معاون مسافری راهآهن افزایش بهرهوری و ضریب اشغال قطارها را از دلایل شکسته شدن رکورد مسافری اعلام کرد. به گزارش مناقصهمزایده، میرحسن موسوی؛ گفت: افزایش ضریب اشغال قطارها تا ۹۵ درصد، از دلایل شکسته شدن رکورد مسافری است. آماری که در ۳۰ تا ۴۰ سال گذشته برای شمارش مسافرین بینشهری و حومهای راهآهن وجود داشت، […]
معاون مسافری راهآهن افزایش بهرهوری و ضریب اشغال قطارها را از دلایل شکسته شدن رکورد مسافری اعلام کرد. به گزارش مناقصهمزایده، میرحسن موسوی؛ گفت: افزایش ضریب اشغال قطارها تا ۹۵ درصد، از دلایل شکسته شدن رکورد مسافری است. آماری که در ۳۰ تا ۴۰ سال گذشته برای شمارش مسافرین بینشهری و حومهای راهآهن وجود داشت، نه تنها عوض نشده، بلکه در بعضی مسیرها، شمارش به صورت سیستمی شده است. معاون مسافری راهآهن، در ادامه تأکید کرد: با توجه به اینکه در بخش حومهای قیمت بلیت قطار، بسیار نازل و برای مردم جذاب است و در مسیرهای بینشهری نیز به خاطر کیفیت و رفاهی که قطار نسبت به سایر روشهای حملونقل دارد، انتخاب اول مردم در سفرهای بین شهری و حومهای، قطار است، لذا با بالا بردن بهرهوری (چرخشی کردن قطارهای مسافری)، رکورد را جابهجا کردیم. وی ادامه داد: با توجه به مشکلاتی که در حوزه ناوگان و لکوموتیو وجود دارد با سه راهکار، بهرهوری قطارها را افزایش دادیم. این مسؤول، تصریح کرد: در بخش اول، مسیرهایی که ضریب اشغال قطارها به دلیل عدم وجود تقاضای سفر، کم بود، جابهجا کردیم و به مسافران آن به عنوان مسافر بین راهی، سهمیه دادیم. بدینترتیب قطارهایی که ضریب اشغال آنها ۴۰ یا ۵۰ درصد بود با جابهجایی مسیر به ۹۰ تا ۹۵ درصد رسید. موسوی؛ تأکید کرد: در بخش دوم، با افزایش بهرهوری واگنها و چرخشی کردن آنها مدت زمان توقف واگن را در مبدا یا مقصد کاهش دادیم. در بخش سوم نیز، با بالا بردن کیفیت خدمات، ایمن بودن و رفاه قطارها و متناسب بودن قیمت بلیت قطار نسبت به جاده، استقبال مردم از قطارهای بین شهری و حومهای افزایش یافته است.
دیدگاه بسته شده است.