حکیمی‌پور: مجلس آینده در تعامل بین قوا نقش بهتری خواهد داشت

  دبیرکل حزب اراده ملت ایران گفت: جریان تند و رادیکال در مجلس آتی به لحاظ ترکیب رأی، فراکسیون اثرگذاری نخواهد بود و این مجلس در تعامل بین قوا نقش بهتری خواهد داشت. احمد حکیمی‌پور درمورد ترکیب مجلس آتی اظهار داشت: مجلس با رأی بالای ۶۰درصد مردم، تغییر یافته و چهره‌ها عوض شده است، از […]

 

دبیرکل حزب اراده ملت ایران گفت: جریان تند و رادیکال در مجلس آتی به لحاظ ترکیب رأی، فراکسیون اثرگذاری نخواهد بود و این مجلس در تعامل بین قوا نقش بهتری خواهد داشت.

احمد حکیمی‌پور درمورد ترکیب مجلس آتی اظهار داشت: مجلس با رأی بالای ۶۰درصد مردم، تغییر یافته و چهره‌ها عوض شده است، از نظر ترکیب سیاسی هم فراکسیون اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان در بالای ۹۰درصد مسایل اشتراک نظر دارند.

وی افزود: مجلس دو رأی‌گیری دارد که حساس است؛ یکی بحث هیأت رییسه و دیگری ترکیب کمیسیون‌هاست؛ در این دو هم موضوع با تعامل پیش خواهد رفت، یعنی مرزبندی خیلی واضحی بین جریان اعتدال و اصلاح‌طلبان نمی‌بینم.

حکیمی پور با تقسیم بندی اصولگرایان به اصولگرایان معتدل و تند اظهار داشت: اصولگرایان معتدل که حول آقای لاریجانی شکل می‌گیرند مشترکات زیادی در مسایل ملی با جریان اعتدال و اصلاحات دارند و رقابت خیلی حاد نیست و جریان تند و رادیکال خوشبختانه در انتخابات شکست خورد و فراکسیون اثرگذاری به لحاظ ترکیب رأی نخواهد بود.

دبیرکل این حزب جریان اصلاحات با بیان این که در عمل فراکسیون بندی حالت قبض و بسط خواهد داشت، گفت: این گونه نیست که خط‌کشی کامل داشته باشیم که از اول تا آخر دوره چند تا فراکسیون باشد و در جاهایی این‌ها تلفیق می‌شوند، اما یک صف بندی بین جریان رادیکال و جریان عقل‌گرا وجود دارد که مبتنی بر منافع ملی تصمیم می‌گیرد و جریان عقل‌گرا جریان غالب و حاکم در مجلس خواهد بود.

این فعال اصلاح طلب در مورد اولویت‌های مجلس آتی هم اظهار داشت: رویکردهایی که داشتیم و در شعارمان هم بوده این است که اولویت ما بحث رونق اقتصادی است؛ مجلسی می‌خواهیم که آرامش به جامعه پمپاژ و امید به آن تزریق کند، از مجلس، تنش، استرس و جنگ اعصاب به جامعه نیاید.

وی افزود: مجلس آتی در درجه اول باید به دنبال حل معضلات اقتصادی باشد یعنی کفه سیاست در مجلس آینده باید کمتر شود و کفه فعالیت‌های اقتصادی و مصوبات در مسایل اقتصادی و تصویرگری در امر مسایل اقتصادی باید بیش‌تر شود.

مجلس آینده در تعامل بین قوا نقش بهتری خواهد داشت

حکیمی‌پور ادامه داد: مجلس آینده در تعامل بین قوا نقش بهتری خواهد داشت و در نقش هماهنگ‌کننده تسهیلگر و کمک کننده خواهد بود؛ به هیچ وجه مجلس آینده یک طرف درگیری نخواهد بود و آن را اساساً در این مجلس نخواهیم دید.

وی افزود: به لحاظ تعداد اکثریت، غالب اکثریت در جهت پیشبرد کارهای دولت خواهد بود؛ این مجلس وکیل‌الدوله نخواهد بود، بلکه همپای خواسته‌های مردم به دولت برای بهبود امور کمک می‌کند و چوب لای چرخ دولت به هیچ وجه نخواهد گذاشت و کمک خواهد کرد دولت به وعده‌هایش عمل کند.

مجلس آتی همسو با دولت خواهد بود

وی با بیان این که مجلس آتی همسو با دولت خواهد بود توضیح داد: این خواست ملت بوده و چیزی است که روح و رأی مردم آن را می‌خواهد، طبیعتاً نماینده‌ها برآمده از این خواسته‌اند و این در واقع از نقش نظارتی مجلس چیزی کم نمی‌کند؛ این تعامل مثبت خواهد بود و نقش مجلس قانون‌گذاری است.

اظهارات قاضی پور در شأن یک نماینده مجلس نیست

حکیمی‌پور در خصوص اظهارات اخیر نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه هم گفت: طبیعتاً چنین اظهاراتی که در ملأعام و میان مردم مطرح می‌شود در شأن یک نماینده مجلس نیست.

وی افزود: نماینده وقتی وارد مجلس می‌شود نه نماینده یک حوزه انتخابیه که نماینده همه مردم است و در برابر کل ملت ایران مسؤول است؛ در نتیجه از این جایگاه باید صحبت کنیم و این نماینده حتماً لازم است در اظهاراتی که کرده تجدید نظر کند و این گونه اظهارنظر‌ها در تراز یک نماینده مجلس نیست.

 

حکیمی پور گفت: انشاا… وی اظهاراتی را که کرده و موجب رنجش خاطر مردم مخصوصاً بانوان کشور شده است جبران کند.