براساس دستورالعمل جدید مرکز ملی فضای مجازی پلیس فتا و کارگروه تعاملپذیری دولت مسئول ساماندهی شمارههای تلفن همراه بدون هویت در سکوها و درگاههای فضای مجازی شدند. به گزارش ایسنا، سیدمحمدامین آقامیری؛ دبیر شورایعالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی، دستورالعملی را ابلاغ کرد که به موجب آن، از کلاهبرداری آنلاین در فضای مجازی توسط […]
براساس دستورالعمل جدید مرکز ملی فضای مجازی پلیس فتا و کارگروه تعاملپذیری دولت مسئول ساماندهی شمارههای تلفن همراه بدون هویت در سکوها و درگاههای فضای مجازی شدند. به گزارش ایسنا، سیدمحمدامین آقامیری؛ دبیر شورایعالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی، دستورالعملی را ابلاغ کرد که به موجب آن، از کلاهبرداری آنلاین در فضای مجازی توسط افراد سودجو با جعل هویت کاربران، جلوگیری خواهد شد. براساس این دستورالعمل در صورتی که شماره تلفن همراه فردی بدون انجام مراحل قانونی، واگذار شده باشد، شناسایی و نسبت به احراز هویت فرد و یا در صورت احراز کلاهبرداری نسبت به محدودسازی ارائه خدمت به آن شناسه ارتباطی اقدام میشود. درگاهها و سکوهای ارائهدهنده خدمات فضای مجازی از قبیل خرید و فروش کالا، تبلیغات و نشر آگهی نیز موظف هستند تا براساس این دستورالعمل نسبت به ایجاد بخش پشتیبان و درگاه الکترونیکی ثبت شکایات مرتبط با شمارههای نامعتبر اقدام کرده و گزارشهای دریافتی را پس از بررسی و تأیید به پلیس فتا ارسال کنند. اگر شماره تلفن همراه بدون آگاهی افراد جعل شده باشد، فرد میتواند برای رفع سوءاثر به مدت یک هفته به پلیس فتا مراجعه کرده و محدودیتهای اعمالی را برطرف کند و اگر فرد در مدت زمان تعیین شده نسبت به رفع سوءاثر اقدام نکند، پلیس فتا شماره فرد خاطی را به سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی برای اعمال محدودیتهای ضروری بازدارنده در سبد خدمات ارتباطی آن معرفی میکند. همچنین در حوزه دستگاههای اجرایی کارگروه تعاملپذیری دولت الکترونیکی موظف شد تا ظرف مدت حداکثر سه ماه ضوابط اجرایی مرتبط با این دستورالعمل را اعلام کند تا هر چه سریعتر با ارتقای سطح احراز هویت شناسههای ارتباطی، محدودیت ارائه خدمات برای شمارههای غیرمجاز اعمال شود. در این دستورالعمل که در کمیسیونعالی تنظیم مقررات فضای مجازی کشور به تصویب رسیده و توسط دبیر شورایعالی فضای مجازی، جهت اجرا، ابلاغ شده، الزامات، اقدامات و تقسیم کار ملی برای اجرای آن صورت گرفته است.
دیدگاه بسته شده است.