دبیر انجمن صنایع لنت ترمز و کلاچ، با اشاره به نقش تولیدکنندگان لنت در بهبود عملکرد سیستم ترمز خودروهای داخلی، عنوان کرد: لنت از جمله قطعات در سیستم ترمز خودرو است که از سالها پیش براساس استانداردهای اجباری سازمان ملی استاندارد و استانداردهای خودروسازان تولید شده و در اختیار خودروسازان و همچنین بازار مصرف لوازمیدکی […]
دبیر انجمن صنایع لنت ترمز و کلاچ، با اشاره به نقش تولیدکنندگان لنت در بهبود عملکرد سیستم ترمز خودروهای داخلی، عنوان کرد: لنت از جمله قطعات در سیستم ترمز خودرو است که از سالها پیش براساس استانداردهای اجباری سازمان ملی استاندارد و استانداردهای خودروسازان تولید شده و در اختیار خودروسازان و همچنین بازار مصرف لوازمیدکی خودرو قرار گرفته است. به گزارش خبرخودرو، مسعود حسنپور؛ اظهار داشت: یکی از استانداردای ۸۵گانه که خودروسازان ملزم به رعایت آن هستند، استاندارد حفظ پایداری و کنترل خودرو در ترمزگیری است. از طرفی برای اینکه سیستم ترمز عملکرد مناسبی داشته باشد، لنت بهعنوان یکی از قطعات در سیستم ترمز باید به درستی عمل کند. وی با بیان اینکه لنت قطعهای فوق ایمنی و دارای استاندارد ملی اجباری شماره ۵۸۶ است، افزود: از صدها قطعهای که در هر خودرو تعبیه شده است تنها حدود ۱۰۰ قطعه استاندارد ملی اجباری دارند. البته معمولاً علاوه بر استانداردهای سازمان ملی استاندارد، خودروسازان نیز استانداردهای کارخانه ایی را برای محصولات تولیدی خود تعریف کردهاند و تولیدکنندگان جهت تولید لنت برای خودروسازان ملزم به رعایت استانداردهای خودروسازان نیز هستند. دبیر انجمن صنایع لنتترمز و کلاچ، ادامه داد: لنت از جمله قطعاتی است که از سالها پیش براساس استانداردهای تدوین شده از سوی سازمان ملی استاندارد، تولید شده و در اختیار بازار مصرف لوازمیدکی خودرو و خدمات پس از فروش قرار گرفته است. حسنپور؛ با تأکید بر اینکه لنت قطعهای مصرفی در سیستم ترمز است که در خط مقدم ترمزگیری قرار دارد، تشریح کرد: سیستم ترمز از مجموعه قطعاتی چون پدال ترمز، بوستر ترمز، سیلندر ترمز، مخزن روغن ترمز، لولههای انتقال دهنده روغن هیدرولیک و مجموعه کالیپر تشکیل شده که البته همه این قطعات مصرفی نیستند و ممکن است سالها نیاز به تعویض نداشته باشند اما لنت چون قطعهای مصرفی است عمر آن بسته به میزان ترمزگیری، نحوه رانندگی، میزان سفرهای درون و بیرون شهری متغیر بوده و معمولاً افرادی که رانندگی آرامتری دارند هر چند سال یکبار نیاز به تعویض لنت پیدا میکنند و البته در رانندگی درونشهری که نیاز به تکرار ترمزگیری بیشتری در ترافیک است در دورههای شش ماهه نیاز به تعویض لنتترمز میباشد.
دیدگاه بسته شده است.