ایران بهترین تیم قاره کهن در سال ۲۰۱۶

برای چهارمین سال متوالی یکه‌تازی فوتبال ایران در قاره کهن ادامه یافت تا کی‌روش و شاگردانش سال میلادی را در بین ۳۰ تیم برتر جهان پشت سر بگذارند. به گزارش «ورزش سه»، صدرنشین گروه A مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در قاره آسیا بار دیگر در رنکینگ فیفا عنوان اولی آسیا را حفظ کرد تا […]

برای چهارمین سال متوالی یکه‌تازی فوتبال ایران در قاره کهن ادامه یافت تا کی‌روش و شاگردانش سال میلادی را در بین ۳۰ تیم برتر جهان پشت سر بگذارند.

به گزارش «ورزش سه»، صدرنشین گروه A مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در قاره آسیا بار دیگر در رنکینگ فیفا عنوان اولی آسیا را حفظ کرد تا برای چهارمین سال میلادی متوالی یکه‌تاز قاره کهن در فوتبال جهان لقب بگیرد. ایستادن در پله ۲۹ دنیا آن هم در حضور تیم‌های سرشناس فوتبال دنیا اتفاق کوچکی نبود اما مربی پرتغالی و شاگردانش به خوبی از عهده آن برآمدند تا درخشش ملی فوتبال ایران ادامه پیدا کند و به سال ۲۰۱۷ کشیده شود.

در رنکینگ آخرین ماه میلادی سال ۲۰۱۶ ایران با ۸۱۴ امتیاز و یک پله صعود نسبت به ماه قبلی بالاتر از اوکراین، اتریش، ایرلند‌جنوبی، سنگال و… در جایگاه ۲۹ دنیا ایستاد تا با حفظ جایگاه اولی قاره آسیا همچنان بهترین تیم قاره‌کهن معرفی شود. جایگاهی که از سال ۲۰۱۲ در دست کی‌روش و شاگردانش قرار گرفته و تلاش سایر مدعیان آسیایی برای بازپس‌گیری آن بی‌نتیجه بوده است.

در آخرین رنکینگ فیفا تیم‌های قاره آسیا به این ترتیب ۵ جایگاه نخست را به خود اختصاص دادند. «۱- ایران ۸۱۴ امتیاز، ۲-کره‌جنوبی ۶۹۹ امتیاز، ۳- ژاپن ۶۴۴ امتیاز، ۴- استرالیا ۶۳۶ امتیاز، ۵- عربستان ۵۸۹ امتیاز که صعود کره‌جنوبی به جایگاه دوم می‌تواند جالب توجه باشد. اصلی‌‌‌ترین رقیب ایران در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ که روزهای پرتنشی را بعد از شکست در دور رفت سپری کرد اما با دو نتیجه خوب در آخرین دیدارهای رسمی بار دیگر از سایر مدعیان آسیایی در رنکینگ سبقت گرفت».

در زیر رده‌بندی ۱۰ تیم برتر فوتبال جهان در سال ۲۰۱۶ را می‌خوانید، جایی که آرژانتین با ستاره شماره ۱۰ خود یعنی لیونل مسی سال را با صدرنشینی به پایان برد و برزیل هم بعد از مدت‌‌ها جایگاه دوم را به خود اختصاص داد.

۱٫ آرژانتین، ۱۶۳۴ امتیاز

۲٫ برزیل، ۱۵۴۴ امتیاز

۳٫ آلمان ۱۴۳۳ امتیاز

۴٫ شیلی ۱۴۰۴ امتیاز

۵٫ بلژیک ۱۳۶۸ امتیاز

۶٫ کلمبیا ۱۳۴۵ امتیاز

۷٫ فرانسه ۱۳۰۵ امتیاز

۸٫ پرتغال ۱۲۲۹ امتیاز

۹٫ اروگوئه ۱۱۸۷ امتیاز

۱۰٫ اسپانیا ۱۱۶۶ امتیاز