معاون وزیر کشور حرکت شهرداریها به سمت به کارگیری پیمانکاران توانمند و متخصص است معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: تاکنون در خط یک قطار شهری شیراز ۱۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است که بخش اعظمی از این اعتبارات از سوی دولت و بخش قابل توجهی نیز از سوی شهرداری […]
معاون وزیر کشور
حرکت شهرداریها به سمت به کارگیری پیمانکاران توانمند و متخصص است
معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: تاکنون در خط یک قطار شهری شیراز ۱۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است که بخش اعظمی از این اعتبارات از سوی دولت و بخش قابل توجهی نیز از سوی شهرداری شیراز در قالب تملک اراضی و شارژ مالی تأمین شده است.
به گزارش ایسنا، هوشنگخنداندل در سفر یکروزه خود به شیراز و پس از بازدید طرحهای عمرانی شامل پروژه پل کابلی و مترو شیراز، در جمع خبرنگاران گفت: امروز پیشرفت بسیار خوبی در محیط شهری شیراز دیده میشود بهطوری که هر بار سفر به این شهر به فرد امیدرو روحیه میبخشد.
وی اظهار کرد: پل کابلی ولیعصر(عج) شیراز، آمیزهای از عزم مدیریتی، توان فنی مهندسی ایرانی و شوق خدمت به مردم است.
معاون وزیر کشور با بیان اینکه پل کابلی ولیعصر شیراز در زمانبندی انجام شده به بهرهبرداری میرسد و مردم شیراز از مواهب این پروژه بهرهمند میشوند، گفت: این پل با طول دوهزار متر مراحل فنی پیچیدهای را طی کرده و براساس تأکیدات مسؤولان در شیراز برای ایام دهه فجر آماده افتتاح است.
خنداندل با بیان اینکه این پروژهها بستر مناسبی برای آموزش مهندسان است، گفت: پروژههای بزرگی مانند این پروژه با پشتوانه دانشگاهی اجرایی شده است و میتواند کارگاههای آموزشی عملی مفیدی برای دانشجویان رشتههای مهندسی باشد.
وی افزود: شهرداری به ویژه شهرداریهای کلانشهرها در سالهای اخیر برای ایجاد محیطهای مناسبتری در شهرها پروژههای قابلتوجهی را در حال اجرا دارند و تلاش خود را بر روی پروژههای پیچیده مهندسی معطوف کردهاند.
معاون عمرانی وزارت کشور و رییس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور تصریح کرد: شهرداریها به سمت به کارگیری پیمانکارهای قابل و متخصص رفتند که نمونه بارز آن میتواند پل کابلی ولیعصر شهر شیراز باشد.
خنداندل با اشاره به اینکه فعالیتهای عمرانی در ایستگاههای مترو فاز دوم خط یک در حال انجام است، گفت: ریلگذاری مسیر انجام شده و شرایط امیدوارکنندهای برای بهرهبرداری از پیوستن این بخش از پروژه به فاز یک طی ۴ ماه آتی وجود دارد.
وی با اشاره به برگزاری جلسهای برای مرور مشکلات و مسایل مترو در شیراز، تصریح کرد: در این جلسه لزوم تسریع در روند احداث خط دو، توسعه خط یک تحت عنوان آنچه خط سه نامیده میشد، در شمالغرب شیراز بهواسطه تمرکز جمعیتی این منطقه از شهر و سایر موارد طرح و بررسی شد.
معاون عمرانی وزارت کشور گفت: با توجه به برداشته شدن گامهای بلند مدیریت شهری در شیراز طی سالهای آینده محیط بسیار مفرحتری را برای شهروندان شیراز فراهم خواهد کرد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.