شجاعی کیاسری:تبدیل زمین‌های برنج به ویلا ارمغانی برای کشاورز در پی نخواهد داشت

  نماینده مردم ساری در مجلس با بیان این‌که تغییر کاربری اراضی کشاورزی در مازندران مشهود است، گفت: تبدیل زمین‌های برنج به ویلا ارمغانی برای کشاورز در پی نخواهد داشت.  سید رمضان شجاعی کیاسری در گفت‌وگو با خانه ملت درباره تغییر اراضی کشاورزی به ویلا، گفت: تبدیل اراضی کشاورزی به معنای کاهش اراضی زمین‌های کشاورزی […]

 

نماینده مردم ساری در مجلس با بیان این‌که تغییر کاربری اراضی کشاورزی در مازندران مشهود است، گفت: تبدیل زمین‌های برنج به ویلا ارمغانی برای کشاورز در پی نخواهد داشت.

 سید رمضان شجاعی کیاسری در گفت‌وگو با خانه ملت درباره تغییر اراضی کشاورزی به ویلا، گفت: تبدیل اراضی کشاورزی به معنای کاهش اراضی زمین‌های کشاورزی تمام می‌شود که این امر با توجه به گره خوردن اقتصاد استان مازندران با کشاورزی بسیار نگران کننده است.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که تغییرکاربری اراضی کشاورزی لطمات سنگینی بر شهرهای شمالی وارد می‌کند، تصریح کرد: کشاورزان در مقطعی برای نیاز به منابع مالی اراضی خود را بفروش رسانند اما بسیاری از کشاورزان هم اکنون از فروش اراضی خود پشیمان هستند.

 وی ادامه داد: تغییر اراضی کشاورزی به ویلاهای لوکسی که تنها حداکثر سه ماه قابل استفاده هستند؛ نمی‌تواند خبرخوشی برای استان مازندارن که در عرصه کشاورزی همیشه در کشور افتخارآفرینی کرده است باشد.

 شجاعی کیاسری افزود: همچنین واردات بی‌رویه در محصول برنج و مرکبات بدیهی است که کشاورزان را با مشکلات اقتصادی روبه‌رو می‌کند و این در حالی است که ما می‌توانیم با توجه به شرایط اقلیمی به سادگی محصولات صادراتی را تولید کنیم.

تبدیل اراضی کشاورزی به ویلا ارمغان بی‌توجهی مسؤولان به تولید کشاورزی

نماینده مردم ساری در مجلس، خاطرنشان کرد: هزینه تمام شده تولید داخلی زمانی که از هزینه واردات بالاتر است کشاورز نمی‌تواند محصول داخلی را به نحو مطلوب بفروش برساند.

 وی ادامه داد: زمانی که هزینه تولید برای کشاورز مقرون به صرفه نباشد، بدیهی است که کشاورز به فکر تغییر کاربری اراضی کشاورزی می‌افتد اما تجربه ثابت کرده است، تبدیل اراضی کشاورزی به ویلا ارمغان اقتصادی برای اقتصاد ما به همراه نخواهد داشت.

 

 عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، یادآور شد: برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی باید هزینه تولید محصولات کشاورزان با فروش هم‌‌خوانی داشته باشد تا کشاورز با انگیزه کامل به کاشت، داشت و برداشت محصولاتش بپردازد اما به‌طور واقع‌بینانه قوه قضاییه در راستای مبارز تغییر اراضی کشاورزی عملکرد مناسبی داشته است.