تمامی میادین شهر باید چراغ‌دار شوند

معاون شهردار تهران تمامی میادین شهر باید چراغ‌دار شوند معاون شهردار تهران گفت: تمامی میدان‌های شهر باید چراغ‌دار شوند و هیچ چراغ چشمک‌زنی وجود نداشته باشد. به گزارش مهر، مازیارحسینی در جمع خبرنگاران با بیان این‌که بزرگراه‌های اصلی و حساس پایتخت در صورت تأمین اعتبار تا پایان امسال به دوربین‌های ثبت حرکت مارپیچ مجهز می‌شوند، […]

معاون شهردار تهران

تمامی میادین شهر باید چراغ‌دار شوند

معاون شهردار تهران گفت: تمامی میدان‌های شهر باید چراغ‌دار شوند و هیچ چراغ چشمک‌زنی وجود نداشته باشد.

به گزارش مهر، مازیارحسینی در جمع خبرنگاران با بیان این‌که بزرگراه‌های اصلی و حساس پایتخت در صورت تأمین اعتبار تا پایان امسال به دوربین‌های ثبت حرکت مارپیچ مجهز می‌شوند، گفت: شهردار تهران برای اجرای این طرح قول مساعد داده است.

وی اشباع و اخلال را به عنوان دو معضل اصلی و مهم ترافیک پایتخت ذکر کرد و گفت: از سویی حجم معابر با ظرفیت خودروهایی که در آنها تردد می‌کنند برابر نبوده و از سوی دیگر در حرکت‌‌‌ها و گردش‌‌‌ها دچار مشکل هستیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با اشاره به این‌که کوچک‌‌ترین آسیب سرعت حرکت را کاهش می‌دهد، یادآور شد: موضوع گردش به چپ یکی از مشکلات ترافیکی پایتخت بوده که باید با کانالیزه کردن حل شود اما تا اطلاع ثانوی و فرهنگ‌سازی در این حوزه باید با روش فیزیکی (جدول‌کشی) مانع از شکستن صف شده و آن را کنترل کنیم.

به گفته وی، در تقاطع‌‌ها نیز باید فضایی برای انبار خودرو ایجاد شود تا کسانی که قصد گردش به راست دارند در آن مکان ایستاده و سپس گردش به راست کنند.

حسینی با بیان این‌که زمان‌دار بودن از بی‌زمانی بهتر است، خاطرنشان کرد: تمامی میدان‌های شهر باید چراغ‌دار شوند و هیچ چراغ چشمک‌زنی وجود نداشته باشد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با اشاره به این‌که تعداد خودروهایی که با پلاک غیرتهران در سطح شهر تردد می‌کنند مشخص نیست تصریح کرد: این موضوع باید به کمک سیستم ITS (سیستم حمل و نقل هوشمند) سامان گیرد.

وی در ادامه تعامل شهرداری تهران با پلیس راهور را خوب ارزیابی کرد و افزود: مصوبات شورای ترافیک تهران متشکل از شهردار تهران (به عنوان رییس شورا)، دبیر شورای عالی ترافیک کشور، فرمانده پلیس راهور، مدیرکل حمل و نقل استانداری تهران و معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران حکم قانون داشته و تلاش می‌کنیم تصمیماتی که برای ترافیک پایتخت اخذ می‌شود به تصویب این شورا برسد.

حسینی همچین خاطرنشان کرد: این شورا دارای یک کمیته کارشناسی است که ابتدا تصمیمات در این کمیته بررسی و سپس در شورا مطرح می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود موتورسیکلت‌‌ها را یکی از ناهنجاری‌های شهر ذکر کرد و گفت: رسیدگی به این موضوع از اولویت‌های پلیس راهور است و در آینده نزدیک کارگاه‌های بررسی مشترک شهرداری تهران و پلیس راهور در این زمینه برگزار می‌شود.

معاون شهردار تهران گفت: این کارگاه ۶ تا ۷ کارگروه داشته و پس از بررسی و جمع‌بندی نتایج، اقدامات اجرایی آغاز خواهد شد.

وی با بیان این‌که موضوع موتورسیکلت‌‌ها سال‌هاست ر‌‌ها شده است تصریح کرد: این‌که با تأخیر به موضوعی بپردازیم اشکال ندارد اما اگر کاری را آغاز کرده و به صورت پایدار ادامه ندادیم مسأله‌ای بدتر است.

حسینی در ادامه در خصوص حوادث مترو با بیان این‌که کار زیرزمینی جزو کارهای با ریسک بالا محسوب می‌شود اظهار کرد: هرچه مقیاس کار بزرگ‌تر باشد مسایل آن هم بزرگ‌تر است اما دوست داشتیم اگر اشتباهی در کار وجود دارد به ما دلگرمی داده و ما را راهنمایی کنند.

وی با اشاره به این‌که بخش جنوبی تهران خاک سست و ناپایدار است، تصریح کرد: در این قسمت ساختمان‌های خشت و گلی و فاقد اسکلت وجود دارد اما چاره‌ای نداریم؛ چرا که کار بزرگ است و نفع آن بزرگ‌تر از زحمتی که اکنون انجام می‌شود.

 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با بیان این‌که چاره‌ای جز ۳ شیفت کار کردن در حوزه مترو نداریم، افزود: تهران حداقل باید ۲۷۰ کیلومتر مترو داشته باشد که در یک برنامه ۱۰ ساله به ۵۴۰ کیلومتر افزایش یابد.