مجتبی قدیری-محمد طحانپور، رییس اتحادیه لوازم خانگی گفته است «گارانتی بسیاری از خریدهای اینترنتی معتبر نیست». باید به این فعال اقتصادی، گفت از قدیم گفتهاند «یک سوزن به خودت یه جوالدوز به مردم»! اینکه ادعا کنیم گارانتی بسیاری از خریدهای اینترنتی معتبر نیست، بیشتر از آنکه یک دروغ باشد، یک واقعیت است، واقعیتی که سالهاست […]
مجتبی قدیری-محمد طحانپور، رییس اتحادیه لوازم خانگی گفته است «گارانتی بسیاری از خریدهای اینترنتی معتبر نیست». باید به این فعال اقتصادی، گفت از قدیم گفتهاند «یک سوزن به خودت یه جوالدوز به مردم»! اینکه ادعا کنیم گارانتی بسیاری از خریدهای اینترنتی معتبر نیست، بیشتر از آنکه یک دروغ باشد، یک واقعیت است، واقعیتی که سالهاست شهروندان از آن گلایه دارند. اما گوش شنوایی نیست.
بسیاری از کالاها و اجناسی که در بازارهای سنتی هم فروخته میشود، گارانتی که هیچ وارانتی هم ندارند. اما اینکه عیب مردم بزرگ کنیم و عیب خودمان را مخفی، کار خوبی نیست و این به معنای شیطنت میباشد. ای کاش به جای سنگپرانی بر شیشههای تجارت الکترونیک، تلاش میکردیم در کنار این کسبوکارهای نوین، بسیاری از مشکلات بازارهای سنتی را مرتفع کنیم. مشکلاتی که به راحتی به بازارهای الکترونیک و کسبوکارهای اینترنتی نیز تسری یافته است.
اینکه کالاهای عرضه شده در فروشگاههای اینترنتی گارانتی معتبری ندارند، همان بیماری بازارهای سنتی است که به کسبو کارهای اینترنتی سرایت کرده است.
این عزیز میداند که ۹۰ درصد کالاها و اجناس عرضه شده در بازارهای سنتی مثل بازار خیابان ری هم گارانتیهای معتبر ندارند. آن دسته از لوازم خانگی هم که در این بازار سنتی به همراه گارانتی به مشتریان عرضه میشود، برگه گارانتیشان دروغین است! چرا که در زمان خرابی اگر با شرکت سازنده داخلی یا شرکت واردکننده که گارانتی داده است، تماس بگیرید و اعلام خرابی کالا را بکنید، ادعا میکنند که این نوع خرابی مشمول گارانتی نمیشود! به همین راحتی!! اگر اصرارهای فراوان شما را ببینند، با ادعای نوسان برق، جابهجایی نامناسب و… ادعا میکنند که مقصر خود شما هستید و تقصیرات فردی شما، شامل گارانتی نمیشود.
جناب آقای طحانپور، عزیز برادر، سالهاست که گارانتی در ایران واقعتی ندارد چه در فروشگاههای اینترنتی و چه بازارهای سنتی.
برای اثبات ادعای ما، میتوانید گزارشهای صدا و سیما در خصوص خودروهای ساخت داخل را نگاه کنید که چگونه خودروهایی که حداقل بیش از بیست و چند میلیون تومان میارزد و صفر است، از سوی کارخانه به مشتری تحویل داده شده و ایرادات اساسی دارد و شرکت و نمایندگیهای تحتپوشش آنها پاسخگو نیستند. خودروهایی که ادعا شده تولید ملی و افتخار ملی است.
حالا چگونه میخواهید یک بخاری، آبگرمکن، یخچال و… تولید داخل یا خارج که به قیمت بسیار نازلتری به نسبت خودرو دارد گارانتی معتبر داشته باشد؟
به نظر بسیاری از شهروندان، گارانتی فقط شامل افزایش قیمت در هنگام خرید است که از سوی فروشندگان برروی کالا فروخته میشود که در زمان لازم، کارایی ندارد.
باور بفرمایید این حرف حقیقت دارد و میتوانید آن را در خرید بسیاری از کالاها، خصوصاً کالاهای خارجی وارداتی مشاهده کنید که مثلاً فلان گارانتی چقدر میارزد و به نسبت گارانتی دیگر، چقدر گرانتر است!
حتی در خرید کالاهای داخلی مثل آبگرمکن که بر روی جعبه و مدارک گارانتی آن درج شده که نصب آن رایگان است میبینید که این امر واقعیت ندارد، چرا که بعد از تماس با نمایندگی مورد نظر در محدوده منزل حداقل ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان ناقابل هزینه ایاب و ذهاب از شما گرفته میشود و هنگامی که نصاب محترم به منزل آمد با این ادعا که جای نصب آبگرمکن مناسب نیست از نصب سرباز میزند و بعد از دریافت پول در همان جای نامناسب، نصب میکند. به همین راحتی! و در تماس با شرکت محترم هم ادعا میشود که نباید پولی پرداخت میکردید ولی هیچگاه نصاب محترم را مجبور به بازگرداندن پول شما نمیکنند. در حالیکه اگر شما از محل یک نصاب میآوردید با قیمت بسیار کمتری آبگرمکن خود را نصب میکردید.
جناب آقای طحانپور، گارانتی رویایی است که واقعیت ندارد و عاملی برای گرانفروشی در بازارهای سنتی و اینترنتی محسوب میشود. بهتر است شما هم به جای سنگ پراکنی بر علیه تجارت الکترونیک واقعیتها را بگویید و به دنبال حل این مشکل در واقعیت باشید.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.