مذاکره با مشتریان خارجی برای تأمین مالی و انعقاد قراردادهای بلندمدت در بورس کالا

یک مقام مسؤول در هلدینگ خلیج‌فارس خبر داد مذاکره با مشتریان خارجی برای تأمین مالی و انعقاد قراردادهای بلندمدت در بورس کالا یک مقام مسؤول در هلدینگ خلیج‌فارس تأکید کرد: محور اصلی مذاکرات با مشتریان خارجی، تأمین مالی، پیش‌خرید محصول و انعقاد قراردادهای بلند مدت در بورس کالا بود که هم‌اکنون در مرحله پیشنهاد و […]

یک مقام مسؤول در هلدینگ خلیج‌فارس خبر داد

مذاکره با مشتریان خارجی برای تأمین مالی و انعقاد قراردادهای بلندمدت در بورس کالا

یک مقام مسؤول در هلدینگ خلیج‌فارس تأکید کرد: محور اصلی مذاکرات با مشتریان خارجی، تأمین مالی، پیش‌خرید محصول و انعقاد قراردادهای بلند مدت در بورس کالا بود که هم‌اکنون در مرحله پیشنهاد و امکان‌سنجی برای انعقاد قرارداد‌ها قرار داریم.

به گزارش فارس، سید کمال موسوی، سرپرست صادرات شرکت تجارت صنعت هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس با بیان این‌که استراتژی تعامل مستقیم با مصرف‌کنندگان و مشتریان نهایی با هدف افزایش حاشیه سود در دستور کار این هلدینگ قرار گرفته است، عنوان کرد: یکی از آسیب‌های جدی که در گذشته باعث کاهش سود و قدرت مذاکره هلدینگ خلیج‌فارس شده بود، فقدان ارتباط مستقیم با مشتریان و خریداران بود که تحریم‌های اقتصادی و سایر عوامل بیرونی نیز آن را تشدید کرده بود.

موسوی افزود: مذاکرات جدی با مدیران و اعضای هیأت مدیره شرکت‌های متقاضی محصولات پتروشیمی از ایران در نمایشگاه اتحادیه تولیدکنندگان محصولات پتروشیمیایی و شیمیایی خلیج‌فارس که به تازگی در امارات برگزار شد، صورت گرفته که عمده آنها تقاضا برای انعقاد قراردادهای بلند مدت برای فروش محصولات بوده است.

وی تأکید کرد: محور اصلی این مذاکرات تأمین مالی، پیش خرید محصولات و انعقاد قراردادهای بلندمدت در بورس کالا برای فروش محصولات هلدینگ بود که هم اکنون در مرحله تبادل پیشنهاد و امکان‌سنجی برای انعقاد قرارداد‌ها قرار داریم.

سرپرست صادرات فرآورده‌های نفتی و گاز مایع شرکت تجارت صنعت پتروشیمی خلیج‌فارس یادآور شد: بیش‌تر این شرکت‌ها از کشورهای چین، تایوان، کره‌جنوبی، هنگ‌کنگ، ژاپن، هند، سنگاپور، هلند و کشورهای حوزه خلیج‌فارس بودند که جزو مشتریان بزرگ محسوب می‌شوند.

 

وی تصریح کرد: هلدینگ خلیج‌فارس با تغییر سیاست فروش و ایجاد شرکت بازرگانی متمرکز، کنترل فروش محصولات خود را در دست گرفت و از زمان تأسیس شرکت تجارت صنعت هم نرخ فروش محصولات بالاتر رفته است و هم نقدینگی ناشی از فروش به‌طور مستقیم و بدون واسطه وصول شده است که در نتیجه هزینه‌های مالی شرکت را نیز کاهش داده است.