مهدی قرهداغلی- وزیر صنعت،معدنوتجارت، با بیان اینکه تکنولوژیها در حال پیشرفت هستند، گفت: به هزار و یک دلیل میتوان ثابت کرد که امروز زمان استفاده از خودروهای برقی است. به گزارش مناقصهمزایده، سیزدهمین همایش بینالمللی موتورهای درونسوز و نفت با حضور وزیر صمت در شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایرانخودرو برگزار شد. عباس علیآبادی؛ […]
مهدی قرهداغلی- وزیر صنعت،معدنوتجارت، با بیان اینکه تکنولوژیها در حال پیشرفت هستند، گفت: به هزار و یک دلیل میتوان ثابت کرد که امروز زمان استفاده از خودروهای برقی است. به گزارش مناقصهمزایده، سیزدهمین همایش بینالمللی موتورهای درونسوز و نفت با حضور وزیر صمت در شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایرانخودرو برگزار شد. عباس علیآبادی؛ وزیر صنعت،معدنوتجارت، در همایش بینالمللی موتورهای درونسوز و نفت در رابطه با ورود خودروهای برقی به بازار، گفت: به هزار و یک دلیل میتوان ثابت کرد که زمان خودروهای برقی است و قاطعانه بهعنوان یک معلم میگویم الان زمان برقیسازی است. البته بیشک در آینده با توسعه علم، فناوریها نیز جایگزین میشوند و با فناوری و تکنولوژی امروز متفاوت هستند. وی با اشاره به اینکه تکنولوژی وقتی کاملاً بالغ میشود، وارد میدان و بازار میشود، گفت: از این فرصتها باید استفاده کرد، این یک پیچ تاریخی است و ما میتوانیم به سرعت فناوریها را جبران کنیم. وزیر صمت، با بیان اینکه تأمین بنزین برای تمام جمعیت کشور منطقی نیست، گفت: مگر میشود برای تمامی ۸۵ میلیون نفر جمعیت کشور فقط از سوخت فسیلی استفاده کرد و به دلایل بسیاری این امر منطقی نیست. بنزین در حال تبدیل شدن به یک بنبست مطلق است و تأمین منابع آن برای خودرو امکانپذیر نیست. سکاندار وزارت صمت، با بیان اینکه خودروهای برقی به مراتب از خودروهای احتراقی بهتر هستند، گفت: بهترین راهکار برقیسازی است و در ۴۰۰ کیلووات یک درصد تلفات داریم و در تبدیل انرژی فقط پنج درصد تلفات داریم. وی ادامه داد: علاوه بر این در خودروی برقی که امروز رونمایی شد بهازای هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش تنها ۱۱ کیلووات ساعت انرژی برقی مصرف میشود که هزینه آن حدود ۶۰ سنت تمام است، اما در خودروی بنزینی همین پیمایش حدود چهار الی پنج دلار هزینهبر خواهد بود. بنابراین باید از این کار حمایت شود در صورت نبود زیرساختها باید آن را فراهم ساخت تا مانعی برای توسعه تحقق خودروهای برقی ایجاد نشود. علیآبادی؛ با اشاره به اینکه باید به تکنولوژی روز دست یافت، گفت: دورههای فناوری کوتاه و ۲۰ ساله است و باید خود را به علم روز رسانده و با آن همراه شویم. وزیر صنعت،معدنوتجارت، در پایان در رابطه با موتورها و توربینهای سوخت هیدروژن، گفت: برای تولید موتورهای هیدروژن، تولید سوخت هیدروژن هنوز تجاری نشده و باید هیدروژن تولید شود که ما بتوانیم موتورهای هیدروژن سوز را متعاقب آن تولید کنیم. همچنین علیرضا حاجیعلیمحمد؛ دبیر سیزدهمین همایش بینالمللی موتورهای درونسوز و نفت، گفت: استفاده از سوختهای پاک و توسعه زیرساختهای این سوختها و موتورهای الکتریکی از جمله سرفصلهای مطرح شده در این همایش به شمار میرود. عضو