افزایش قیمت لبنیات در فضای غفلت مسؤولان

افزایش قیمت لبنیات در فضای غفلت مسؤولان رییس انجمن صنفی گاوداران گفت: طی چند روز اخیر، با وجود افزایش بی‌سر و صدا قیمت برخی محصولات لبنی نرخ خرید شیر خام ۵۰ تومان کاهش یافته است. احمدمقدسی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران با انتقاد از کاهش نرخ خرید شیر خام از دامداران اظهار‌ کرد: با وجود […]

افزایش قیمت لبنیات در فضای غفلت مسؤولان

رییس انجمن صنفی گاوداران گفت: طی چند روز اخیر، با وجود افزایش بی‌سر و صدا قیمت برخی محصولات لبنی نرخ خرید شیر خام ۵۰ تومان کاهش یافته است.

احمدمقدسی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران با انتقاد از کاهش نرخ خرید شیر خام از دامداران اظهار‌ کرد: با وجود افزایش بی‌سر و صدای قیمت برخی محصولات لبنی طی روزهای اخیر نه تنها مصوبه ۱۴۴۰ تومانی اجرا نشده بلکه با ۵۰ تومان کاهش نرخ خرید از دامداران به ۱۲۰۰ تومان رسیده است.

وی در ادامه افزود: کارخانه‌های لبنی علاوه بر کاهش نرخ خرید شیر مطالبات دامداران با تأخیر پرداخت می‌کنند که این امر ضربه مهلکی به تولید وارد کرده است.

مقدسی با اشاره به این‌که دستگاه‌های مسؤول از افزایش قیمت محصولات لبنی اظهار بی‌اطلاعی کرده‌اند، بیان ‌کرد: وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولید‌کننده نسبت به اقدام کارخانه‌های لبنی مبنی بر افزایش قیمت محصولات لبنی و کاهش نرخ خرید شیر خام اظهار بی‌اطلاعی کردند که این امر جواب قانع‌کننده‌ای برای دامداران محسوب نمی‌شود.

 

رییس انجمن صنفی گاوداران در پایان تصریح‌ کرد: درصورت استمرار این روند، دامداران از گردونه تولید خارج می‌شوند از این‌رو لازم است که وزارت جهاد کشاورزی اقداماتی در جهت اجرای نرخ مصوب خرید شیر خام از دامداران انجام دهد.