مشارکت برق آبی ایران با کره جنوبی به روش «BOT»

    مدیرعامل و مدیران ارشد شرکت «کی واتر» کره جنوبی ضمن حضور در شرکت آب و نیرو، در خصوص تبادل تفاهم‌نامه‌های همکاری به مذاکره پرداختند.  به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، این جلسه با حضور آقای چویی مدیرعامل و تیم همراه از شرکت «کی واتر» […]

 

 

مدیرعامل و مدیران ارشد شرکت «کی واتر» کره جنوبی ضمن حضور در شرکت آب و نیرو، در خصوص تبادل تفاهم‌نامه‌های همکاری به مذاکره پرداختند.

 به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، این جلسه با حضور آقای چویی مدیرعامل و تیم همراه از شرکت «کی واتر» کره جنوبی و سیدمحمدرضا رضازاده، مدیرعامل، شهرام جلالی و مهدی رستگارنیا از دفتر مدیریت طرح‌های خارج از کشور، اطاعتی و بزرگزاده از معاونین شرکت و آقایان عبادی و حاجیانی از وزارت نیرو برگزار شد.

در این نشست، تصاویر و اطلاعات طرح‌های اجرا شده و در حال اجرا رودخانه کارون شامل مسجدسلیمان، بختیاری، کارون ۱، کارون ۲، کارون ۳، کارون ۴، دز و خرسان ۳، به زبان انگلیسی و در قالب «فایل ارایه» به نمایش درآمد که مهندس جلالی توضیحات تکمیلی را در خصوص پروژه‌های مذکور شرح داد.

رضازاده، در خصوص فعالیت‌ها و همچنین «راهبردهای مدیریتی یکپارچه» شرکت «کی واتر» بر روی رودخانه‌های کره جنوبی و لزوم استفاده از آن تجارب در مدیریت یکپارچه منابع آب رودخانه کارون سخنانی را بیان کرد.

وی ضمن ابراز خرسندی از همکاری‌هایی که می‌تواند در آینده بین دو شرکت شکل گیرد، اعمال مدیریت یکپارچه منابع آب رودخانه بزرگ کارون و امکان سرمایه‌گذاری در طرح کارون ۲ توسط شرکت «کی واتر» را از جمله طرح‌های اهداف مشترک پیشنهادی مطرح نمود.

مدیرعامل شرکت آب و نیرو بیان کرد: سد کارون ۲ از نوع جریانی است، این سد علاوه بر توجیه اقتصادی که به دلیل کوچک بودن احجام سازه‌ای خود دارد، از تولید برق خوبی برخوردار است و در صورتی که مدیران شرکت «کی واتر» مایل باشند با روش «BOT» امکان مشارکت در این طرح وجود دارد.

در ادامه چویی مدیرعامل شرکت «کی واتر» بیان کرد: طرح اعمال سیستم مدیریت یکپارچه منابع آب رودخانه کارون را به عنوان نمونه خوبی برای همکاری‌های دو جانبه است.

 

شایان ذکر است، شرکت «کی واتر» که مخفف «مدیریت منابع آب کره جنوبی» است در سال ۱۹۶۷ میلادی تأسیس شده و بعد از گذشت تجارب طولانی، ۵۰ درصد آب آشامیدنی این کشور را تأمین می‌کند و ۲۰ پروژه نیز در کشورهای مختلف در حال اجرا دارد. یکی از اهداف حضور این شرکت کره‌ای در ایران، توسعه همکاری‌های دوجانبه و بررسی طرح‌ها و پروژه‌هایی است که جمهوری اسلامی ایران درصدد اجرای آن است.