هیئت علمی دانشگاه سمنان، گفت: قطعهسازان، تولیدکنندگان خودرو و صنعتگران از علاقهمندان به این همایش هستند و هر سال مقالات زیادی نیز به دبیرخانه این همایش ارسال میشود امسال نیز مانند دورههای گذشته مقالات زیادی به این همایش ارسال شده است. حاجیعلیمحمدی؛ با تأکید بر اینکه ایران یکی از تولیدکنندگان موتورهای درونسوز در دنیاست، ادامه داد: در حالحاضر بیشتر راهبردهای دنیا در حوزه خودرو به سمت برقی و هیبریدی شدن حرکت میکنند و امسال بیشتر مقالات ارائه شده در این همایش به این موضوع میپردازد و فعالیتهای تحقیقاتی زیادی نیز در این حوزه انجام شده است. دبیر همایش موتورهای درونسوز، خاطرنشان کرد: در این همایش دو میزگرد کاربردی نیز برگزار میشود که یکی از این دو میزگرد به راهبردهای صنعت خودروسازی جهت ورود به تولید خودروهای دورگه و برقی پرداخته و نمایندگانی از سازمانهای تصمیمگیرنده مانند سازمان استاندارد، خودروسازان مطرح و قطعهسازان حضور دارند که در مورد این موضوع به بحث و تبادلنظر میپردازند. وی اضافه کرد: میزگرد دیگر این همایش به موتورهای احتراقی غیرخودرویی، استانداردها، رویکردهای توسعهای و بهبودهای مورد نیاز میپردازد و اطلاعات مفیدی در زمینه کاربرد موتورهای احتراقی در حملونقل ریلی و دریایی و تولید برق پراکنده، مطرح میشود. حاجیعلیمحمدی؛ با تأکید بر اینکه محققانی از کشورهای ایتالیا، انگلیس، آلمان و هندوستان در این همایش بینالمللی حضور خواهند داشت، افزود: در دورههای قبل در سه روز همایش بیش از دو هزار نفر شرکتکننده حضور داشتهاند که به نظر میرسد امسال نیز با توجه به استقبال انجام شده، تعداد شرکتکنندگان از سالهای گذشته فراتر برود.
گرچه در یک سال آخر دولت سیزدهم چرخش عجیبی به سمت خودروهای پاک و برقی در ایران ایجاد شد اما با تغییر دولت، هنوز سیاست دولت چهاردهم در مورد خودروهای برقی مشخص نیست با این وجود یک مقام مسئول در شرکت مپنا معتقد است؛ با شرایط خاص کشور در حوزه مصرف بنزین و سوختهای فسیلی، […]
مهدی قرهداغلی -جانشین فرمانده کل انتظامی کشور، از افتتاح ایستگاههای خودروهای برقی با طرح نصرا… در فراجا خبر داد. به گزارش مناقصهمزایده، سردار قاسم رضایی؛ در مراسم افتتاح ایستگاههای خودروهای برقی پلیس راهور، به اهمیت این پروژه در بهبود شرایط اجتماعی و محیطزیست اشاره کرد و گفت: این طرح که به نام نصرا… نامگذاری شده […]
واردات خودروهای برقی در حالی به کشور انجام میشود که کارشناسان معتقدند این خودروها در کنار کاهش آلودگی هوا و کاستن تأثیرات مخرب بر محیطزیست، مصرفکننده را در زمینه تأمین انرژی و خدمات پس از فروش با مشکل مواجه خواهد کرد. به گزارش میزان، در سالهای اخیر بسیاری از شرکتهای خودروسازی معروف دنیا بهدنبال توسعه، […]
رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای شهر تهران، با بیان اینکه فقط ۱۵۰ نفر از رانندگان خواهان خرید تاکسیهای برقی هستند، گفت: این به معنای آن است که رانندگان حاضر نشدهاند خودرویی که تماماً قسط است را خریداری کنند. به گزارش مناقصهمزایده، سیدجعفر تشکریهاشمی؛ در دویست و پنجاه و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران […]
دیدگاه بسته شده است.