رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، گفت: دولت به مثابه پلتفرم، با الهام از کسبوکارهای پلتفرمی دیجیتال و آنلاین بوجود آماده و آینده حکمرانی را شکل خواهد شد. به گزارش ایرنا، محمد خوانساری؛ معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، در دهمین جشنواره فناوری اطلاعات، تأکید کرد: تفکر پلتفرمی الگوی قابل استفاده در همه […]
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، گفت: دولت به مثابه پلتفرم، با الهام از کسبوکارهای پلتفرمی دیجیتال و آنلاین بوجود آماده و آینده حکمرانی را شکل خواهد شد. به گزارش ایرنا، محمد خوانساری؛ معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، در دهمین جشنواره فناوری اطلاعات، تأکید کرد: تفکر پلتفرمی الگوی قابل استفاده در همه کسبوکارها بوده و ارزشهای چندبرابری ایجاد میکند. وی ادامه داد: دولت پلتفرمی هوشمند، تلاش میکند خدمات عمومی دولت را با استفاده از ابزارهای فناورانه و با اتخاذ رویکردهای باز و با اتکاء به توان بخشخصوصی، به مراتب روانتر، ارزانتر و هوشمندانهتر به مردم ارائه کند. رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، با بیان این مطلب که در ایران هم این تفکر چند سالی است که علیرغم برخی مقاومتها در بدنه دولت که به دلیل ناآشنایی با مزایای آن بوده، آغاز شده، تأکید کرد: پنجره واحد مدیریت زمین، درگاه ملی مجوزها و سامانه رضایتسنجی کارکنان دولت از جمله تجربیات دولت پلتفرمی است که در ایران پیاده شده است که متولی اصلی دستگاههای دیگری هستند و سازمان مسئولیت پیادهسازی زیرساخت را برعهده دارد. خوانساری؛ با اشاره به زیرساختهای لازم برای دستیابی به دولت پلتفرمی، گفت: پنجره ملی دولت هوشمند، مرکز ملی تبادلات اطلاعات کشور، سرویسهای پایه عمومی و دولتی، نظیر سرویسهای استعلامی و سامانه پیام ایران و خدمات امنیت و همچنین ارائه خدمات و پلتفرمهای مورد نیاز دولت بر بستر فناوری رایانش ابری از جمله زیرساختهای مورد نیاز داشتن یک دولت پلتفرمی محسوب میشود. براساس اعلام سازمان فناوری اطلاعات ایران، وی ادامه داد: باز بودن، داده محور بودن، تمرکز بر توانمندسازی مردم و تمرکز بر سادهسازی از جمله خصوصیات ذاتی دولت پلتفرمی هوشمند محسوب میشود. معاون وزیر ارتباطات، با اشاره به عملکرد مرکز ملی تبادل اطلاعات (NIX) تصریح کرد: سال ۱۴۰۰، حدود ۱۳۰۰ خدمت از سوی ۶۷ دستگاه روی این مرکز به متقاضیان ارائه میشد که تعداد کل تراکنشها به دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون عدد رسیده بود، در حالی که این عدد در دیماه سالجاری حدود به۲۵۰۰ خدمت از سوی ۹۱ دستگاه رسید که تعداد کل تراکنشها از ابتدای سالجاری تا پایان دی ماه به حدود هفت میلیارد و ۳۴۰ میلیون عدد رسیده است. این گزارش حاکی است، جشنواره فناوری اطلاعات، رویدادی یک روزه است که در آن افراد سر شناس در حوزه فناوری اطلاعات تجربیات و داستان موفقیت و شکستهای خود را در قالب سخنرانیهای کوتاه برای مخاطبین به اشتراک میگذارند. همچنین در حاشیه این رویداد، پنلهای تخصصی استارتآپهای موفق و شکست خورده برگزار شد.
دیدگاه بسته شده است.