رئیس کانون سراسری کامیونداران ایران، با اشاره به تداوم چالشها در ناوگان جادهای کشور ضمن انتقاد از بر ضرورت توجه سازمان راهداری به مشکلات حوزه حملونقل جادهای کشور تأکید کرد. به گزارش خبرخودرو، فیروز خدایی؛ سوءمدیریت در سازمان راهداری را عامل نابسامانی در حوزه حملونقل جادهای عنوان کرد و گفت: متأسفانه با ادغام اداره راهداری […]
رئیس کانون سراسری کامیونداران ایران، با اشاره به تداوم چالشها در ناوگان جادهای کشور ضمن انتقاد از بر ضرورت توجه سازمان راهداری به مشکلات حوزه حملونقل جادهای کشور تأکید کرد. به گزارش خبرخودرو، فیروز خدایی؛ سوءمدیریت در سازمان راهداری را عامل نابسامانی در حوزه حملونقل جادهای عنوان کرد و گفت: متأسفانه با ادغام اداره راهداری با سازمان حملونقل و پایانههای کشور مشکلات در این حوزه ناوگان جادهای دوچندان شده و شاهد تصمیمگیریهای ضد و نقیض در این بخش هستیم. وی افزود: علیرغم اینکه بارها نسبت به کمبود قطعات یدکی، سوخت ناوگان جادهای و وضعیت نامناسب جادههای کشور هشدار دادهایم اما وزارت راهوشهرسازی و سازمان راهداری تمام تمرکز خود را بر حوزه مسکن گذاشته و اهمیتی برای حوزه حملونقل قائل نیستند. رئیس کانون سراسری کامیونداران ایران، با طرح این سؤال که چرا سازمان راهداری بهرغم افزایش عوارض جادهای از ۴ به ۹ درصد اقدامی در جهت نوسازی و بهسازی جادهها انجام نمیدهد، تصریح کرد: بیش از یک سال از حضور وزیر جدید راهوشهرسازی میگذرد اما ایشان حتی در یکی از جلسات تشکلهای صنفی حملونقل شرکت نکردهاند و واقعیت این است یکشبه نمیتوان به مطالبات انباشته در این حوزه پاسخ داد. خدایی؛ فرسودگی ناوگان جادهای را از دیگر چالشها در حوزه حملونقل برشمرد و بیان کرد: تکیه صرف به واردات کامیون بدون خروج کامیونهای فرسوده نهتنها به توسعه ناوگان کمک نمیکند، بلکه با ناترازی میان عرضه و تقاضا، دلال بازی و آسیب به ناوگان جادهای همراه خواهد بود. رئیس کانون سراسری کامیونداران ایران، درخصوص آییننامه جدید اسقاط خودروهای فرسوده که سن فرسودگی ناوگان ملاک تعیین تعداد گواهی اسقاط قرار گرفته است، اظهار داشت: در این آییننامه نیز چون ملاک از رده خارجسازی برگه اسقاط است و براساس جدول معادلسازی از برگه اسقاط سواری برای کامیون و کشندهها استفاده میشود به اسقاط واقعی ناوگان فرسوده کمک چندانی نخواهد کرد. ضمن اینکه دولت نباید صرفاً بر اسقاط خودرو توسط شخص متمرکز شود و همانطور که بارها پیشنهاد دادهایم دولت باید با افزایش ناوگان ورودی و ارائه تسهیلات ارزانقیمت به صورت همزمان به خروج کامیونهای فرسوده از چرخه کمک کند.
دیدگاه بسته شده است.