مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صمت، گفت: از آنجا که چین خودروهای برقی را با کیفیت مطلوب و قیمتهای رقابتی تولید کرده بیشتر خودروهای برقی که به ایران وارد میشود محصول این کشور است اما واردات از کشورهای اروپایی هم صورت میگیرد. به گزارش مناقصهمزایده، حسن کریمیسنجری؛ مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صمت، از آخرین […]
مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صمت، گفت: از آنجا که چین خودروهای برقی را با کیفیت مطلوب و قیمتهای رقابتی تولید کرده بیشتر خودروهای برقی که به ایران وارد میشود محصول این کشور است اما واردات از کشورهای اروپایی هم صورت میگیرد. به گزارش مناقصهمزایده، حسن کریمیسنجری؛ مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صمت، از آخرین وضعیت پیشرفت این طرح گفت و توضیح داد: برای خودروهایی که کمتر از۲۰ هزار یورو قیمت دارد و برای حملونقل عمومی و تبدیل شدن به تاکسی مناسب است، یک درصد تعرفه واردات تعریف شده اما برای خودروهایی که بین ۲۰ هزار یورو تا ۳۰ هزار یورو قیمت قرار دارند، ۱۱ درصد و برای خودروهایی که بین ۳۰ هزار تا ۴۰ هزار یورو قیمت دارند، ۲۶ درصد تعرفه واردات تعریف شده است. وی افزود: در تلاش هستیم واردات خودرو به واسطه شرکتهای خودروساز صورت بگیرد. کریمیسنجری؛ ادامه داد: برقیسازی خودرو در ایران با تاکسیهای برقی و در حملونقل عمومی آغاز میشود. بنابراین در اجرای این طرح نیاز به همکاری تاکسیرانیها و شهرداریهاست تا در بازارسازی برای این خودروها یاریرسان باشند. مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صمت، اضافه کرد: برای تشویق رانندگان تاکسی به خرید خودروهای برقی به همکاری وزارت نیرو برای تأمین برق و توسعه ایستگاههای شارژ نیاز است؛ همچنین وزارت نفت نیز در پرداخت منابع حاصل از صرفهجویی در مصرف سوختهای فسیلی با برقیسازی خودروها باید با وزارت صمت همکاری لازم را داشته باشد و در کنار اینها همیاری وزارت کشور نیز در پیشبرد این طرح مهم و اثرگذار است. کریمیسنجری؛ از پیشرفت طرح خودروهای برقی با شیب ملایم خبر داد و اظهار کرد: خودروسازان کشور نیز بر پلتفرمهای برقی کار میکنند و در سال آینده دو پلتفرم داخلی خودروی برقی به بازار ارائه میشود. وی درباره مبادی وارداتی خودروهای برقی، گفت: از آنجا که چین خودروهای برقی را با کیفیت مطلوب و قیمتهای رقابتی تولید کرده بیشتر خودروهای برقی که به ایران وارد میشود محصول این کشور است اما واردات از کشورهای اروپایی هم صورت میگیرد. مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صمت، در ادامه از استقرار ۱۵ ایستگاه شارژ خودروهای برقی در تهران گفت و افزود: در تلاش هستیم در ماه آینده از ایستگاههای شارژ در اصفهان رونمایی شود و البته راهاندازی این ایستگاهها تنها به کلانشهرهای تهران و اصفهان محدود نمیشود. وی تصریح کرد: تا زمانی که وزارت نیرو برق ایستگاهها را تأمین نکند نمیتوان ایستگاهها را توسعه داد. کریمیسنجری؛ هدف اصلی وزارت صمت را از توسعه برقیسازی خودروها در کشور، حل مشکل ناترازی مصرف بنزین اعلام و خاطرنشان کرد: دولت یارانه زیادی برای بنزین میپردازد و تأمین بنزین به مراحل دشوار وارد شده علاوه بر اینها آلودگی هوا در شهرهای بزرگ نیز مشکلی جدی است. وی یادآور شد: برقیسازی خودرو میتواند زمینهای را فراهم کند که درآمد حاصل از صرفهجویی در مصرف بنزین برای توسعه نیروگاههای تجدیدپذیر سرمایهگذاری شود و این اتفاق از مصرف سوختهای فسیلی بکاهد و تولید برق به ویژه از منابع تجدیدپذیر را افزایش دهد. مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صمت، در پاسخ به سؤالی درباره نحوه تأمین برق خودروهای برقی در زمان اوجگیری مصرف کشور در فصلهای گرم سال، گفت: تاکسیها شبشارژ هستند. بنابراین در ساعاتی خارج از اوج مصرف برق امکان شارژ آنها وجود دارد.
شرکت خودروسازی بیوایدی، جنگ بیرحمانه قیمت خودروهای برقی چین را با تخفیفهای بیشتر بر روی نسخههای جدید خودرو تقویت میکند. به گزارش ایسنا، غول خودروهای برقی چینی بیوایدی، نسخههای ارزانتر از سدانهایهان و شاسیبلندهای تانگ خود را رونمایی کرد و جنگ طولانیمدت و بیرحمانه قیمتها را در بزرگترین بازار خودروی جهان با تخفیفهایی حتی بیشتر […]
مهدی قرهداغلی – مدیرعامل شرکت برق و کنترل مپنا (مکو)، گفت: پیشبینی میشود اولین خودروی برقی تولید داخل در مرحله تجاری، اواخر سال آینده وارد بازار شود و تولید با عمق داخلیسازی بالا در حدود یک تا دو سال آینده شکل بگیرد و قرار است ظرف هفتههای آینده، تعرفه نهایی برق شارژ خودرو توسط وزارت […]
لیآتو چین تولید انبوه اولین خودروی برقی خود را در ماه فوریه آغاز خواهد کرد. به گزارش مناقصهمزایده، لیآتو اعلام کرد که تولید انبوه و تحویل اولین خودروی الکتریکی خود را در ماه فوریه آغاز خواهد کرد، زیرا خودروساز چینی با تمرکز بر روی فناوریهای شارژ سریع، نگرانی کاربران خودروهای الکتریکی را درباره اضطراب برد […]
مهدی قرهداغلی- با توجه به موضوع واردات خودرو که بیشتر از یکسال از تصویب آن میگذرد و قرار بود تا پایان سال گذشته ۱۰۰هزار خودرو را وارد کشور کنند، اما همچنان با گذشت بیشتر از نصف سالجاری این امر محقق نشده و واردات خودرو کماکان در هالهای از ابهام قرار دارد. در این میان نیز […]
دیدگاه بسته شده است.