مشکل رکود با افزایش قدرت خرید مردم درمان می‌شود

رییس کنفدراسیون صنعت ایران مشکل رکود با افزایش قدرت خرید مردم درمان می‌شود رییس کنفدراسیون صنعت ایران معتقد است برای تحقق رشد ۸ درصدی؛ دولت باید تمام توان خود را به‌کار ببندد و توسعه صادرات را در اولویت قرار دهد. به گزارش سایت اتاق بازرگانی تهران، محسن‌خلیلی‌عراقی اظهار کرد: دولت باید تمام توان خود را […]

رییس کنفدراسیون صنعت ایران

مشکل رکود با افزایش قدرت خرید مردم درمان می‌شود

رییس کنفدراسیون صنعت ایران معتقد است برای تحقق رشد ۸ درصدی؛ دولت باید تمام توان خود را به‌کار ببندد و توسعه صادرات را در اولویت قرار دهد.

به گزارش سایت اتاق بازرگانی تهران، محسن‌خلیلی‌عراقی اظهار کرد: دولت باید تمام توان خود را به‌کار ببندد تا رونق را به اقتصاد و بازار کشور بازگرداند و همچنین صادرات را افزایش دهد و این اتفاقات نمی‌افتد مگر این‌که رابطه کشور با دنیا خوب شود، ما باید شاهد توسعه روابط خودمان با دنیا باشیم؛ قدرت توان خرید مردم ایران کم‌تر از توان تولیدات کشور است و ما باید صادرات را در اولویت قرار دهیم و شاهد این اتفاق نخواهیم بود مگر این‌که رابطه کشور با دیگر کشورها را حسنه کنیم و با دنیا مهربان باشیم.

وی در ادامه با اشاره به رکود شدید در اقتصاد کشور، گفت: بسیار طبیعی است که شاهد رکود باشیم، رکود ارتباط با قدرت خرید مردم دارد، باید دولت به دنبال برنامه‌هایی باشد تا قدرت خرید مردم را افزایش دهد و این برنامه‌ها در صورتی محقق می‌شود که ما توسعه کشور را شاهد باشیم و تولید ناخالص داخلی کشورمان افزایش پیدا کند و برنامه‌های دولت برای رشد اقتصادی تحقق پیدا کند. دولت باید تمام توان خود را برای تحقق رشد ۸ درصدی به خرج دهد.

این عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران در بخش دیگری از صحبت‌هایش ‌عدم پرداخت بدهی‌ها دولت به بخش خصوصی را یک درد‌ دانست و گفت: بخش خصوصی متأسفانه نیروی کافی در اختیار ندارد تا بتواند مطالباتش را از دولت دریافت کند.

 

خلیلی در ادامه به مطالبات نهادها و شرکت‌های بخش خصوصی از دولت و ندیدن ردیف‌های مشخص در لایحه بودجه سال آینده اشاره کرد و افزود: متأسفانه در لایحه بودجه به تعدیل بدهی‌های دولت اصلا توجهی نشده است. دولت باید بدهی‌های خود را به فعالان بخش خصوصی و نهادهای مختلف پرداخت کند مثلاً در بودجه موضوع بسیار بسیار خطرناکی فراموش شده است و آن مطالبات ۱۱۰ هزار میلیارد تومانی تأمین‌اجتماعی از دولت است که اگر به این مسأله توجه نشود با چالش‌های جدی در کشور مواجه خواهیم شد زیرا حقوق بازنشسته‌ها پرداخت نخواهد شد و وضعیت درمان حدود ۴۰ میلیون کارگر که تحت‌پوشش این سازمان هستند با مشکلات جدی مواجه می‌شود