نماینده مجلس:حضور گسترده مردم قدرت چانه زنی دولت و نظام را افزایش داد

  نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: مشارکت بالای مردم در انتخابات هفتم اسفند ضریب امنیت کشور را بالا برد و قدرت چانه زنی دولت و نظام را افزایش داد. به گزارش ایرنا، حسین امیری در ویژه برنامه شکرانه که با حضور شماری از فعالان سیاسی اصلاح طلب و اعتدالگرا در […]

 

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: مشارکت بالای مردم در انتخابات هفتم اسفند ضریب امنیت کشور را بالا برد و قدرت چانه زنی دولت و نظام را افزایش داد.

به گزارش ایرنا، حسین امیری در ویژه برنامه شکرانه که با حضور شماری از فعالان سیاسی اصلاح طلب و اعتدالگرا در خانه شهر کرمان برگزار شد افزود: کشورهای ۱+۵ قطعاً نگاه جدیدی به کشور ما خواهند داشت.

وی بیان کرد: این انتخابات با همه تلخی‌هایی که همراه آن بود با حضور حداکثری مردم نتیجه خوبی به همراه داشت و تجربه خوبی برای مردم بود که اگر پای صندوق‌های رأی نیایند، اقلیت تصمیم می‌گیرند.

منتخب مردم زرند و کوهبنان در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات تجربه خوبی بود که آحاد جامعه نمی‌توانند نسبت به سرنوشت کشور بی‌تفاوت بمانند و باید از ظرفیت‌های موجود کشور و قانون اساسی استفاده کنند.

وی افزود: با توجه به ناامنی که در کشورهای اطراف ما وجود دارد و کشور ما را هم تهدید می‌کند و در شرایط سخت اقتصادی و از فرصت جدید پسابرجام، مردم دولت را تنها نگذاشتند و مجلسی شکل گرفت که دولت را کمک می‌کند.

امیری با اشاره به پیام وحدت آفرین رهبر معظم انقلاب اسلامی بعد از انتخابات گفت: ایشان رونق اقتصادی را در دستور کار قراردادند و مردم در شرایط فعلی خواهان رونق اقتصادی، رفع تنگناهای زندگی و آرامش در فضای جامعه هستند و این خط قرمز جامعه ماست.

وی با بیان این‌که امروز بزرگ‌ترین معروف، اشتغال و رونق اقتصادی است تأکید کرد: با این دیدگاه و مشارکت حداکثری مردم، کرسی‌های زیادی در اختیار ائتلاف اصلاح طلبان و حامیان دولت قرار گرفت و البته اصولگرایان هم عمدتاً معتدل‌تر شدند.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجالس ششم، هفتم، هشتم و نهم گفت: ما به سهم خود در مجلس آینده به مردم این اعتماد را می‌دهیم که با رعایت و اعتقاد به همه اصول قانون اساسی برای رونق اقتصادی و ارتقای سطح رفاه جامعه با دولت همکاری لازم را داشته باشیم.

وی بیان کرد: نمایندگان استان به‌ویژه نمایندگان اصلاح طلب با هماهنگی استاندار توسعه‌گرا و تولید محور از هر گونه تلاش برای توسعه متوازن استان کوتاهی نمی‌کنند.

امیری گفت: امروز به مجلسی نیاز داریم که با کمک دولت، اقتصاد کشور را بازسازی کند و این مهم به عزم همه قوا، رسانه ملی و تریبون مساجد، احزاب و جمعیت‌های نظام دارد که در این جهت فکر و حرکت کنند.

وی افزود: این امر نیاز به آرامش، امید و سرمایه‌گذاری دارد و جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی اعتماد به نظام قانونمند و شفاف را می‌خواهد.

وی اظهار کرد: در استان کرمان با همت استاندار ۱۹۷ طرح با سرمایه‌گذاری ۱۳۷ هزار میلیارد تومان آماده شده است که ۳۵ میلیارد دلار نیاز فاینانس پروژه‌هاست تا ۴۸ هزار شغل ایجاد کند و در فضای تند سیاسی امکان‌پذیر نیست و باید آرامش وجود داشته باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در صنعت نفت بشدت به سرمایه‌گذاری نیاز داریم و طی آن سال‌ها صنعت نفت نه تنها توسعه نیافت بلکه تولید کاهش پیدا کرد و صدمه دید و فقط در این صنعت با فضای تعاملی که دولت ایجاد کرده است می‌توان تولید ثروت کرد.

وی افزود: طبق بررسی‌هایی که پاییز امسال صورت گرفته پنج میلیون نفر از سرمایه‌های نیروی انسانی کشور بیکار هستند و باید برای مهار بحران بیکاری سالانه ۹۵۰ هزار تا یک میلیون شغل ایجاد کرد که کار راحتی نیست.

امیری تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه پیش‌بینی کردیم که نرخ تورم تا پایان برنامه به ۸٫۹ و نرخ بیکاری به ۷ درصد برسد که سالانه به ۸۴۸ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز دارد.

وی با بیان این‌که برای خروج از رکود باید مصرف تولیدات داخلی تحریک شود گفت: این امر نیاز به فعال شدن پروژه‌های عمرانی و صادرات دارد و منابع مالی می‌خواهد و باید از منابع مالی در دست مردم، سرمایه‌گذاری مستقیم، اوراق مشارکت یا از سرمایه‌گذاری‌های ایرانیان خارج از کشور و سرمایه‌گذاری خارجی تأمین کنیم که نیاز به آرامش و سعه صدر دارد.