افزایش ۳۲۴ واحدی شاخص کل بورس

  بازار سهام دیروز پا به پای بازارگردان‌های سهام، شاهد جابه‌جایی خریداران سهام در نمادهای معاملاتی برخوردار از سیگنال نوسان‌گیری بود. بازاری که سهم‌های برخوردار از افزایش سرمایه را زیر نظر گرفته است. به گزارش فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات دیروز، با افزایش ۳۲۴ واحدی به رقم ۷۸ […]

 

بازار سهام دیروز پا به پای بازارگردان‌های سهام، شاهد جابه‌جایی خریداران سهام در نمادهای معاملاتی برخوردار از سیگنال نوسان‌گیری بود. بازاری که سهم‌های برخوردار از افزایش سرمایه را زیر نظر گرفته است.

به گزارش فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات دیروز، با افزایش ۳۲۴ واحدی به رقم ۷۸ هزار و ۲۲ واحد رسید.

شاخص کل‌ هم‌وزن نیز با رشد ۷۹ واحدی به عدد ۱۲ هزار و ۹۱۳ واحد دست یافت.

در این روز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افزایش ۶۷۳ واحدی عدد ۸۷ هزار و ۶۲۲ واحد را برای خود ثبت کرد.

همچنین شاخص بازار اول، در حالی با افزایش ۳۸۶ واحدی به رقم ۵۴ هزار و ۷۲ واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با ۲۴۲ واحد افت به عدد ۱۷۳ هزار و ۷۹۰ واحد دست یافت.

 شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز دیروز با افزایش ۸ واحدی عدد ۸۳۰ واحد را به نمایش گذاشت.

براساس این گزارش، معاملات سهام در نماد معاملاتی ۳ شرکت ملی صنایع مس ایران با ۸۵ واحد، پالایش نفت بندرعباس با ۷۶ واحد و پالایش نفت اصفهان با ۶۹ واحد افزایش، بالا‌ترین تأثیر مثبت را در محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با ۴۳ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با ۴۱ واحد و سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی با ۳۴ واحد کاهش، بالا‌ترین تأثیر منفی را در برآورد این نماگر به نام خود ثبت کردند.

بر اساس این گزارش؛ روز گذشته ارزش کل معاملات بورس تهران به بیش از ۴۳۰ میلیارد و ۹۳۳ میلیون تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد و ۴۵۷ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۹۷ هزار و ۲۶۶ نوبت داد و ستد بود.

 

همچنین نماد معاملاتی شرکت‌های کارخانجات نساجی بروجرد، چرخش‌گر، سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی، حق تقدم خرید سهام توسعه صنایع بهشهر، صنایع بسته‌بندی ایران، بیمه سرمد، صکوک اجاره واسط مالی تیر، داروسازی زاگرس فارمد پارس، فروسیلیس ایران، پتروشیمی فن‌آوران، پلی‌اکریل ایران از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های اعتباری کوثر مرکزی، سرمایه‌گذاری سپه و حق تقدم خرید آن مهرکام پارس، سیمان کردستان، کارخانه‌های قند قزوین، اوراق مشارکت میدکو، اوراق اجاره سپهر بازگشایی شدند.