رشد واحدهای صنفی متناسب با نیاز بازار نیست

رییس اتحادیه لوازم خانگی رشد واحدهای صنفی متناسب با نیاز بازار نیست طحان‌پور رییس اتحادیه لوازم خانگی گفت: رشد واحدهای صنفی متناسب با شرایط بازار نبوده است به‌طور مثال اگر ۲۰۰ واحد صنفی در لوازم خانگی وجود داشت سهم بازار به خوبی مدیریت می‌شد اما آنقدر مجتمع‌های تجاری برای لوازم خانگی ایجاد شده که از […]

رییس اتحادیه لوازم خانگی

رشد واحدهای صنفی متناسب با نیاز بازار نیست

طحان‌پور رییس اتحادیه لوازم خانگی گفت: رشد واحدهای صنفی متناسب با شرایط بازار نبوده است به‌طور مثال اگر ۲۰۰ واحد صنفی در لوازم خانگی وجود داشت سهم بازار به خوبی مدیریت می‌شد اما آنقدر مجتمع‌های تجاری برای لوازم خانگی ایجاد شده که از تقاضای بازار بیش‌تر است.

محمدطحان‌پور در گفت‌وگو با پانا با انتقاد از عدم اجرای استراتژی توسعه صنعتی در کشور به رشد بی‌رویه کارخانه‌های سیمان بدون نیاز مصرفی در کشور اشاره کرد و اظهار کرد: رشد ساخت ‌و ساز‌ها در کشور طی سال‌های گذشته به گونه‌ای نبوده که لازم باشد این میزان کارخانه سیمان در کشور ایجاد شود و صادرات سیمان نیز با استفاده از وابستگی به انرژی ارزان داخلی توجیه‌پذیر نیست.

طحان‌پور عنوان ‌کرد: تولید کاذب سیمان مزاحم تولید واقعی شده است و درمورد صنایعی مانند لوازم خانگی نیز این موضوع صدق می‌کند به گونه‌ای که آنقدر کارخانه‌ ایجاد شده‌است که سهمی از بازار را بر عهده دارند.

وی افزود: درمورد اصناف نیز به همین گونه است و رشد واحدهای صنفی متناسب با شرایط بازار نبوده است به‌طور مثال اگر ۲۰۰ واحد صنفی در لوازم خانگی وجود داشت سهم بازار به خوبی مدیریت می‌شد اما آنقدر مجتمع‌های تجاری برای لوازم خانگی ایجاد شده که از تقاضای بازار بیش‌تر است.

رییس اتحادیه لوازم خانگی بیان ‌کرد: بیش‌تر مشکلات اکنون در مجتمع‌های تجاری است و آنقدر عرضه زیاد است که تقاضایی برای آن وجود ندارد و ثبات قیمت‌ها نیز ولع خرید را کاهش داده است.

 

طحان‌پور تأکید ‌کرد: تولید بیش از نیاز تقاضاست و ثبات قیمت‌ها نیز موجب شده تا رکودی که چندین ماه است حاکم شده علاوه بر صنایع کالاهای مصرفی مردم را نیز شامل شود.