عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران، با اشاره به بحران نقدینگی در صنعت خودرو، اظهار داشت: با توجه به رشد تورم در کشور، یکی از بهترین روشها برای تأمین نقدینگی شرکتهای خودروسازی، عرضه خودرو در بورس کالاست. به گزارش خبرخودرو، سلمان ابراهیمینژادرفسنجانی؛ عنوان کرد: متأسفانه از زمان برگزاری آخرین مرحله فروش خودروهای پرتیراژ […]
عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران، با اشاره به بحران نقدینگی در صنعت خودرو، اظهار داشت: با توجه به رشد تورم در کشور، یکی از بهترین روشها برای تأمین نقدینگی شرکتهای خودروسازی، عرضه خودرو در بورس کالاست. به گزارش خبرخودرو، سلمان ابراهیمینژادرفسنجانی؛ عنوان کرد: متأسفانه از زمان برگزاری آخرین مرحله فروش خودروهای پرتیراژ داخلی در سامانه یکپارچه در خردادماه امسال تاکنون به نیازهای واقعی در بازار پاسخ داده نشده است در حالی که اگر عرضه خودرو بهخصوص خودروهای ارزانقیمت و پرتیراژ در سامانه یکپارچه به صورت هر شش ماه یکبار ادامه پیدا میکرد، اکنون تأمین نیاز بازار و همچنین نقدینگی خودروسازان در وضعیت بهتری قرار داشت. وی در پاسخ به اینکه بهترین شیوه عرضه و فروش محصولات خودروسازان با توجه به بحران نقدینگی در صنعت خودرو چیست، اظهار داشت: با توجه به رشد تورم در کشور یکی از بهترین روشها برای تأمین نقدینگی شرکتهای خودروسازی، عرضه خودرو در بورس کالاست که البته اگر همچون دوره قبل بهدرستی مدیریت نشود و محدودیتهای لازم اعمال نشود، موجب ترویج واسطهگری در بازار خواهد شد. این کارشناس صنعت خودرو، درباره فروش محصولات مازاد خودروسازان در حاشیه بازار، بیان کرد: خودروساز میتواند محصول خود را به قیمت تمام شده چه در حاشیه بازار و چه در بورس کالا عرضه کند اما نکته مهم این است که این عرضه باید در جهت تأمین نیاز مصرفکننده واقعی باشد نه پاسخگویی به تقاضاهای کاذب. البته بنده معتقدم عرضه خودرو در بورس کالا به شرط تأمین نیازهای واقعی، راهکار شفافتری نسبت به فروش در حاشیه بازار است. ابراهیمینژاد؛ با بیان اینکه مسئله نقدینگی در کشور تنها به شرایط فعلی محدود نیست و سابقه تاریخی دارد، یادآور شد: متأسفانه کشور ما به دلیل عدم اتصال به شبکه تأمین مالی جهانی از سالهای دور در تأمین نقدینگی با مشکل مواجه بوده است اما در رابطه با تأمین مالی داخلی تنها راه پیشروی شرکتهای خودروسازی جلب اعتماد مردم از طریق ارائه آمار و اطلاعات شفاف است. همچنین وزارت صمت باید با حمایت از خودروسازان زمینه رشد تولید خودرو را فراهم کند تا هم مشکل نقدینگی خودروسازان رفع و هم از افزایش زیان انباشته آنها جلوگیری شود.
گروه خودرو – تولید با زیان خودروسازان، معضلی که مدتی است گریبان این صنعت را گرفته و هر روزه شاهد آن هستیم که فعالان این صنعت از زیانهای انباشته چند۱۰۰هزار میلیاردی سخن میگویند. اما طی تجربه سالیان گذشته که افزایش قیمت کارخانهای خودرو همیشه چارهساز جلوگیری از این زیان در صنعت خودروسازی نبوده، باید دید […]
دیدگاه بسته شده است.