یک مشکل غیرمنتظره برای خودروهای متصل به اینترنت بسیاری از مدلهای B.M.W با پایان یافتن مدت خدمات نسل دوم، اتصال اینترنتی خود را از دست خواهند داد. به گزارش ایسنا، مالکان دهها مدل B.M.W که در سالهای اخیر فروخته شدهاند، زمانی که تقویم به سال ۲۰۱۷ برسد، با مشکل غیرمنتظرهای روبهرو خواهند شد، زیرا خودروهای […]
یک مشکل غیرمنتظره برای خودروهای متصل به اینترنت
بسیاری از مدلهای B.M.W با پایان یافتن مدت خدمات نسل دوم، اتصال اینترنتی خود را از دست خواهند داد.
به گزارش ایسنا، مالکان دهها مدل B.M.W که در سالهای اخیر فروخته شدهاند، زمانی که تقویم به سال ۲۰۱۷ برسد، با مشکل غیرمنتظرهای روبهرو خواهند شد، زیرا خودروهای لوکس آنها ارتباطشان با دنیای خارج را از دست میدهند.
خودروهایی که از سوی این خودروساز آلمانی فروخته شدهاند به خدمات نسل دوم شرکت AT&T برای سرویس دستیار راننده B.M.W مجهز هستند که مشابه خدمات بیسیم «آناستار» جنرال موتورز و سایر خودروسازان است. دستیار راننده B.M.W در تصادفات برای هشدار به مأموران راهنمایی عمل میکند، مسیرهای حرکت را نشان میدهد و در خودرو را از راه دور باز میکند و قابلیتهای دیگر دارد.
عمر این سرویس ماه جاری که AT&T شبکه بیسیم نسل دوم خود را تعطیل میکند، پایان خواهد گرفت و مالکان خودروهای دیگر در سالهای آینده که سایر اپراتورهای بیسیم حمایت از این فناوری قدیمی را متوقف میکنند، با این مشکل مواجه خواهند شد. B.M.W و سایر خودروسازان پیش از این ناچار شدهاند سختافزارهای جدید یا کارت هدیه به مالکان خودروها عرضه کنند.
شرکت B.M.W اعلام کرده است مالکان این خودروها میتوانند ۳۰۰ دلار برای لوازم جالبی، ۲۰۰ دلار کارت هدیه ویزا یا سختافزاری برای ارتقای فناوری سلولاری دریافت کنند. نیسان موتور خودروساز دیگری است که تلاش میکند راهحلی برای این مشکل پیدا کند.
این مشکل که چند سال قبل از سوی AT&T مورد اشاره قرار گرفته بود، معضل شرم آوری برای خودروسازانی است تلاش میکنند ثابت کنند خودروهایشان از لحاظ تکنولوژی در مدت طولانی همچنان مناسب خواهند ماند.
برخلاف تلفنهای هوشمند که تعویض آنها نسبتاً ارزان است و به راحتی و به صورت بیسیم بهروز میشوند، خودروها خرید سنگینی بوده و ممکن است بیش از ۱۱ سال مورد استفاده قرار گیرند.
شرکتهای خودروسازی از دست مالکانی که علاقه چندانی به استفاده از خدمات پردازش اطلاعات از راه دور داخل خودرو نداشته و در عوض از تلفنهای هوشمند سامسونگ الکترونیکس یا اپل برای خدمات نقشه، پخش آهنگ و سایر خدمات متصل استفاده میکنند، خشمگین هستند.
براساس گزارش والاستریت ژورنال، یک تحقیقات نشان میدهد بیش از نیمی از مالکان خودرو با گذشت ۹۰ روز از خرید خودرویشان، هرگز از خدمات دستیار آن استفاده نکردهاند که نشان میدهد شاید دوران این خدمات به سر آمده باشد زیرا رانندگان برای ناوبری و انجام تماس از طریق بلوتوپ، از تلفن هوشمند خود استفاده میکنند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.