شلوغ‌‌‌ترین الکامپ!

شلوغ‌‌‌ترین الکامپ! جالب‌‌‌ترین اتفاق نمایشگاه الکامپ امسال، غرفه‌های خالی شرکت‌های حاضر در پاویون کره‌جنوبی بود که پیگیری خبرنگار مناقصه‌مزایده برای یافتن علت این غیبت، به جایی نرسید. مثل همیشه سیل عظیمی از علاقه‌مندان دریافت سیم‌کارت رایگان، صف‌هایی طولانی تشکیل داده بودند و کمی آن‌طرف‌تر، مجری‌های طنز تلویزیونی مردم را به مشارکت در مسابقاتی بی‌ربط به […]

شلوغ‌‌‌ترین الکامپ!

جالب‌‌‌ترین اتفاق نمایشگاه الکامپ امسال، غرفه‌های خالی شرکت‌های حاضر در پاویون کره‌جنوبی بود که پیگیری خبرنگار مناقصه‌مزایده برای یافتن علت این غیبت، به جایی نرسید.

مثل همیشه سیل عظیمی از علاقه‌مندان دریافت سیم‌کارت رایگان، صف‌هایی طولانی تشکیل داده بودند و کمی آن‌طرف‌تر، مجری‌های طنز تلویزیونی مردم را به مشارکت در مسابقاتی بی‌ربط به تخصصی‌‌‌ترین رویداد ICT کشور دعوت می‌کردند. ورودی‌های نمایشگاه هم مثل همیشه جایگاه ویژه‌ای برای پهن کردن بساط دستفروشان بود.

اما یکی از مهم‌ترین رویدادهای روز سوم، امضای توافقنامه میان رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با هیأت مالزیایی بود. همچنین اعضای هیأت‌مدیره‌ اتحادیه‌ صنف فناوران رایانه از نمایشگاه دیدن کردند و به مناسبت حضورشان در نمایشگاه الکامپ، نشستی خبری برگزار شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز برای دومین بار از نمایشگاه دیدن کرد و به سالن‌های مختلفی سر زد.

اما شلوغ‌‌‌ترین سالن، باز هم سالن ۱۸ بود؛ سالنی که استارت‌آپ‌‌‌ها در آن حضور داشتند و بعد از آن نیز، شلوغ‌‌‌ترین سالن نمایشگاه، سالن ۳۸ بود؛ سالنی که به غرفه‌ ایرانسل و آسان‌پرداخت اختصاص داشت، آنها با برگزاری نمایش‌ها و بازی‌های مختلف و گیفت‌هایی که به بازدیدکنندگان می‌‌دادند، غرفه‌هایشان بیش از دیگران شلوغ شده بود.

 

شاهد حضور تعداد زیادی بازدیدکننده‌ خارجی از نمایشگاه بودیم که باعث می‌شد نام بین‌المللی، بیش از پیش درخور نمایشگاه باشد. با این حال تا تخصصی شدن نمایشگاه ظاهراً زمان زیادی باقی است؛ چرا که باید مسؤولان بیش از پیش در جهت رفع مشکلات و نقاط ضعف چنین نمایشگاه‌های تخصصی گام ‌بردارند.