ساخت ۵۹۱ کیلومتر مسیر ریلی در سال ۹۵

ساخت ۵۹۱ کیلومتر مسیر ریلی در سال ۹۵ معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از ساخت ۵۹۱ کیلومتر مسیر ریلی در سال ۹۵ توسط شرکت ساخت خبر داد. به گزارش مهر، جبارعلی‌ذاکری در نشست خبری نخستین نمایشگاه «راهسازی، راهداری و صنایع وابسته» اظهار داشت: معیارهای ویژه و استانداردهایی برای طراحی مسیرهای […]

ساخت ۵۹۱ کیلومتر مسیر ریلی در سال ۹۵

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از ساخت ۵۹۱ کیلومتر مسیر ریلی در سال ۹۵ توسط شرکت ساخت خبر داد.

به گزارش مهر، جبارعلی‌ذاکری در نشست خبری نخستین نمایشگاه «راهسازی، راهداری و صنایع وابسته» اظهار داشت: معیارهای ویژه و استانداردهایی برای طراحی مسیرهای ریلی در ایران و همچنین سایر کشور‌ها وجود دارد و خطوط راه‌آهن ایران مطابق با آیین‌نامه‌های روز این حوزه ساخته می‌شود.

وی ادامه داد: حوزه راه‌آهن کشور کم‌ترین سوانح را دارد، اما با این وجود حجم این سوانح نسبت به سایر کشور‌ها رقم بالایی است که این آمار را می‌توان با مراجعه به سایت UIC مشاهده کرد.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت افزود: طی ۱۴ سال گذشته دو سانحه مهم ریلی رخ داده است که در آخرین سانحه، تعداد جان‌باختگان این حادثه با تعداد کشته‌شدگان سوانح جاده‌ای در یک روز برابری می‌کند.

ذاکری به وجود ۱۳ هزار کیلومتر شبکه ریلی در کشور اشاره کرد و گفت: حجم قابل‌توجهی از مسافران از خطوط ریلی استفاده می‌کنند اما با این وجود می‌توان آمار مسافران ریلی را بیش از این افزایش داد.

وی تصریح کرد: راه‌آهن غرب کشور با پیشرفت خوبی در حال اجراست و با سفر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه به غرب کشور، به نظر می‌رسد پیشرفت این پروژه با رشد بهتری انجام شود و راه‌آهن غرب کشور تا ۲۲ بهمن سال جاری تا ایستگاه فیروزان پیشرفت فیزیکی داشته باشد. همچنین از ایستگاه فیروزان تا کرمانشاه هم تا هفته دولت سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت خاطرنشان کرد: تخصیص مناسبی برای طرح‌های اولویت‌دار راه‌آهن در نظر گرفته شده، ضمن این‌که با سفر آقای نوبخت، از ۵ طرح مهم حوزه راه‌آهن، این تخصیص‌‌ها افزایش مناسبی داشته است و منابع مالی این طرح‌های اولویت‌دار از طریق اسناد و خزانه و همچنین اوراق، تأمین مالی می‌شود.

ذاکری افزود: براساس برنامه، ساخت ۵۹۱ کیلومتر راه‌آهن در سال ۹۵ در دستور کار قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود تا نیمه اول سال آینده به ۹۳۲ کیلومتر برسد.

وی اتصال شمال به جنوب و غرب به شرق از طریق ریل را مهم ارزیابی کرد و گفت: بر همین اساس دو کریدور مهم شمال‌-جنوب و غرب به شرق در حال تکمیل هستند.

به گفته این مقام مسؤول، با اتصال بمبئی به بندرعباس، بندرعباس به شهر قزوین، قزوین به آستارا، آستارا به روسیه، مدت زمان ترانزیت کالا به ۲۲ روز می‌رسد، در حالی که ترانزیت کالا از طریق آب‌های آزاد ۴۵ روز زمان می‌برد.

 

ذاکری خاطرنشان کرد: در صورتی که انتقال بار از هندوستان به روسیه صرفاً از طریق حمل و نقل ریلی انجام شود، ۲۲ روز به ۱۶ روز کاهش می‌یابد، اما در حال حاضر اتصال هند به روسیه و ترانزیت کالا در این مسیر به صورت حمل و نقل ترکیبی انجام می‌شود.