عضو هیئت مدیره خانه صنعت،معدنوتجارت ایران، ضمن تشریح عوامل مؤثر بر عدم جذابیت خودروهای چینی برای مشتریان بازار خودرو، عنوان کرد: مشتریان علاقهمند به خرید خودروهای غیرایرانی که پیش از رفع ممنوعیت واردات خودرو نیاز خود را از طریق خرید خودروی چینی برطرف میکردند اکنون با آزادسازی واردات خودرو در انتظار خرید خودروهای وارداتی غیرچینی […]
عضو هیئت مدیره خانه صنعت،معدنوتجارت ایران، ضمن تشریح عوامل مؤثر بر عدم جذابیت خودروهای چینی برای مشتریان بازار خودرو، عنوان کرد: مشتریان علاقهمند به خرید خودروهای غیرایرانی که پیش از رفع ممنوعیت واردات خودرو نیاز خود را از طریق خرید خودروی چینی برطرف میکردند اکنون با آزادسازی واردات خودرو در انتظار خرید خودروهای وارداتی غیرچینی هستند. به گزارش خبرخودرو، آرمان خالقی؛ با اشاره به فاکتورهای مؤثر بر کاهش اقبال خودروهای چینی در بازار ایران، اظهار داشت: عدم پاسخگویی مؤثر به تقاضای موجود در بازار و از طرفی مطرح شدن موضوع واردات خودروهای دستدوم انتظاراتی برای متقاضیان خودروهای وارداتی ایجاد کرده است و بخشی از افت تقاضا برای خودروهای چینی از این موضوع نشأت میگیرد. وی ادامه داد: مشتریان علاقهمند به خرید خودروهای غیرایرانی که پیش از رفع ممنوعیت واردات خودرو نیاز خود را از طریق خرید خودروی چینی برطرف میکردند اکنون با آزادسازی واردات خودرو در انتظار خرید خودروهای وارداتی غیرچینی هستند. عضو هیئت مدیره خانه صنعت،معدنوتجارت ایران، یادآور شد: البته کاهش قدرت خرید مردم و افزایش تیراژ برخی خودروهای داخلی نیز بیأاثیر در کاهش تقاضا برای خودروهای چینی نیست. خالقی؛ در پایان به کاهش اختلاف قیمت کارخانه و بازار خودروهای چینی نسبت به سایر خودروهای وارداتی اشاره کرد و گفت: معمولاً افرادی که با هدف سرمایهگذاری اقدام به خرید خودروهای وارداتی میکنند به دنبال خرید خودروهایی خواهند رفت که فاصله قیمتی زیادی با بازار دارند و از آنجا که تفاوت قیمت عرضه و بازار خودروهای چینی نسبت به خودروهای ژاپنی و اروپایی کمتر است قاعدتاً متقاضیانی که به دنبال کسب سود هستند از خودروهای چینی استقبال نخواهند کرد.
دیدگاه بسته شده است.