استفاده از «زبان بدن» سبب خلاقیت در کودکان می‌شود

استفاده از «زبان بدن» سبب خلاقیت در کودکان می‌شود یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که تشویق کودکان به استفاده از حرکات دست در هنگام صحبت کردن یا همان «زبان بدن» خلاقیت آن‌ها را افزایش می‌دهد. به گزارش ایسنا به نقل از دیلی‌میل، محققان در این پژوهش دریافتند حرکات و اشارات به کودکان اجازه می‌دهد تا […]

استفاده از «زبان بدن» سبب خلاقیت در کودکان می‌شود

یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که تشویق کودکان به استفاده از حرکات دست در هنگام صحبت کردن یا همان «زبان بدن» خلاقیت آن‌ها را افزایش می‌دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از دیلی‌میل، محققان در این پژوهش دریافتند حرکات و اشارات به کودکان اجازه می‌دهد تا ماهیت تمام چیز‌ها را بیش‌تر درک کرده و سبب به‌وجود آمدن ایده‌های خلاقانه برای آن‌ها می‌شود.

این محققان پس از انجام یک‌سری از آزمایشات، کشف کردند کودکانی که بیش‌تر به استفاده از حرکات دست تشویق شدند، نسبت به سایر کودکان، ایده‌های خلاقانه‌تری برای استفاده از اجسام محیط اطراف خود دارند.

این پژوهش جدید توسط دانشمندان دانشگاه یورک و دانشگاه هرتفوردشایر انجام شده است.

این یافته‌ها برای معلمان و والدین بسیار مهم هستند، چرا که نشان می‌دهند تشویق کودکان به استفاده بیش‌تر از حرکات دست، به ایجاد ایده‌های جدید در ذهن آن‌ها کمک خواهد کرد.

نتایج شگفت‌انگیز این پژوهش و بهبود عملکرد کودکان، سبب شگفتی محققان این پژوهش شد.

محققان در این پژوهش خلاقیت کودکانی را که به صورت ذاتی از حرکات دست استفاده می‌کردند، با آن دسته از کودکانی که هرگز این کار را انجام نمی‌دادند، مقایسه کردند.

آن‌ها برای انجام این پژوهش از ۷۸ کودک ۹ تا ۱۱ ساله استفاده کرده و به آن‌ها تصاویر مختلفی از لوازم خانگی متداول، از جمله یک روزنامه، یک قوطی کنسرو و یک کتری را نشان دادند.

از کودکان این آزمون خواسته شد تا به هر یک از تصاویر نگاه کنند و هر نوع استفاده جدیدی را که از آن وسیله به ذهنشان می‌رسد، یادداشت کنند و برای این کار وقت کافی در اختیار آن‌ها قرارداده شد.

این گروه دوبار در این آزمون شرکت کردند که در یکی از آزمون‌‌ها به آن‌ها دستکشی داده شد که حرکات آن‌ها را محدود می‌کرد.

پس از هر جلسه، این تیم تعداد روش‌های نوین استفاده از هر وسیله توسط کودک را یادداشت می‌کردند.

آن‌ها دریافتند کودکانی که به خودی خود و به میزان زیادی از حرکات دست استفاده می‌کردند، صاحب ایده‌های بیش‌تر و خلاقانه‌تری هستند.

با این حال همچنین مشخص شد که حتی اگر توانایی برخی از کودکان برای حرکت محدود بود، این امر مانعی برای خلاقیت آن کودک محسوب نمی‌شد.

محققان برای رسیدن به نتیجه بهتر، آزمایش دوم را با کمک ۵۴ کودک که در سن ۸ تا ۱۱ ساله بودند، انجام دادند.

آن‌ها در آزمایش دوم نیز از کودکان خواستند تا با استفاده از حرکات دست، راه‌های نوین استفاده از وسایل مختلف را نشان داده و نکته جالب توجه این است که به نتیجه مشابه با پژوهش سابق دست پیدا کردند.

 

یافته‌های این محققان همچنین نشان‌دهنده نقش استفاده از حرکات دست در برنامه‌های کاربردی در کلاس درس است.