رئیس سازمان هواپیمایی کشوری مطرح کرد؛

لغو امتیاز در انتظار گران‌فروشی بلیت هواپیما

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، با بیان اینکه برخورد قانونی با گران‌فروشی بلیت هواپیما انجام شده است، تصریح کرد: برخورد شدید و حتی لغو امتیاز در انتظار آن دسته از افراد سودجو و پلتفرم‌ (سکو)‌هایی خواهد بود که با توجه به شرایط موجود در حال سوءاستفاده هستند. به گزارش مناقصه‌مزایده، محمد محمدی‌بخش؛ با اشاره به اقدامات […]

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، با بیان اینکه برخورد قانونی با گران‌فروشی بلیت هواپیما انجام شده است، تصریح کرد: برخورد شدید و حتی لغو امتیاز در انتظار آن دسته از افراد سودجو و پلتفرم‌ (سکو)‌هایی خواهد بود که با توجه به شرایط موجود در حال سوءاستفاده هستند. به گزارش مناقصه‌مزایده، محمد محمدی‌بخش؛ با اشاره به اقدامات انجام شده درخصوص قیمت بلیت هواپیما، گفت: بعد از ابلاغ رأی دیوان عدالت اداری مبنی بر لغو مصوبه ستاد تنظیم بازار، نامه‌ای برای این دیوان ارسال شد. وی افزود: رئیس دیوان عدالت اداری اعلام کرد که فعلا رأی برای ابلاغ متوقف و به جلسه کارشناسی موکول شود. معاون وزیر راه‌وشهرسازی، اضافه کرد: در جلسه شورای‌عالی هواپیمایی مصوب شد که همه شرکت‌ها ملزم به رعایت سقف ابلاغی سازمان هواپیمایی کشوری تا زمان تعیین‌تکلیف رأی دیوان باشند. رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، تصریح کرد: شرکت‌هایی که سقف نرخ‌های ابلاغ شده از سوی این سازمان را رعایت نکنند با برخورد قانونی مواجه می‌شوند که می‌توان به ورود سازمان تعزیرات حکومتی و قوه‌قضاییه در روزهای گذشته، اعمال جریمه‌های سنگین و برخورد با برخی شرکت‌ها نیز اشاره کرد. محمدی‌بخش؛ خاطرنشان کرد: با آن دسته از افراد سودجو یا پلتفرم‌هایی که با توجه به شرایط موجود در حال سوءاستفاده هستند، برخوردی شدیدتر می‌شود و حتی لغو امتیاز در انتظار آن‌ها خواهد بود. وی با اشاره به ادعای برخی شرکت‌ها مبنی بر داشتن رفتار قانونی برای افزایش نرخ بلیت هواپیما تا زمان نظر قطعی رأی دیوان، گفت: فاصله زمانی کمتر از یک هفته و مربوط به زمانی است که سازمان هواپیمایی کشوری بلافاصله ابلاغ کرده و واجب‌الاجراست. رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، تأکید کرد: افزایش قیمت‌ها باید با تصویب شورای‌عالی هواپیمایی باشد تا ماهیت قانونی داشته باشد مگر اینکه براساس رأی دیوان عدالت اداری، متنوع‌سازی نرخ انجام شود که در این صورت باز هم شورای‌عالی هواپیمایی نظر کارشناسی خود را اعلام می‌کند تا شاهد ر‌هاشدگی درخصوص نرخ بلیت هواپیما نباشیم. محمدی‌بخش؛ در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چه برخوردی با ایرلاین‌هایی خواهد شد که در لحظه آخر اقدام به لغو پرواز می‌کنند، گفت: به‌طور کلی، روزانه سه تا چهار پرواز به دلیل شرایط جوی ناپایدار یا عملیاتی لغو می‌شود. البته رفتار قانونی در قبال حقوق مسافر انجام می‌شود. رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، یادآور شد: در شرایطی که نوسانات نرخ ارز، تحریم‌ها، عدم ترخیص قطعات، ناوگان هواپیمایی و موضوعات متعدد نگهداری از صنعت هواپیمایی را با مشکل مواجه کرده است، فقط می‌توان با تعامل و همکاری همه دست‌اندرکاران از این صنعت مراقبت کرد. رئیس سازمان هواپیمایی، با اشاره به افزایش ظرفیت ناوگان برای سفرهای نوروزی، ادامه داد: بنابر این بود که تعداد هواپیماهای فعال برای نوروز به ٢۵٠ فروند برسد اما به دلایل متعدد مصوبه ترخیص قطعات هواپیما به مدت سه ماه اجرا نشد اما سعی می‌کنیم برای نوروز تعداد هواپیماهای فعال را به بیش از ٢٠٠ فروند برسانیم و در حال‌حاضر ١٨٠ فروند هواپیما علمیاتی است. معاون وزیر راه‌وشهرسازی، تصریح کرد: اجازه هیچگونه اقدام هیجانی در صنعت هوانوردی کشور داده نمی‌شود و مردم مطمئن باشند که اولویت سازمان هواپیمایی کشوری ابتدا ایمنی و امنیت، سپس تسهیلات و سایر موارد است. محمدی‌بخش؛ همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر تعیین‌تکلیف پروازهای حج عمره و اعلام دلایل متعدد برای تعویق این پرواز‌ها، گفت: در سازمان هواپیمایی کشوری هیچ مشکلی برای برقراری پروازهای حج نداریم و هواپیما‌ها برای برقراری این پرواز‌ها آماده است و به اقصی‌نقاط از جمله عربستان پرواز داریم و از این‌رو مشکل فنی وجود ندارد. وی تأکید کرد: متأسفانه طرف مقابل هنوز مجوز برای آغاز پرواز‌ها را نداده به نظر می‌رسد مشکل هواپیمایی نیست و وزارت امورخارجه باید جدی‌تر به این موضوع ورود کند و در سطح کلان به این موضوع رسیدگی و نتایج را به سازمان هواپیمایی اعلام کند و وزارت امور خارجه متولی مذاکرات است.