مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، گفت: تا پایان سال با افتتاح راهآهن رشت-کاسپین و آزادراه منجیل-رودبار بیش از ۸۰ درصد اهداف سال ۱۴۰۲ این شرکت محقق میشود. به گزارش مناقصهمزایده، خیراله خادمی؛ از افتتاح دو ابرپروژه راهسازی کشور در استان گیلان تا پایان سالجاری خبر داد و گفت: با افتتاح آزادراه منجیل-رودبار […]
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، گفت: تا پایان سال با افتتاح راهآهن رشت-کاسپین و آزادراه منجیل-رودبار بیش از ۸۰ درصد اهداف سال ۱۴۰۲ این شرکت محقق میشود. به گزارش مناقصهمزایده، خیراله خادمی؛ از افتتاح دو ابرپروژه راهسازی کشور در استان گیلان تا پایان سالجاری خبر داد و گفت: با افتتاح آزادراه منجیل-رودبار و راهآهن رشت-کاسپین بخش اعظمی از هدفگذاری برای توسعه شبکه حملونقل کشور در سال ۱۴۰۲ محقق میشود و در صورت مساعد بودن شرایط جوی و تأمین اعتبار مورد نیاز راهآهن میانهـاردبیل و آزادراه تبریز-مرند نیز در همین سال به بهرهبرداری میرسد که رکوردی در تاریخ افتتاح انواع راهها در طول یک سال است. معاون وزیر راهوشهرسازی، از روزهای پایانی عملیات اجرایی راهآهن رشت-کاسپین خبر داد و گفت: در حالحاضر عملیات ریل گذاری ۵٫۵ کیلومتر از مسیر باقی مانده است که در صورت مناسب بودن وضعیت آب و هوا احتمالاً در دهه فجر این بخش نیز به اتمام برسد. وی با اشاره به سختی عملیات اجرایی در این پروژه، اظهار کرد: به منظور احداث این خط ریلی به طول ۳۷ کیلومتر، بیش از ۲٫۵ میلیون مترمکعب خاک ریزی صورت گرفته است و با توجه به عدم وجود راههای دسترسی به پروژه جز از روی خود محور و قرار گرفتن پروژه در یک بستر باتلاقی، عملیات خاکریزی با دشواری بسیاری همراه بوده است. خادمی؛ تأمین مصالح در پروژههای راهسازی استان گیلان را با توجه به نبود معادن قرضه بسیار سخت دانست و ادامه داد: نبود مصالح زیرسازی و روسازی، شرایط جوی منطقه، عدم دسترسی آسان به محل پروژه و تأمین مالی به موقع مهمترین موضوعاتی است که ساخت راهآهن رشت-کاسپین را با مشکل روبهرو کرد. مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، ادامه داد: با توجه به زمینهای کشاورزی اطراف پروژه و محلهای تلاقی با جادهها حدود ۱۸ دستگاه تقاطع و پل بزرگ و ۲۴۳ آبرو در طول محور احداث شده است که این تعداد پل و تقاطع در یک مسیر ۳۷ کیلومتری در پروژههای راهسازی بینظیر است. وی ادامه داد: به واسطه ضرورت دسترسی مناطق کشاورزی اطراف این مسیر ریلی و رفاه حال کشاورزان ضرورت طراحی و اجرای این تعداد بالای پلهای کوچک و بزرگ در زمینهای آبدار منطقه وجود داشته که با سختی تمام این عملیات انجام شده است. معاون وزیر راهوشهرسازی، اعتبار هزینه شده در این مسیر ریلی را دو هزار میلیارد تومان و ارزش روز آن را چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد. خادمی؛ همچنین درخصوص برنامههای اجرایی پروژههای آزادراهی در سالجاری، بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون افتتاح باند رفت منطقه۲ آزادراه تهران- شمال و آزادراه اصفهان- شیراز به عنوان بخشی از اهداف تعریف شده در این حوزه تحقق یافته است و با افتتاح آزادراه منجیل-رودبار و در صورت رفع برخی موانع افتتاح آزادراه تبریز- مرند، چهار پروژه آزادراهی در سالجاری افتتاح میشود که عدد قابلتوجهی برای افزایش طول شبکه آزادراهی در یک سال است.
دیدگاه بسته شده است.