تأثیر بیماری‌های مغز و اعصاب در ایجاد عوارض قلبی و عروقی

تأثیر بیماری‌های مغز و اعصاب در ایجاد عوارض قلبی و عروقی دبیر علمی کنگره قلب و فناوری‌های نوین با اشاره به این‌که از دیابت به عنوان سرطان سرخرگ‌‌ها یاد می‌شود، گفت: همکاری مشترک متخصصین قلب، مغز و غدد با یکدیگر ضرورت دارد. به گزارش مناقصه‌مزایده، مسعوداسلامی در آستانه ششمین همایش قلب و فناوری‌های نوین و […]

تأثیر بیماری‌های مغز و اعصاب در ایجاد عوارض قلبی و عروقی

دبیر علمی کنگره قلب و فناوری‌های نوین با اشاره به این‌که از دیابت به عنوان سرطان سرخرگ‌‌ها یاد می‌شود، گفت: همکاری مشترک متخصصین قلب، مغز و غدد با یکدیگر ضرورت دارد.

به گزارش مناقصه‌مزایده، مسعوداسلامی در آستانه ششمین همایش قلب و فناوری‌های نوین و همایش مشترک قلب و غدد، قلب و اعصاب اظهار داشت: کنگره مشترک بیمار‌های قلب و اعصاب، قلب و غدد، ۱۴ و ۱۵ بهمن ماه ۹۵ در تهران برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که بیماری‌های قلبی، منجر به عوارض مغزی نظیر سکته مغزی شده و یا گاهی بیماری قلبی با علایم عصبی تظاهر می‌کند، گفت: از طرف دیگر نیز بیماری‌های مغز و اعصاب می‌توانند منجر به عوارض قلبی عروقی شوند.

دبیر علمی کنگره قلب و فناوری‌های نوین اضافه کرد: بیماری‌های غدد داخلی خصوصاً بیماری‌های تیروئید و دیابت می‌توانند تأثیری شدید و مخرب بر سیستم قلبی‌_‌عروقی داشته به نحویکه از دیابت به عنوان سرطان سرخرگ‌‌ها یاد می‌کنند.      

اسلامی با اشاره به این‌که در طی این کنگره متخصصین قلب با متخصصین مغز و اعصاب و غدد سعی می‌کنند که به درک کامل تری از این بیماری‌ها یا عوارض آنها برسند، افزود: گاهی اوقات داروهایی که برای درمان بیماری‌های قلبی مصرف می‌شوند مثلاً مهارکننده بتا می‌تواند باعث بروز عوارض عصبی نظیر افسردگی و یا عوارض غدد نظیر افزایش قند خون شوند.

وی گفت: بالعکس داروهای غدد مانند لووتیروکسین می‌تواند باعث تپش قلب شود. از طرف دیگر مصرف برخی از داروهای مغزی می‌تواند باعث نامنظمی‌های شدید قلبی شود. بنابراین همکاری مشترک بین این ۳ تخصص ضرورت فراوان دارد.

 

دبیر علمی کنگره قلب و فناوری‌های نوین و همایش مشترک قلب و غدد، قلب و اعصاب گفت: این کنگره به همت انجمن آترواسکلروز ایران و با همکاری انجمن نورولوژی و سکته مغزی ایران و انجمن غدد برگزار می‌شود.