با توجه به چالشهای موجود در حوزه تلفن همراه و کلاهبرداری کوروش کمپانی که اخیراً مطرح شده، یکی از حوزههای اصلی که زمینه این سودجویی و کلاهبرداری را فراهم میکند، ساز و کار خدمات پس از فروش غیررسمی است. به گزارش تسنیم، یکی از مسائل عمدهای که درخصوص واردات تلفنهای همراه به ویژه آیفون وجود […]
با توجه به چالشهای موجود در حوزه تلفن همراه و کلاهبرداری کوروش کمپانی که اخیراً مطرح شده، یکی از حوزههای اصلی که زمینه این سودجویی و کلاهبرداری را فراهم میکند، ساز و کار خدمات پس از فروش غیررسمی است. به گزارش تسنیم، یکی از مسائل عمدهای که درخصوص واردات تلفنهای همراه به ویژه آیفون وجود دارد موضوع خدمات پس از فروش است. اخیراً و بعد از ماجرای کلاهبرداری کوروش کمپانی توجهات زیادی به این حوزه جلب شد اما مشکلات این حوزه مدتها است که کاربران را دچار چالش کرده است. مشکل از رویه رانتی واردات در برابر صادرات خود و واردکنندگانی که بعضاً بدون هیچ تخصصی وارد حوزه واردات تلفنها همراه شروع میشود و با عدم وجود نمایندگی رسمی در ایران برای ارائه خدمات پس از فروش و گارانتی ادامه پیدا میکند. در حقیقت باید گفت که یکی از ریشههای اصلی نا به سامانی در بازار موبایل کشور در چالش خدمات پس از فروش رسمی است. هماکنون و از سال ۱۳۹۷ به این سو خدمات پس از فروش بدون ارتباط با شرکت تولیدکننده انجام میشود و هر واردکننده ۵۰۰ هزار دلاری از طریق قرارداد ثابث با یک شرکت گارانتی میتواند به واردات اقدام کند. در تازهترین تحولات مرتبط با این موضوع مشخص شده است که پای گارانتیهای غیررسمی به ماجرا باز شده است. بر این اساس مالک کوروش کمپانی صراحتاً به واردات هفتگی ۲ هزار دستگاه ایفون اشاره کرده و تأکید کرده که با پرداخت هزینه گارانتی (سهدرصدی) کالای وارداتی به صورت قانونی و رجیستر شده به خریداران تحویل داده میشد.
معضل سودجویی و کلاهبرداری براساس گارانتیهای غیررسمی
سؤالی که مطرح است این است که کدام شرکت گارانتی آیفونهای شرکت کوروش کمپانی را برعهده داشته است؟ جزئیات قرارداد چه بوده؟ تعهدات شرکت گارانتی چه بوده است؟ آیا بررسی درخصوص این قرارداد و قراردادهای مشابه دیگر که منجر به سودجویی و کلاهبرداری شده، انجام شده است؟ با توجه به این ابهامات اشکال اصلی سیستم و سازوکار خدمات پس از فروش در موبایل است.
دیدگاه بسته شده است.