طبق لایحه برنامه هفتم، دولت مکلف شد زیان بخش مسافری شرکت راهآهن را با احتساب شاخصهای بهرهوری، در بودجه سنواتی پیشبینی و جبران و این شرکت هم از محل اعتبارات تخصیصیافته نسبت به نوسازی ناوگان مسافری اقدام کند. به گزارش مناقصهمزایده، سید میعاد صالحی؛ مدیرعامل راهآهن، در جلسه ستاد نوروزی راهآهن، با اشاره به مصوبه […]
طبق لایحه برنامه هفتم، دولت مکلف شد زیان بخش مسافری شرکت راهآهن را با احتساب شاخصهای بهرهوری، در بودجه سنواتی پیشبینی و جبران و این شرکت هم از محل اعتبارات تخصیصیافته نسبت به نوسازی ناوگان مسافری اقدام کند. به گزارش مناقصهمزایده، سید میعاد صالحی؛ مدیرعامل راهآهن، در جلسه ستاد نوروزی راهآهن، با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره جبران زیان مسافری شرکت راهآهن، گفت: پرداخت زیان مسافری از سوی دولت میتواند باعث بهبود و افزایش ظرفیت ناوگان مسافری و همچنین کمک به نگهداری و توسعه خطوط ریلی شود. وی با اشاره به توسعه دسترسی مردم به اینترنت، افزود: برای رفاه بیشتر مردم و معطل نشدن در صف، باید در مسیری حرکت کنیم که بتوانیم ضریب بیشتری به خرید اینترنتی در فروش بلیت بدهیم. معاون وزیر راهوشهرسازی، بیانداشت: طبیعی است با توجه به تقاضای بالای مردم برای سفر ریلی در ایام نوروز باید توجه مضاعفی به موضوعات حوزه مسافری داشته باشیم. وی گفت: هماکنون ۵۷ درصد قطارهای برون شهری ما از مشهد یا به مشهد است، برای همین راهآهن با افتخار خود را «خادم زائران امام رضا(ع)» میداند و از اینرو باید اکرام مسافران از ابتدای سفر تا انتها طوری باشد که هر یک از مسافران به سفیران حملونقل ریلی تبدیل شوند. مدیرعامل راهآهن، ادامه داد: ویترین حوزه ریلی با همه مشکلات و زحماتش، حوزه مسافری است. پس باید علاوه بر فضاسازی و اقدامات فرهنگی متناسب با ایام، بهترین امکانات از جمله در ایستگاهها، سرویسهای بهداشتی، کوپهها، نمازخانهها و رستورانها برای مسافران نوروزی فراهم شود. وی تأکید کرد: وظیفه راهآهن تکریم تمامقد مسافران است، اما این تکریم در چارچوب رعایت ضوابط و مقررات است؛ از اینرو سوار کردن فردی که بلیت ندارد یا با بلیت غیرهمنام قصد سفر دارد و یا فردی که حجاب را رعایت نمیکند، برخلاف مقررات است و باید برخورد شود.
دیدگاه بسته شده است.