شاسی بلند ۲۰۰ میلیون تومانی رنو، معادلات بازار را به هم میزند! سابقه رنو در بازار ایران نشان میدهد که چه در بخش خودروهای مونتاژ داخل و چه در بحث خودروهای وارداتی، موفق بوده است. البته که گاهی این موفقیت تغییر میکرد و کم و بیش احساس میشد. پیش از این واقعیت بازار ایران این […]
شاسی بلند ۲۰۰ میلیون تومانی رنو، معادلات بازار را به هم میزند!
سابقه رنو در بازار ایران نشان میدهد که چه در بخش خودروهای مونتاژ داخل و چه در بحث خودروهای وارداتی، موفق بوده است. البته که گاهی این موفقیت تغییر میکرد و کم و بیش احساس میشد. پیش از این واقعیت بازار ایران این بود که مردم ما علاقه زیادی به خرید خودروهای کرهای و ژاپنی داشتند. زیرا وقتی بحث خودروهای با کیفیت به میان میآمد، این ژاپنیها بودند که خودی نشان میدادند و وقتی حرف از سلیقه و طراحی ظاهری میشود، کرهها خود را با تمام دیدگاهها تطبیق دادهاند.
به گزارش ایلنا، باور این مورد سخت بود که یک روز، برندی به غیر از کرهای و ژاپنی بتواند نظر مردم را در سطح گسترده به سمت خود بکشاند و عامه پسند شود. این اتفاق امکان پذیر نبود، مگر اینکه کمپانی تلفیقی از طراحی و کیفیت را به بازار جهانی معرفی کند. امروز رنو با رنسانسی که در یکایک بخشهای خود انجام داده است، این کار سخت را به عملی ممکن تبدیل کرده و تا به امروز نتیجه قوی از بازارهای هدف خود گرفته است. احتمال آن ضعیف بود که روزی کیااپتیما، هیوندای سوناتا LF و تویوتاکمری جمع رقابت ۳ تایی خود را با خودروی چهارمی تقسیم کنند، آن هم تقسیم کردنی که چندان طول نکشید و بعد از آن، گویا رقابت به حکم فرمایی طرف چهارم به پایان رسید. امروز رنوتلیسمان، به عنوان اولین الگو جدید رنو در بازار ایران، به خاطر ظاهر منحصر به فرد، نگاه هر خریداری را به سمت خود میکشاند.
از طرفی کیفیت و عملکرد بالای این خودرو توانسته است رقابت سختی را برای ژاپنیها پدید آورد. خدمات پس از فروش به نسبت مساعد هم دلیلی شده تا تلیسمان از نظر بسیاری از خریداران، خودرو به صرفهای شناخته شود. تنها کمتر از ۳ ماه از معرفی و آغاز فروش رنو تلیسمان در ایران میگذرد که آمار فروش بیش از دو هزار دستگاه را ثبت کرده است و همچنان به این عدد اضافه میشود. برخی محاسبههای بازاریابی نشان میدهد که رنو تلیسمان بعد از چند روز فروش، رقبایی چون کیااپتیما JF، هیوندای سوناتا LF و کمری هیبرید را کنار زده است. جالب است بدانید که تلیسمان در برخی کشورها به مراتب فروش بیشتری از کرهایهای محبوب داشته است.
حال با گذشت زمان و زیاد شدن تلیسمان در خیابانهای تهران و مشاهده جدال تن به تن با حریفانش، خبرهای قطعی از حضور برادر بزرگتر او به گوش میرسد. برادری که ۵۶ روز تا حضورش در ایران فاصله دارد و میخواهد در نمایشگاه بینالمللی خودرو تهران، جنجالی به پا کند. از رنوکولئوس به عنوان یک کراساوور متوسط اواخر بهمن ماه رونمایی میشود. این خودرو نسبت به نسل خود تغییر ابعاد و کلاس بندی را تجربه کرده و این بار در کنار خودروهایی چون هیوندای سانتافه، کیاسورنتو، هوندا CR-V و میتسوبیشی اوتلندر قرار میگیرد. این خودرو به پیشرانه ۲٫۵ لیتری ۱۷۰ اسب بخاری و ۲۳۳ نیوتون متری مجهز است. این قدرت از طریق یک گیربکس ایکسترونیک به ۴ چرخ خودرو منتقل میشود. گیربکسایکسترونیک نوعی از گیربکسهای CVT به حساب میآید که روند فعالیت آن در حالت تخت گاز یا رانندگی اسپرت بهطور کلی تغییر میکند و گیربکس CVT را به عنوان یک جعبه دنده اتوماتیک با قابلیت تعویض دنده واقعی، در اختیار راننده میگذارد. یکی دیگر از ویژگیهای خاص کولئوس این است که راننده با توجه به شرایط رانندگی، خودرو را در حالت تک دیفرانسیل جلو، دو دیفرانسیل اتوماتیک و دو دیفرانسیل قفل قرار دهد. این ویژگی در کمتر خودرو کراساووری وجود دارد که راننده خود حالت انتقال قدرت را انتخاب کند. جالب است بدانید رنوکولئوس در قالب یک کراساوور سگمنت D، با پیشرانه ۱۷۰ اسب بخار و گیربکسایکسترونیک میتواند شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در شرایط ایده آل، کمتر از ۹٫۴ ثانیه ثبت کند و در شرایط عادی و معمولی، حداکثر این عدد به ۹٫۸۸ ثانیه میرسد. این قدرت و شتاب در حالی در این کراساوور اصیل فرانسوی یافت میشود که به صورت ترکیبی مصرف سوخت کمتر از ۷٫۸ لیتر را به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر دارد.
