اوراق سلف موازی استاندارد بر روی محصولات فولادی منتشر می‌شود

    روز دوشنبه ۱۷ اسفند ماه سال جاری برای نخستین بار در کشور، اوراق سلف موازی استاندارد بر روی یک محصول فولادی در بورس کالای ایران منتشر می‌شود. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل بورس کالای ایران، طی سال جاری به منظور تحقق تکالیف دولت در خصوص تأمین منابع […]

 

 

روز دوشنبه ۱۷ اسفند ماه سال جاری برای نخستین بار در کشور، اوراق سلف موازی استاندارد بر روی یک محصول فولادی در بورس کالای ایران منتشر می‌شود.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل بورس کالای ایران، طی سال جاری به منظور تحقق تکالیف دولت در خصوص تأمین منابع مالی از طریق بازار سرمایه و در راستای اجرای دقیق سیاست خروج غیرتورمی از رکود، انتشار اوراق سلف موازی استاندارد برای تأمین مالی بخش‌های مختلف صنعتی و معدنی کشور در بورس کالای ایران سرعت گرفت و در همین راستا روز دوشنبه ۱۷ اسفند ماه، اوراق سلف موازی استاندارد بر روی تیرآهن ۱۴ شرکت ذوب آهن اصفهان به میزان ۱۵۰۰ میلیارد ریال در این بورس منتشر می‌شود.

براساس این گزارش، ۱۵۰۰ میلیارد ریال اوراق سلف موازی استاندارد تیرآهن ۱۴ منضم به اختیار فروش و خرید تبعی به ترتیب با نرخ قیمت اعمال ۲۴ و ۲۷ درصد خواهد بود و شرکت تأمین سرمایه امین براساس مدل بازارگردانی تضمین حداقل قیمت، نقدشوندگی اوراق سلف موازی استاندارد تیر آهن را قبل از سررسید تعهد کرده است و اوراق سلف را طی عمر اوراق با نرخ ۲۳ درصد روزشمار سالانه به علاوه قیمت اوراق در عرضه اولیه بازخرید خواهد نمود.

این گزارش حاکی است، اندازه هر قرارداد اوراق سلف موازی استاندارد تیر آهن ۱۴، یک برگ(معادل ۱ تن) است و مدت قرارداد یک سال از تاریخ عرضه اولیه خواهد بود و در پایان دوره خریدار می‌تواند نسبت به تحویل فیزیکی یا تسویه نقدی با توجه به قیمت دارایی پایه در سررسید و براساس قیمت اعمال اختیار فروش تبعی یا اختیار خرید تبعی اقدام کند. همچنین معاملات ثانویه این اوراق از طریق شبکه کارگزاران بورس کالای ایران از تاریخ ۱۰ فروردین سال ۹۵ آغاز شده و در تاریخ ۱۷ اسفندماه همان سال به پایان می‌رسد.