مهدی قرهداغلی – مدیرعامل شرکت برق و کنترل مپنا (مکو)، گفت: پیشبینی میشود اولین خودروی برقی تولید داخل در مرحله تجاری، اواخر سال آینده وارد بازار شود و تولید با عمق داخلیسازی بالا در حدود یک تا دو سال آینده شکل بگیرد و قرار است ظرف هفتههای آینده، تعرفه نهایی برق شارژ خودرو توسط وزارت […]
مهدی قرهداغلی – مدیرعامل شرکت برق و کنترل مپنا (مکو)، گفت: پیشبینی میشود اولین خودروی برقی تولید داخل در مرحله تجاری، اواخر سال آینده وارد بازار شود و تولید با عمق داخلیسازی بالا در حدود یک تا دو سال آینده شکل بگیرد و قرار است ظرف هفتههای آینده، تعرفه نهایی برق شارژ خودرو توسط وزارت نیرو اعلام شود. به گزارش مناقصهمزایده، محمدحسین رفان؛ در نشست خبری اصحاب رسانه، با بیان اینکه تا امروز بالغ بر ۱۰۰ ایستگاه شارژ خودروی برقی احداث شده که سه مورد آن در خارج از کشور و بقیه در داخل کشور راهاندازی شده است، اظهار کرد: از این تعداد، ۴۰ ایستگاه شارژ در تهران احداث و راهاندازی شده است. وی درباره تعرفه برق خودروهای برقی، گفت: حدود یک سال پیش مطالعات آن انجام شده و پیشنهادات به وزارت نیرو ارسال شده و قرار است ظرف هفتههای آینده، تعرفه نهایی توسط وزارت نیرو اعلام شود. مدیرعامل شرکت برق و کنترل مپنا (مکو)، با بیان اینکه گروه مپنا حدود ۱۰ سال است که وارد حوزه برقیسازی حملونقل با ایجاد زیرساختها و عرصه تولید تجهیزات خودروهای برقی شده است، اظهار کرد: در حالحاضر وارد حوزه طراحی خودروی برقی، ساخت قطعات خودرویی وارد شدهایم و همچنین در زمینه ایجاد ایستگاههای شارژ و زیرساخت برقیسازی حملونقل نیز ورود و تا امروز از چند خودروی برقی طراحی شده داخلی رونمایی کردهایم. رفان؛ با حملونقل بر اینکه امروز یک خودروی برقی بهصورت تجاری درآمده و قرارداد تولید آن به امضاء رسیده است، گفت: در همین راستا اولین اتوبوس برقی طراحی شده و قرارداد ساخت و فروش آن به امضاء رسیده است، همچنین روی تولید انواع شارژرها نیز کار شده و امروز میتوانیم انواع شارژر را از ظرفیت یک کیلوولت بهبالا تولید کنیم. وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای ایجاد ظرفیت در حوزه صادرات نیز، گفت: امیدوارم در آینده نزدیک صادرات شارژرهای تولید داخل انجام شود، پشت صحنه تولید و راهاندازی شارژرها، یک شبکه بزرگ بوده که مراکز شارژ خودروها را به هم متصل میکند و این شبکه، به شبکه سراسری برق کشور و از آنجا به مرکز دیسپچینگ برق متصل است. مدیرعامل شرکت برق و کنترل مپنا، با بیان اینکه وزارت نیرو برنامه دارد که کنتورهای اختصاصی شارژ خودرو در منازل نصب و برای آن تعرفه جداگانهای تعیین شود، اظهار کرد: پیشبینی میشود اولین خودروی برقی تولید داخل در مرحله تجاری، اواخر سال آینده وارد بازار شود و تولید با عمق داخلیسازی بالا در حدود یک تا دو سال آینده شکل بگیرد. رفان؛ با بیان اینکه هیچ نگرانی بابت کمبود برق در شرایط پیک تابستان برای برقیسازی حملونقل وجود ندارد، حدود ۳۰ مگاوات برق برای خودروها و ۳۰ مگاوات برق برای اتوبوسها مورد نیاز است که این ۶۰ مگاوات در برابر مصرف ۵۰۰۰ مگاواتی تهران در پیک تابستان، حدود ۱٫۲ درصد است، گفت: در ساعات اوج نیاز مصرف برق در شبکه، با اتصالی که بین مراکز شارژ خودرو با شبکه سراسری ایجاد میشود میتوان با قابلیت کنترل از راه دور، محدودیتهای موقتی در میزان برقی که به ایستگاههای شارژ ارسال میشود ایجاد کرد. وی با اشاره به اقدامات