رئیس اتحادیه سرب و روی ایران، گفت: در قانون ممنوعیت واردات خودرو، خودروهای سواری از ماشینهای سنگین بهخصوص معدنی که مورد نیاز در تولید معادن هستند تفکیک نشده و نیازمند اصلاحات است.به گزارش مناقصهمزایده، حسن حسینقلی؛ اظهار داشت: در گزارشی که برنامه تأمین و داخلیسازی ماشینآلات وزارت صمت آمده، ماشینها با تولید زیر ۱۰ سال […]
رئیس اتحادیه سرب و روی ایران، گفت: در قانون ممنوعیت واردات خودرو، خودروهای سواری از ماشینهای سنگین بهخصوص معدنی که مورد نیاز در تولید معادن هستند تفکیک نشده و نیازمند اصلاحات است.به گزارش مناقصهمزایده، حسن حسینقلی؛ اظهار داشت: در گزارشی که برنامه تأمین و داخلیسازی ماشینآلات وزارت صمت آمده، ماشینها با تولید زیر ۱۰ سال حدود هفتهزار، ۱۰ تا ۲۰ سال حدود ۱۲ هزار، ۲۰ تا ۳۰ سال حدود شش هزار و بالای ۳۰ سال پنج هزار اعلام شده است. حسینقلی؛ افزود: با قانون ممنوعیت واردات خودرو در پنج سال گذشته نوسازی ماشینهای معدنی و راهسازی صورت نپذیرفته که با اعتراضها و جلساتی که سال گذشته با وزارت صمت شد، تعدادی محدود با شرایط خاص به کشور وارد شد. وی با انتقاد از اصلاح قانون خودرو و عدم تفکیک خودروهای سواری، حملونقلی با ماشینهای کاری و باری بیان داشت: ماشینآلات معدنی خط تولید معادن هستند که از استخراج، باربری، فرآوری را شامل میشوند؛ از اینرو باید در رقابت با ماشینآلات آمریکایی و ژاپنی بتوانند برای استخراج تا تولید برابری کنند. رئیس اتحادیه سرب و روی ایران، حمایت از تولید ماشینآلات معدنی در کشور را ضروری دانست و گفت: دولت با مشورت عقلای هر صنف باید به تدوین قوانینی بپردازد که ضمن حمایت از تولید داخل به ضروریات اشتغال و کار هم دقت شود، تا تولیدکننده با ضرر مواجه نشود. حسینقلی؛ اظهار امیدواری کرد: با اصلاح قوانین خودرو، حمایت و تسهیل از واردات ماشینآلات بدون تعرفه و مالیات و ابزار ضروری، تشویق تأمین و تولیدکنندگان داخلی و مونتاژکاران به فعالیت ۱۱ هزار معدن و اشتغال مردم در این بخش کمک کند.
دیدگاه بسته شده است.