محد قرهداغلی – مدیرعامل سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما)، با بیان اینکه اورژانس هوایی در کشور متولی ندارد، گفت: توسعه ناوگان هوایی اولویت اصلی ایرانایر است و این شرکت هیچ برنامهای برای توسعه ناوگان خود از طریق چین ندارد. به گزارش مناقصهمزایده، شمسالدین فرزادیپور؛ در نشست خبری با اشاره به اینکه توسعه و تأمین […]
محد قرهداغلی – مدیرعامل سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما)، با بیان اینکه اورژانس هوایی در کشور متولی ندارد، گفت: توسعه ناوگان هوایی اولویت اصلی ایرانایر است و این شرکت هیچ برنامهای برای توسعه ناوگان خود از طریق چین ندارد. به گزارش مناقصهمزایده، شمسالدین فرزادیپور؛ در نشست خبری با اشاره به اینکه توسعه و تأمین ناوگان در اولویت کاری است، افزود: از تیرماه امسال تاکنون ۲۸۴۵ مصوبه توسط هیئت مدیره هما به تصویب رسیده که خروجی آن را میتوان در کاهش تأخیر، کاهش ابطال پروازها و افزایش رضایت مردم دید. مدیرعامل هما، اظهار داشت: امروز صنعت هوایی در جهان به اندازهای رشد و توسعه پیدا کرده که بویینگ، ایرباس، هواپیمای چینی و غیرچینی مطرح نیست. وی گفت: استانداردهایی در صنعت هوانوردی وجود دارد که هر وسیلهای که در ناوگان هوایی مورد استفاده قرار میگیرد باید این استانداردها را دریافت کند. فرزادیپور؛ تأکید کرد: امروز ملاک، کیفیت محصول مطابق با استانداردهای جهانی است و اگر هواپیماهای چینی نیز بتوانند این استانداردها را دریافت کنند از آنها استفاده خواهیم کرد. وی خاطرنشان کرد: فعلاً چین هیچ تمایلی برای فروش هواپیماهای خود ندارد، بلکه یک بازهزمانی را در نظر گرفته که از محصولات خود در خطوط داخلی استفاده و ایرادات را برطرف کند و پس از آن صادرات را در دستور کار قرار خواهد داد. مدیرعامل هما، به راهاندازی اورژانس هوایی اشاره کرد و گفت: برنامه «ایرانایر» این است که اورژانس هوایی را راهاندازی کند و نسبت به نقلوانتقالات هوایی بیماران اقدام کند، چرا که موضوع انتقال هوایی بیماران و هزینه آن بسیار مهم و حیاتی است. فرزادیپور؛ با بیان اینکه اورژانس هوایی در کشور متولی ندارد، تأکید کرد: با ایجاد این مرکز میتوانیم با مشارکت همه شرکتها نسبت به انتقال بیماران و حادثهدیدگان اقدام کنیم. وی خاطرنشان کرد: امروز این کار بهجز هما توسط چارتر انجام میشود و انتقال هر بیمار از زاهدان به تهران بهطور متوسط ۶۰۰ میلیون تومان هزینه دارد و به دنبال کاهش آن به یکدهم میزان فعلی هستیم. وی با یادآوری اینکه حدود یکسال ۳۵ تا ۴۰ درصد تأخیرات ایران ایر مربوط به تجهیزات فرودگاهی بود، اظهار کرد: با وجود تنگنای مالی ۹ دستگاه ارکاندیشن را با هزینه ۹۰ میلیارد تومان خریداری کردیم. علاوه بر این که اورهال ۳۵۰ دستگاه زمینگیر شده را انجام دادهایم. به همین دلیل در زمان حاضر پنج تا شش درصد از تأخیرات پروازی مربوط به تجهیزات است. وی ادامه داد: معاونت خدمات فرودگاهی به ۱۱ شرکت خارجی و ۱۰ شرکت داخلی سرویسدهی میکند، افزود: امروز کمترین چالش را با مسافران به واسطه اصلاح پاسخگویی در فرودگاهها داریم. مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، گفت: سال گذشته در مجموع ۱۰۹ هزار و ۲۴۹ نفر در پروازهای خارجی هما جابهجا شدند در حالی که در ۹ ماهه امسال این آمار به ۲۴۳ هزار و ۳۸۶ نفر افزایش یافت که حاکی از رشد دو برابری است. وی اظهارداشت: پارسال ۷۱۴ هزار و ۶۹۹ نفر مسافر داخلی را جابهجا کردیم که این آمار در ۹ ماهه امسال با رشد پنج درصدی به ۷۵۳ هزار و ۷۴۶ نفر افزایش یافت. وی گفت: در پروازهای حج تمتع نیز سال گذشته ۴۵ هزار نفر جابهجا شده بودند که این آمار تا پایان آذرماه امسال به ۸۷ هزار و ۵۳۰ نفر رسید. مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، در ادامه تأکید کرد: طی ۹ ماه گذشته ۲۵ موتور هواپیما تعویض شده و براساس برنامهریزی انجام شده بنا بود تا امسال پنج فروند هواپیمای ATR وارد چرخه شود که به دلیل مشکل پیش آمده برای تأمین قطعه احتمالاً با تأخیر دو ماهه این هدفگذاری محقق خواهد شد. وی همچنین درخصوص انجام داخیسازی در صنعت هوایی کشور، تأکید کرد: در هر اندازهای از اقدامات که منجر به بهبود وضعیت تولیدات داخلی شود، استقبال خواهیم کرد. مدیرعامل هما، یادآور شد: امروز گرچه هواپیمایی همچون اف۱۴ را ساخت آمریکا میدانیم، اما همه اجزا و قطعات آن در این کشور ساخته نمیشود و بهطور کلی هر کشوری که بدنه هواپیمایی را بسازد به نام آن کشور ثبت خواهد شد. فرزادیپور؛ اظهار داشت: امروز برخی ریزقطعات هواپیمایی تا ۱۰۰درصد در داخل ساخته میشود، در عین حال تلاش برای استفاده از تولیدات داخلی داریم و در همه موارد باید موضوع صرفه به مقیاس را در نظر داشت.
دیدگاه بسته شده است.