خراسانی‌‌ها واعظ انقلاب را مشایعت کردند

پیکر مطهر آیت‌ا… واعظ طبسی مجاهد نستوه و یار دیرین امام و رهبری دیروز با حضور رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای، سران قوا، مسؤولان ارشد کشوری و لشکری و خیل عظیم عزاداران در مشهد تشییع شد. به گزارش فارس، صبح دیروز پیکر مطهر آیت‌ا… واعظ طبسی مجاهد نستوه و یار دیرین امام و رهبری از […]

پیکر مطهر آیت‌ا… واعظ طبسی مجاهد نستوه و یار دیرین امام و رهبری دیروز با حضور رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای، سران قوا، مسؤولان ارشد کشوری و لشکری و خیل عظیم عزاداران در مشهد تشییع شد.

به گزارش فارس، صبح دیروز پیکر مطهر آیت‌ا… واعظ طبسی مجاهد نستوه و یار دیرین امام و رهبری از میدان شهدای مشهد به سمت حرم مطهر رضوی با حضور خیل عظیم عزاداران تشییع شد.

مراسم تشییع آیت‌ا… واعظ طبسی با حضور سران ۳ قوه و مسؤولان ارشد کشور و لشکری برگزار شد.

آیت‌ا… واعظ طبسی مجتهدی معتدل در راستای اهداف نظام بود

رییس‌جمهور در فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد مقدس از آیت‌ا… واعظ طبسی به عنوان یکی از پیشتازان نهضت اسلامی نام برد و تصریح کرد: رحلت وی ضایعه‌ای بزرگ برای ایران اسلامی و به‌ویژه خراسان است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی در جمع خبرنگاران گفت: این سفر با هدف زیارت بارگاه منور هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت علی‌بن موسی الرضا(ع) و شرکت در مراسم خاکسپاری حضرت آیت‌ا… واعظ طبسی انجام می‌گیرد.

رییس‌جمهور از آیت‌ا… واعظ طبسی به عنوان مجتهدی مخلص، مجاهد و معتدل در راستای هدف‌های نظام اسلامی نام برد و گفت: آیت‌ا… واعظ طبسی از فرهیختگان جامعه روحانیت و از مبارزان بنام و از پیشتازان نظام اسلامی بودند و رحلت ایشان را به ملت ایران اسلامی، رهبر معظم انقلاب، جامعه روحانیت و مردم ایران و خانواده معظم ایشان، تسلیت می‌گویم.

روحانی افزود: آیت‌ا… واعظ طبسی در کنار مقام معظم رهبری و شهید هاشمی‌نژاد از شخصیت‌هایی بودند که رهبری نهضت اسلامی را در این منطقه برعهده داشتند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز مسؤولیت سنگینی را در تولیت آستان قدس رضوی و در مجمع تشخیص مصلحت نظام و خبرگان رهبری برعهده داشتند.

نقش مهم مرحوم واعظ طبسی در ساماندهی وضعیت کشور

رییس مجلس شورای اسلامی، علی لاریجانی در بدو ورود به مشهد مقدس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آیت‌ا… واعظ طبسی یکی از استوانه‌های انقلاب بود و وی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی نقش به‌سزایی در پیشبرد اهداف و ساماندهی وضعیت کشور داشت.

وی با بیان این‌که امروز خلأ حضور آیت‌ا… واعظ طبسی در کشور حس می‌شود، تأکید کرد: امیدواریم خداوند وی را قرین رحمت کند.

آیت‌ا… واعظ طبسی برای حفظ آرمان‌های نظام تلاش فراوانی کرد

همچنین رییس قوه قضاییه، آیت‌ا… صادق آملی‌لاریجانی در حاشیه مراسم تشییع مرحوم آیت‌ا… واعظ طبسی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آیت‌ا… واعظ طبسی قبل از پیروزی انقلاب و بعد از آن برای حفظ آرمان‌های نظام تلاش فراوانی کرد و یار امام و رهبر معظم انقلاب بود.

وی ادامه داد: آیت‌ا… واعظ طبسی در زمان تولیت آستان قدس، فعالیت فرهنگی و علمی خوبی داشت که نمونه آن دانشگاه علوم اسلامی رضوی و تحصیل طلاب در آن است.

پیکر مطهر آیت‌ا… واعظ طبسی پس از تشییع بر دوش مردم عزادار مشهد مقدس و مسؤولان عالی‌رتبه کشوری و لشکری به صحن جامع رضوی حرم مطهر منتقل و حضرت‌ آیت‌ا… خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در این مکان بر پیکر آیت‌ا… واعظ طبسی اقامه نماز کردند.

