ارایه طرح قانون تجاری‌سازی علم به مجلس تا پایان امسال

ارایه طرح قانون تجاری‌سازی علم به مجلس تا پایان امسال رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از ارایه طرح قانون تجاری‌سازی علم تا پایان سال در مجلس شورای اسلامی خبر داد. به گزارش ایسنا، محمدرضاپورابراهیمی با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر در موضوع اقتصاد دانش‌بنیان اقداماتی انجام شده، ولی این اقدامات مطلوب نیست؛ […]

ارایه طرح قانون تجاری‌سازی علم به مجلس تا پایان امسال

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از ارایه طرح قانون تجاری‌سازی علم تا پایان سال در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمدرضاپورابراهیمی با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر در موضوع اقتصاد دانش‌بنیان اقداماتی انجام شده، ولی این اقدامات مطلوب نیست؛ چراکه جریان رشد علمی کشور سابقه زیادی ندارد و ما حدود یک دهه است که به‌عنوان یک قدرت علمی در دنیا در حال مطرح شدن هستیم.

وی در ادامه به بزرگ‌ترین چالش در مسیر اقتصاد دانش‌بنیان اشاره کرد و افزود: ما برای این‌که بتوانیم توانمندی‌های علمی‌مان را به اقتصاد دانش‌بنیان گره بزنیم مستلزم زیرساخت‌هایی چون قانون تجاری‌سازی علم هستیم که در حال حاضر این مسأله (تجاری‌سازی علم) بزرگ‌ترین چالش پیش روی ما است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: در حال حاضر تجاری‌سازی علم از یک‌سری زیرساخت‌های قانونی برخوردار است که ساختارهای اجرایی ندارد و این مسأله از مشکلات تجاری‌سازی علم به شمار می‌آید؛ چراکه تجاری‌سازی علم علاوه بر این‌که به قانون نیاز دارد، به ساختارهای اجرایی و هماهنگی بین دستگاه‌ها هم نیاز دارد.

پورابراهیمی تأکید کرد: با توجه به این‌که جنس اقتصاد دانش‌بنیان جنس جدیدی است، باید به تدریج و با شتاب خیلی بیش‌تر از سرعت کنونی به سوی جلو گام ‌برداریم.

 

وی به مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مجلس در حال تدوین پیش‌نویس قانون تجاری‌سازی علم است و امیدواریم تا پایان امسال این پیش‌نویس به‌عنوان طرح قانون تجاری‌سازی علم در مجلس شورای اسلامی ارایه شود.