تیزر ماهوارهای بلای جان سینما شده است در حالی که اکران «مشکلگیتی» به دلیل پخش تیزر آن از ماهواره متوقف شده است، پخشکننده اثر تأکید دارد که هیچ تیزری به ماهواره ندادهاند. حبیب اسماعیلی، مدیرعامل شرکت رسانه فیلمسازان که پخش فیلم سینمایی «مشکل گیتی» به کارگردانی بهرامکاظمی را برعهده دارد، در گفتوگو با مهر درباره […]
تیزر ماهوارهای بلای جان سینما شده است
در حالی که اکران «مشکلگیتی» به دلیل پخش تیزر آن از ماهواره متوقف شده است، پخشکننده اثر تأکید دارد که هیچ تیزری به ماهواره ندادهاند.
حبیب اسماعیلی، مدیرعامل شرکت رسانه فیلمسازان که پخش فیلم سینمایی «مشکل گیتی» به کارگردانی بهرامکاظمی را برعهده دارد، در گفتوگو با مهر درباره توقف اکران این فیلم گفت: کارگردان این فیلم قرار بود امروز ۴ دی ماه برای پیگیری کارهای رفع توقف آن به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برود و قرار بود برخی از اصناف سینمایی او را در این امر همراهی کنند اما منوچهر شاهسواری، مدیرعامل خانه سینما به این دوستان گفت که خانه سینما پیگیر این موضوع است و دوستان ما در شورای عالی تهیهکنندگان هم گفتند به حرمت خانه سینما و صحبت منوچهرشاهسواری به وزارت ارشاد نمیروند.
وی افزود: خواسته اصناف سینمایی حل شدن این مشکل برای تمامی فیلمها است، چون هرچند وقت یکبار یک فیلم دچار این مشکل میشود. البته ما معتقدیم که صرفاً تبلیغات ماهوارهای باعث رونق سینما نمیشود، برای مثال فیلمی همچون «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی با وجود آنکه تبلیغاتی در ماهواره نداشت توانست به یکی از فیلمهای پرفروش سینمای ما تبدیل شود، البته عکس این موضوع هم وجود دارد برای مثال برخی از فیلمها با وجود تبلیغات ماهوارهای زیاد در گیشه موفق نبودهاند.
اسماعیلی بیان کرد: به هرحال به نظرم با فیلمهایی همچون «مشکلگیتی» که در بخش خصوصی تولید شده و کارگردان این اثر بعد از ۷، ۸ سال دوری از سینما آن را با سرمایه شخصی ساخته است، نباید این چنین برخورد شود. باید با چنین افرادی کمی تعامل کرد تا این مشکل حل شود.
این تهیهکننده با تأکید بر اینکه تبلیغات «مشکلگیتی» از سوی دستاندرکاران تولید به ماهوارهها داده نشده است، ادامه داد: پخش تیزرهای تبلیغاتی در شبکههای ماهوارهای از سوی صاحبان آثار صورت نمیگیرد و مشکل آنها نیست به نظرم ریشه کن کردن چنین موضوعاتی برعهده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مخابرات است. به این نکته هم باید اشاره کنم که این روزها تنها تبلیغات آثار سینمایی از شبکههای ماهوارهای پخش نمیشود بلکه تبلیغات محصولات تجاری نیز پخش میشود حتی چند وقت پیش تبلیغات بانک مرکزی و بانک ملی و همچنین تورهای مسافرتی نیز از شبکههای ماهوارهای پخش شد، اما سؤال این است که چرا تنها روی تبلیغات آثار سینمایی تمرکز شده است؟ به نظر میرسد سینما با محصولات دیگر متفاوت است، زیرا اگر با محصولات دیگر برخورد شود، صاحبان آنها، اجناس را در انبار نگهداری میکنند و در نهایت اجناس گران میشوند، اما با توجه به اینکه سینما تاریخ مصرف دارد با آن این چنین برخورد میشود.
وی عنوان کرد: در حالی که ما برای به نتیجه رسیدن با سینمادارها زحمتها و رنجهای زیادی کشیدیم به راحتی از اکران «مشکلگیتی» ممانعت شد. این موضوع در شرایطی است که آثار بسیاری منتظر اکران هستند. جالب است بگویم که حکم توقف اکران در روز چهارشنبه که آخر هفته است و سینماها رونق پیدا میکنند، داده شد. از طرفی پنجشنبه و جمعه هم تعطیل بود و ما نمیتوانستیم اقدامی انجام دهیم.
مدیرعامل شرکت رسانه فیلمسازان اظهار کرد: ما ضمن اینکه به قانون و قوه قضاییه احترام میگذاریم و میدانیم که آنها به قانون اشراف دارند، خواستار برگزاری جلساتی با حضور مدیران ارشد سینما با مسؤولان قوه قضاییه هستیم تا یکبار برای همیشه این مسأله حل شود. به هر حال مدیران ما نباید این مسأله را پشت گوش بیندازند و فراموش کنند تا باعث فرصت سوزی شود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.