عملکرد وزارت راه باید در فضای منطقی داوری شود عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان این که در دوره مدیریت آخوندی در وزارت راه و شهرسازی با توجه به افزایش قیمتها و کسری منابع اقدامات قابلتوجهی انجام شد، گفت: کارنامه عملکرد وزیر راه و شهرسازی در طول سه سال گذشته را مثبت […]
عملکرد وزارت راه باید در فضای منطقی داوری شود
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان این که در دوره مدیریت آخوندی در وزارت راه و شهرسازی با توجه به افزایش قیمتها و کسری منابع اقدامات قابلتوجهی انجام شد، گفت: کارنامه عملکرد وزیر راه و شهرسازی در طول سه سال گذشته را مثبت ارزیابی میکنم.
به گزارش ایلنا محمدمهدیبرومندی با بیان این که از وقوع سانحه قطار مشهد متأثر هستیم و این حادثه تمام ملت ایران، مسؤولان و شخص وزیر راه و شهرسازی را متأسف کرده است، گفت: با توجه به شرایط کنونی کشور، نمایندگان مجلس نباید درباره استیضاح وزیر راه و شهرسازی تصمیم احساسی بگیرند.
وی با تأکید بر اینکه کارنامه عملکرد ۳ ساله عباس آخوندی در وزارت راه و شهرسازی قابل قبول است، گفت: با توجه به شرایط مالی، وجود تحریمها، کاهش درآمدهای نفتی، خوشبختانه آخوندی در رأس وزارتخانه مهم که نقش توسعهای در کشور دارد توانست عملکرد خوبی را از خود به جای بگذارد.
برومندی با اشاره به مشکلات وزارت راه و شهرسازی گفت: این وزارتخانه عمرانی امروز با مشکلات متعددی که مهمترین آن مشکلات مالی بوده مواجه است امروز وزارت راه و شهرسازی ۸ هزار میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار است یعنی که در این حوزه به ارزش ۸ هزار میلیارد تومان کار عمرانی انجام شده است.
عضو کمیسیون امنیت ملی تأکید کرد: در حالی که با کسری شدید بودجه مواجه هستیم از سوی دیگر شاهد افزایش قیمتها در بخش کالا و خدمات در طول ۳ سال گذشته بودهایم. یکی از مهمترین مواد مورد استفاده در پروژههای عمرانی و راهسازی قیر است که در طول ۳ سال گذشته افزایش قیمت قابلتوجهی داشته است.
برومندی ادامه داد: قبل از شروع دوره کار عباسآخوندی در وزارت راه و شهرسازی هر کیلو قیر ۲۵۰ تومان بوده، امروز شاهد آن هستیم که قیر به کیلویی ۱۸۰۰ تومان افزایش قیمت پیدا کرده است و همواره قیمت مواد مورد استفاده در پروژههای عمرانی در نوسان بوده است.
وی گفت: بهطور قطع وقتی درآمدهای کشور در حال کاهش است و قیمتها هم روزبهروز افزایش پیدا میکند، طبیعی است که حجم کارهای عمرانی کمتر شود؛ اما شاهد این هستیم وزارت راه و شهرسازی در دوره مدیریت عباسآخوندی اقدامات بسیار قابلتوجهی در حوزه راهسازی، روکش راهها و روسازی جادههای کشور انجام داده است و در هیچ دورهای به اندازه این دوره بهطور همزمان این حجم از پروژههای راهسازی در جریان نبوده است و من نمره خوبی به عملکرد وزیر در این حوزه میدهم.
این نماینده مجلس با اشاره به اقدامات وزارت راه و شهرسازی در بخش نوسازی ناوگان هوایی گفت: یکی از مهمترین دغدغههای ما در کشور نوسازی صنعت هوایی بود که خوشبختانه در پسابرجام تلاشهای خوبی در این حوزه انجام شد و امروز شاهد آن هستیم که قرارداد خرید نزدیک به ۲۰۰ فروند هواپیمای نو از شرکتهای بوئینگ و ایرباس منعقد شده است و به زودی شاهد ورود هواپیماهای جدید خواهیم بود.
وی افزود: از سوی دیگر سایر ایرلاینها هم در بخش خرید هواپیما و اجاره ناوگان جوان هوایی اقدامات قابل توجهی را انجام دادهاند و امروز شاهد این هستیم که گامهای بلندی برای رفع دغدغه نوسازی نوسازی ناوگان هوایی کشور برداشته شده است.
عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه در حوزه نوسازی ناوگان هوایی هم به عملکرد وزیر راه و شهرسازی نمره خوبی میدهند، تأکید کرد: نمایندگان مجلس نباید احساسی عمل کنند و باید در فضای بهتر و منطقیتری عملکردها را مورد داوری قرار دهیم.
این نماینده مجلس ادامه داد: چند ماه بیشتر از عمر دولت یازدهم باقی نمانده است باید اجازه دهیم مسؤولان با فراغت خاطر درباره موضوعات کلان و مهم کشور تصمیمگیری کنند. در مجلس بررسی و تصویب برنامه ششم و بررسی برنامه بودجه در جریان است و باید تمرکز نمایندگان معطوف به این موضوعات باشد.
وی با تأکید بر اینکه استیضاح وزیر راه و شهرسازی را به صلاح مردم و کشور نمیدانیم، گفت: مخالف استیضاح عباسآخوندی هستم و معتقدم کارنامه عملکرد وزیر راه در طول چند سال گذشته قابل قبول بوده است.
برومندی با بیان این که باید به این نکته توجه داشته باشیم که در طول دوره مدیریت آخوندی میزان تلفات جادهای، هوایی و در سایر شقوق حمل و نقل کاهش پیدا کرده است، گفت: اگر از میزان تلفات و حوادث حمل و نقل مقایسهای از این دوره و دورههای قبل داشته باشیم میبینیم که این روند هم مثبت بوده است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.