مهدی قرهداغلی- واردات خودرو به کشور با روندی کُند مواجه است و اصلاً مشخص نیست که چه تعداد خودرویی از چه برندهایی وارد کشور خواهند شد و هر روزه فقط با وعدههای گوناگونی از سوی مسئولان در این حوزه مواجه هستیم. اما سؤال اصلی اینجاست که با روند فعلی واردات خودرو، در نهایت سرانجام واردات […]
مهدی قرهداغلی- واردات خودرو به کشور با روندی کُند مواجه است و اصلاً مشخص نیست که چه تعداد خودرویی از چه برندهایی وارد کشور خواهند شد و هر روزه فقط با وعدههای گوناگونی از سوی مسئولان در این حوزه مواجه هستیم. اما سؤال اصلی اینجاست که با روند فعلی واردات خودرو، در نهایت سرانجام واردات خودروهای برقی به کشور، چه خواهد بود؟ به گزارش مناقصهمزایده، در همین خصوص، کریمیسنجری؛ مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صمت، با اشاره به جزئیات واردات خودروهای برقی به کشور، گفت: پیشبینی میشود تا قبل از عید ۲۵۰۰ دستگاه خودروی برقی تحویل ناوگان حملونقل شود. مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صمت، اظهار داشت: ۶۰۰ خودروی برقی ترخیص شدهاند و ۶۰۰ خودرو در گمرک داریم و ۱۵۰۰ خودرو در حال حمل هستند و پیشبینی میشود تا قبل از عید ۲۵۰۰ خودروی برقی تحویل ناوگان حملونقل شود. کریمی سنجری؛ با اشاره به رفع موانع واردات، افزود: هر ماه شاهد واردات خودروی وارداتی برقی توسط خودروسازها خواهیم بود بهشرط انتقال فناوری که در همین حوزه شرکتهای خودروساز مونتاژ میکنند و دو مدل خودرو در بخشخصوصی و دولتی در سال آینده با ۴۰درصد ساخت وارد بازار خواهد شد. وی در ادامه، بیان داشت: با چند مصوبه خودروهای برقی عملیاتی خواهد شد؛ اول فروش خودرو برای ارگانهای دولتی، فروش خودرو به اشخاص خارج از سامانه یکپارچه که از جمله تسهیلاتی است که برای استفاده عموم از طریق خودروهای برقی خواهیم داشت. کریمیسنجری؛ خاطرنشان کرد: ۱۲ خودروساز بخشخصوصی و دولتی در صف تخصیص ارز هستند تا واردات خودروهای برقی را انجام دهند و بلافاصله بعد از آن عمق داخلیسازی را افزایش خواهیم داد. مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صمت، گفت: دو شرکت بزرگ بر موضوع باطری سرمایهگذاری میکنند تا در همین راستا تولید باطری گسترش یابد، شش شرکت دیگر هم در بخش تولید ایستگاه شارژ فعال شدند که بعد از مونتاژ، مدلهای مختلف ایستگاه شارژ را تولید خواهیم کرد تا مسیری متوازن را با هم پیش ببریم. کریمیسنجری؛ خاطرنشان کرد: چین از ۲۰ سال پیش توانست به سمت توسعه خودروسازی فعالیت کند و امروزه رقیب جدی کشورهای مدعی تولید خودروهای برقی باشد. این در کشور ما هم میتواند اتفاق بیفتد بهشرط اینکه سیاستگذار برنامه مشخصی برای این مسیر و هدف تعریف کند. وی ابراز امیدواری کرد که با برنامهریزی درست، بهتدریج زیرساختهای لازم برای ایجاد خودروسازی برقی فراهم شود تا وزارت صمت با هماهنگی دیگر نهادها با کمک خودروسازان، تحولی را در ناوگان حملونقل شهری و بعد در دیگر خودروها فراهم آورد. همچنین عباس علیآبادی؛ وزیر صمت نیز، در حاشیه بازدید از شرکت سایپا، گفت: گروه سایپا از ظرفیتهای ملی است و پتانسیل بسیار بالایی از نظر دانش فنی و مهندسی در این شرکت وجود دارد، همچنین تجربه طولانی در این بنگاه صنعتی