افزایش صادرات نفت ایران به روزانه دو میلیون بشکه

    مدیرامور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران گفت: صادرات نفت خام و میعانات گازی ایران تا پایان ماه مارس (۱۲ فروردین) به ٢ میلیون بشکه در روز می‌رسد. به گزارش وزارت نفت، سید محسن قمصری با بیان این‌که فروش محموله‌های جدید میعانات گازی آغاز شده است، گفت: سرعت فروش محموله‌های میعانات گازی نسبت به […]

 

 

مدیرامور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران گفت: صادرات نفت خام و میعانات گازی ایران تا پایان ماه مارس (۱۲ فروردین) به ٢ میلیون بشکه در روز می‌رسد.

به گزارش وزارت نفت، سید محسن قمصری با بیان این‌که فروش محموله‌های جدید میعانات گازی آغاز شده است، گفت: سرعت فروش محموله‌های میعانات گازی نسبت به نفت خام کم‌تر است، اما با آغاز فروش میعانات گازی سرعت آن در آینده از فروش نفت خام فراتر می‌رود.

بیژن زنگنه، وزیر نفت به تازگی اعلام کرده بود که صادرات نفت خام و میعانات گازی ایران پس از آغاز رسمی اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و در بهمن ماه به یک میلیون و ٧٥٠ هزار بشکه در روز رسید.

به گفته وزیر نفت، صادرات نفت خام و میعانات گازی ایران در بهمن ماه امسال نسبت به ١٠ ماه گذشته روزانه ٤٠٠ هزار بشکه افزایش یافت.

ایران که در دوران تحریم، روزانه یک میلیون بشکه نفت خام صادر می‌کرد، اعلام کرده است در نظر دارد در دو مرحله میزان صادرات خود را یک میلیون بشکه دیگر نیز افزایش داده و به دو میلیون بشکه در روز برساند.