و پیشنهادات ارائه شده به وزارت نیرو برای تخصیص برق شارژرها، اظهار کرد: گروه مپنا پیشنهاداتی به وزارت نیرو ارائه داده که با انجام اقداماتی در نیروگاههای موجود، برای نیروگاههای بخاری و سیکلترکیبی حدود یک تا دو مگاوات و برای نیروگاههای گازی حدود سه مگاوات به توان خروجی نیروگاه اضافه شود که این مقدار، برای تأمین برق پایدار ایستگاههای شارژ تخصیص یابد. مدیرعامل شرکت برق و کنترل مپنا، با بیان اینکه علاوه بر این نمونه ایستگاه شارژ با قابلیت تأمین برق مورد نیاز توسط پنلهای خورشیدی تهیه شده و این امکان وجود دارد در مناطق مختلف بر حسب نیاز، از این نوع ایستگاهها نیز استفاده شود، گفت: با توجه به ناترازی روزانه بالغ بر ۱۰ میلیون لیتری بنزین در کشور مسیر برقیسازی حملونقل مسیری انکارناپذیر و توقفناپذیر است و باید کشور به این سمت حرکت کند. رفان؛ با بیان اینکه استفاده از خودروهای برقی، به جز دستاوردهای محیطزیستی و کاهش آلایندگی هوا، به مراتب از خودروهای بنزینی مقرون بهصرفه تر هستند و هم هزینههای نگهداری کمتری دارند، گفت: عمده قیمت خودروی برقی مربوط به باتری بوده، قیمت باتری نیز نسبت به پنج سال پیش حدود یکچهارم شده و با گذشت زمان قیمت باتری خودروهای برقی نیز کاهش مییابد که تأمین این خودروها را مقرون بهصرفهتر میکند. وی با بیان اینکه بخش عمده مواد اولیه باتری و حتی دستگاههای مورد نیاز از کشور چین تأمین میشود، اما باتریها در داخل کشور تولید خواهند شد، گفت: قرار است یک شرکت فرابنگاهی تشکیل شود که مسئولیت توسعه و نگهداری ایستگاههای شارژ خودروی برقی در کشور برعهده این شرکت قرار گیرد. مدیرعامل شرکت برق و کنترل مپنا، با بیان اینکه ایستگاههای شارژی که تاکنون احداث شدهاند میتوانند بیش از ۱۰۰۰ خودرو را پاسخگو باشند، گفت: هر میزانی که توسعه خودروهای برقی رقم بخورد آمادگی نصب و احداث ایستگاه شارژ را داریم.
شرکت خودروسازی بیوایدی، جنگ بیرحمانه قیمت خودروهای برقی چین را با تخفیفهای بیشتر بر روی نسخههای جدید خودرو تقویت میکند. به گزارش ایسنا، غول خودروهای برقی چینی بیوایدی، نسخههای ارزانتر از سدانهایهان و شاسیبلندهای تانگ خود را رونمایی کرد و جنگ طولانیمدت و بیرحمانه قیمتها را در بزرگترین بازار خودروی جهان با تخفیفهایی حتی بیشتر […]
مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صمت، گفت: از آنجا که چین خودروهای برقی را با کیفیت مطلوب و قیمتهای رقابتی تولید کرده بیشتر خودروهای برقی که به ایران وارد میشود محصول این کشور است اما واردات از کشورهای اروپایی هم صورت میگیرد. به گزارش مناقصهمزایده، حسن کریمیسنجری؛ مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صمت، از آخرین […]
لیآتو چین تولید انبوه اولین خودروی برقی خود را در ماه فوریه آغاز خواهد کرد. به گزارش مناقصهمزایده، لیآتو اعلام کرد که تولید انبوه و تحویل اولین خودروی الکتریکی خود را در ماه فوریه آغاز خواهد کرد، زیرا خودروساز چینی با تمرکز بر روی فناوریهای شارژ سریع، نگرانی کاربران خودروهای الکتریکی را درباره اضطراب برد […]
مهدی قرهداغلی- با توجه به موضوع واردات خودرو که بیشتر از یکسال از تصویب آن میگذرد و قرار بود تا پایان سال گذشته ۱۰۰هزار خودرو را وارد کشور کنند، اما همچنان با گذشت بیشتر از نصف سالجاری این امر محقق نشده و واردات خودرو کماکان در هالهای از ابهام قرار دارد. در این میان نیز […]
دیدگاه بسته شده است.