مدیر مرکز آزمون خودرو و محیطزیست شرکت ISQI گفت: با توجه به زمانبر بودن تجهیز مرکز آمون و فراهم شدن امکان تست خودروهای برقی در این مرکز، مسلماً سازمان ملی استاندارد متولی تست و آزمون خودروهای برقی تولیدی و وارداتی است. به گزارش پرشینخودرو، علی مولانا؛ اظهار داشت: شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از […]
مدیر مرکز آزمون خودرو و محیطزیست شرکت ISQI گفت: با توجه به زمانبر بودن تجهیز مرکز آمون و فراهم شدن امکان تست خودروهای برقی در این مرکز، مسلماً سازمان ملی استاندارد متولی تست و آزمون خودروهای برقی تولیدی و وارداتی است. به گزارش پرشینخودرو، علی مولانا؛ اظهار داشت: شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از یکی، دو سال گذشته به دنبال اقدامات خودروسازان در تولید و واردات خودرو برقی و از سویی خلأهایی که برای آزمون خودروهای برقی در کشور وجود داشت، تلاشهایی را در زمینه ایجاد بستر آزمون و تست این خودروها آغاز کرد و بر این اساس الزامات استاندارد R100 (آزمون ایمنی ویژه خودروهای برقی) شناسایی و در دو سطح «خودرو» و «قطعه» مورد بررسی قرار گرفت. وی افزود: در حالحاضر آزمونهای سطح «خودرو» که شامل تستهای عملکردی، مقاومت عایقی و تستهای حفاظت تماس مستقیم است، اجرایی و با انجام آزمون آزمایشی، در انتظار ممیزی استاندارد ۱۷۰۲۵ است. وی با توجه به هزینهبر بودن تأمین تجهیزات در آزمونهای سطح «قطعه» خودروهای برقی، گفت: در این مرحله نیز شرکت ISQI در حال انعقاد قراردادی با شرکتهای تأمینکننده این تجهیزات، برای آزمون سطح «قطعه» است. به عبارت بهتر در این فاز، آزمونهای سطح باتری پک و ایمنی باتری پک راهاندازی میشود که شامل آزمونهایی مثل شوک حرارتی، شوک مکانیکی، شارژ ودشارژ، اتصال کوتاه و مقاومت در برابر آتش و… میشود که با توجه به هزینههایی که دارد باید تسهیلاتی دریافت شود. مدیر مرکز آزمون خودرو و محیطزیست شرکت ISQI افزود: امیدواریم بهزودی برای آزمونهای سطح قطعه هم تجهیزات خریداری و طی سال آینده این آزمون در مرکز آزمون ISQI راهاندازی شود. البته موضوع حائزاهمیت، هزینهها و قیمت این تجهیزات است که نیازمند حمایتهای دولتی است. سازمانهایی که میتوانند تسهیلاتی را به این منظور اختصاص دهند، لازم است ورود کنند تا با استفاده از این تسهیلات، تجهیزات را تأمین و با راهاندازی این آزمایشگاه، از این بهبعد بتوانیم تمام خودروهای برقی وارداتی و یا تولیدی را مورد پایش و آزمون قرار دهیم. مولانا؛ در ادامه، با بیان اینکه در حالحاضر در مرکز آزمون ISQI تست خودروهای تمام برقی انجام نمیشود، تأکید کرد: خودروهای هیبریدی که دارای قوای محرکه احتراقی و برقی و شامل آزمون مصرف انرژی براساس استاندارد R10۱ است، بعضاً در مرکز آزمون ISQI آزمایش میشود اما درخصوص خودروهای تمام برقی تا تجهیز آزمایشگاهها، تست و آزمونی انجام نمیشود. وی در پایان در پاسخ به این سؤال که در حالحاضر متولی تست و آزمون خودروهای برقی تولیدی و وارداتی کیست، تأکید کرد: با توجه به زمانبر بودن تجهیز مرکز آمون و فراهم شدن امکان تست خودروهای برقی در این مرکز، مسلماً سازمان ملی استاندارد متولی این جریان باید باشد ضمن اینکه این امکان وجود دارد که این آزمونها در مراکز آزمایشگاهی خارج از کشور انجام شود و یا با ارائه مدارک و مستندات، تأییدیههای لازم را برای عرضه دریافت کنند.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، گفت: واردات خودرو، کمکی رقابتی و انحصارشکن برای بازار خودرو خواهد بود. به گزارش مناقصهمزایده، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، درخصوص موضوع واردات خودرو، خاطرنشان کرد: از همان روز نخست که مقرر شد مجوز واردات صادر شود، از آن استقبال کردیم و آن را کمکی پایدار، رقابتی و انحصارشکن برای […]
دیدگاه بسته شده است.