* آیت‌ا… واعظ طبسی شخصیتی علمی و ولایی بود

وزیر کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی نیز در حاشیه تشییع پیکر مرحوم آیت‌ا… واعظ طبسی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آیت‌ا… واعظ طبسی شخصیتی علمی و ولایی بود که در زمان حیات امام راحل مورد تأیید ایشان و پس از رحلت امام مورد تأیید مقام معظم رهبری بود.

وی افزود: آیت‌ا… طبسی در زمان حیات خود خدمات زیادی در راه انقلاب، اسلام و امام رضا (ع) انجام داد که توسعه بارگاه منور رضوی یکی از این اقدامات بود.

وزیر کشور با بیان این‌که برای حرکت در مسیر آیت‌ا… طبسی باید در خط امام و رهبری حرکت کرد، عنوان داشت: آیت‌ا… طبسی در کنار مردم و دیگر شخصیت‌ها از خادمان خود در دولت حمایت کردند که این حمایت مایه افتخار ما است.

آیت‌ا… طبسی خدمات ارزشمندی به دنیای اسلام ارایه کرد

‌محمدرضا عارف گفت: آیت‌ا… طبسی خدمات خوب و ارزشمندی را به دنیای اسلام ارایه کرد.

منتخب اول مردم تهران در انتخابات مجلس دهم در خصوص شخصیت آیت‌ا… طبسی اظهار کرد: من از پیش از انقلاب به این بزرگوار ارادت داشتم، آیت‌ا… طبسی و آیت‌ا… خامنه‌ای و هاشمی‌نژاد محور تجمع دانشجویان پیروی امام در آن زمان بودند.

وی ادامه داد: وی در پیش از انقلاب نقش مهمی در پیش برد آرمان‌های امام داشتند و پس از انقلاب هم یک مجاهد واقعی بود که همیشه در صحنه حضور داشت.

* آیت‌ا… واعظ طبسی همیشه مرید مقام معظم رهبری بود

رییس کمیته امداد امام خمینی، پرویز فتاح نیز در حاشیه مراسم تشییع پیکر آیت‌ا… واعظ طبسی در گفت‌وگو با فارس در مشهد اظهار کرد: آیت‌ا… واعظ طبسی یار وفادار امام راحل و رهبر معظم انقلاب بود و نکته‌ای که مورد توجه قرار دارد این است که وی به ولایت وفادار بودند.

وی افزود: ما در تمامی مقاطع شاهد بودیم آیت‌ا… طبسی با تمام امکاناتی که در اختیار داشت، همیشه مرید رهبر معظم انقلاب بود.

فتاح عنوان کرد: این‌که گفته می‌شود وی در همه امور یک لنگر تعادل به حساب می‌آید، واقعاً همینطور بود و حالا سؤال است که این تعادل چطور می‌خواهد جبران بشود، قطعاً با هوشمندی رهبر معظم انقلاب و نوع انتخاب ایشان این مسأله جبران خواهد شد.

پیکر مرحوم آیت‌ا… واعظ طبسی در حرم مطهر رضوی طواف داده شد و سپس آیت‌ا… سیدعلی خامنه‌ای مقام معظم رهبری بر پیکر این عالم نستوه نماز میت اقامه کردند.

بعد از اقامه نماز میت توسط رهبر معظم انقلاب، مردم ضمن تجدید بیعت مجدد با مقام معظم رهبری، شعار «ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده»، «حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست» و «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند»، سر دادند.

 پیکر مرحوم آیت‌ا… واعظ طبسی نماینده ولی‌فقیه در استان‌های خراسان و تولیت آستان قدس رضوی در پایان پس از تشییع در رواق توحیدخانه حرم مطهر رضوی و در جوار ضریح مطهر امام رضا(ع) به خاک سپرده شد.

سلامی، جانشین فرمانده‌کل سپاه پاسداران، امیر صالحی، فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران، عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری، حجت‌الاسلام امامی کاشانی، امام جمعه موقت تهران، محمدباقر قالیباف، شهردار تهران از شخصیت‌های کشوری و لشگری بودند که در مراسم تشییع نماینده ولی‌فقیه در استان‌های خراسان حضور یافتند.

 

گفتنی است، طی هفته گذشته و در مدت بستری مرحوم واعظ طبسی در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد، جمع زیادی از سران کشوری و لشکری از وی عیادت کردند و مرحوم طبسی جمعه ۱۴ اسفندماه پس از تحمل یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.