نهفته است که باید حفظ شود و توسعه پیدا کند. او گفت: تنوع محصول تضمینکننده، نیاز و خواست مشتریان است. رویکرد گروه سایپا این است که با تنوعبخشی به محصولات خود رضایت مشتریان را کسب کند، در این میان ضرورت دارد که عنصر کیفیت مورد توجه مضاعف قرار گیرد تا مردم، با اطمینان خاطر محصولات این مجموعه صنعتی را خریداری کنند. وزیر صمت، با تأکید بر اینکه خودروسازان ایرانی باید خود را با تحولات جهانی که حرکت به سمت خودروهای برقی است، منطبق کنند، افزود: باید به سرعت خودمان را به شرایط روز برسانیم و تولیدات خود را با تولیدات جهانی تطبیق دهیم. گروه خودروسازی سایپا در این عرصه در حال تلاش است و بهزودی ثمرات این تلاش را مردم خواهند دید؛ روندها در تولید، ارتقای کیفیت و خودروهای برقی مثبت و امیدوارکننده است. او بیان کرد: واردات خودروهای بنزینی و برقی در چارچوب سیاستهای ابلاغ شده از سوی خودروسازان در حال پیگیری است و خوشبختانه نتیجه مناسب در این حوزه به دست آمده است. بدین جهت در سامانه یکپارچه، خودروهای وارداتی عرضه شده و این روند برای ماههای آتی هم ادامه خواهد داشت. علیآبادی؛ تصریح کرد: امیدواریم با همت و تلاش خودروسازان و مجموعههای که مجوز واردات دارند، واردات خودرو با جدیت بیشتری دنبال شود. وزیر صمت، درخصوص خودروهای برقی و عصری که پیشروی خودروسازان قرار گرفته است، گفت: چه بخواهیم و چه نخواهیم محیطزیست بیش از این اجازه نمیدهد که خودروهای احتراقی در خیابانها تردد کند. از همینرو باید تلاش شود که برای حفظ محیطزیست و کاهش آلایندگی ناشی از مصرف بنزین خودروها، تولید خودروهای برقی محقق و همچنین در کنار این امر واردات خودروهای برقی صورت گیرد.
گروه خودرو- با توجه به کمبودها در حوزه انرژی که در سالجاری حتی در زمستان نیز رخ داده است، این سؤال مطرح میشود که آیا با ورود خودروها و ناوگان حملونقل برقی چگونه میتوان توقع این را داشت که این دسته از خودروها بتوانند بازدهی مطلوبی را داشته باشند و از سوی دیگر چگونه میتوان […]
گروه خودرو- عضو هیئترئیسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ از مصوبه این کمیسیون برای واردات خودروهای برقی جهت حل مسئله آلودگی هوا و ناترازی بنزین، خبر داد. به گزارش مناقصهمزایده، محسن دهنوی؛ عضو هیئترئیسه کمیسیون تلفیق، در جمع خبرنگاران، با اشاره به جلسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳، اظهار کرد: با مصوبهای که در کمیسیون […]
نائب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران، با بیان اینکه مافیایی در عرصه واردات خودروهای برقی وجود ندارد، گفت: ارز صادراتی و دلارهای در اختیار خود مردم باید به کمک واردات خودرو بیاید تا کشور از آلودگی و مصرف سوخت بالای خودروها رها شود. به گزارش اقتصادآنلاین، حمیدرضا صالحی؛ درخصوص دلایل تمرکز وزارت صمت بر […]
وزیر صمت، گفت: خودروهای برقی نسبت به خودروهای بنزینی اختلاف قیمت مختصری دارند که با جبران تعرفه در تلاش هستیم قیمتها را به هم نزدیک کنیم. به گزارش ایسنا، عباس علیآبادی؛ در مورد تعرفه واردات خودروهای هیبریدی و برقی، گفت: خودروهای برقی نسبت به خودروهای بنزینی اختلاف قیمت مختصری دارند که با جبران تعرفه در […]
دیدگاه بسته شده است.