در بخش طراحی نمیتوان ساده از کنار کولئوس گذشت. این خودرو به عنوان یک کراساوور متوسط عضلانی شناخته میشود و در بخشهای مختلف آن، طراحی گوتیک فرانسوی دیده میشود. خطوط کشیده و طویل بدون اینکه روی بدنه رها شوند، ظاهری جذاب و در عین حال آرامش بخش به کولئوس جدید دادهاند. در بخش طراحی داخلی، با اتاقی جادار و با امکانات بسیار طرف هستیم. شما میتوانید بروزترین امکانات رفاهی و ایمنی را در این خودرو پیدا کنید. کولئوس در بازار ایران به امکاناتی نظیر ۶ کیسه هوا با پوشش ۱۰ نقطهای، سیستم رادار نقطه کور، سنسورهای پارک با تشخیص شرایط جانبی خودرو، سیستم کنترل پایداری، ترمز پارک برقی، اتوهلد هوشمند، شروع حرکت در سربالایی و… مجهز است و توانسته ۵ ستاره ایمنی از مؤسسه Euro Ncap دریافت کند.
سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه، سقف پاناورمیک، سنسور نور و باران، روشن شدن مهشکنها با چرخاندن فرمان، دی لایت، درب صندوق برقی با حسگر حرکتی، استارت دکمهای، تنظیم حالت رانندگی، کروزکنترل و محدود کننده سرعت، آینهتاشو برقی، چراغشوی، رینگ ۱۸ اینچ، تودوزی چرم با دوخت سفارشی، صندلیهای جلو برقی با گرمکن و سردکن، گرمکن فرمان، سیستم صوتی حرفهای Bose با نمایشگر RLink2، جیپیاس و منو فارسی و… از امکانات رنو کولئوس نسل جدید محسوب میشود.
جمشیدحسینی، مدیرعامل نگین خودرو در نشست مطبوعاتی چند هفته پیش گفت: سعی داریم تا رنوکولئوس نسل جدید با امکانات فول در بازه قیمتی ۲۰۰ میلیون تومان عرضه کنیم.
حال با فرض این مسأله میتوان فهمید که کولئوس هم راه تلیسمان را در بازار ایران ادامه میدهد و به احتمال زیاد خودروهای رقیب را طی فرایند چند ماهه کنار میزند. با توجه به اینکه هیوندای سانتافه ۲۰۱۷ در نسخه فول قیمتی حدود ۲۳۰ تا ۲۴۳ میلیون تومان را دارد و کیاسورنتو هم در همین محدوده قیمتی به فروش میرسد، میتوان پیشبینی کرد که کولئوس فرانسوی در بحث قیمت، طراحی و امکانات رقابت را برای کرهایها سخت میکند. از طرفی میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۱۷، تویوتا راو۴ مدل ۲۰۱۷ در بحث قیمت و کیفیت هم با فرزند جدید رنو جدال سختی را خواهند داشت. در بحث طراحی و امکانات، کولئوس میتوان در سطح فول آپشن ژاپنیها را کنار بزند.
با توجه به استقبال از کولئوس در بازار جهانی، میتوان پیشبینی کرد که اقبال خوبی در انتظار این کراساوور متوسط فرانسوی است. حال با در نظر گرفتن سابقه به نسبت خوب رنو و حضور قدرتمند تلیسمان، به احتمال زیاد از دو ماه آینده رقابت در بازار کراس اوورهای ۲۰۰ تا ۲۸۰ میلیون تومان سختتر از گذشته میشود. امروز رنو با تلیسمان قدرت خود را در بازار سدانهای نیمهلوکس نشان داد و حال قصد دارد با کولئوس توانمندی خود را بیشتر از قبل اثبات کند. شاید فردا روزی، این برند فرانسوی برای بازار کمتر از ۱۵۰ میلیون تومان خط و نشان جدی بکشد. کسی چه میداند!
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.