شرکت در مزایدات با شرط صادرات

 مدیرعامل سازمان اموال تملیکی شرکت در مزایدات با شرط صادرات دلیری مدیرعامل سازمان اموال تملیکی از اجرای بازصادرات کالاهای قاچاق بادوام بر پایه شیوه‌نامه ابلاغ شده در این زمینه خبر داد. به گزارش ایمنا، امین‌دلیری در دومین نشست تخصصی مدیران ستادی و استانی این سازمان از ابلاغ شیوه‌نامه بازصادرات کالاهای قاچاق خبر داد و گفت: […]

 مدیرعامل سازمان اموال تملیکی

شرکت در مزایدات با شرط صادرات

دلیری مدیرعامل سازمان اموال تملیکی از اجرای بازصادرات کالاهای قاچاق بادوام بر پایه شیوه‌نامه ابلاغ شده در این زمینه خبر داد.

به گزارش ایمنا، امین‌دلیری در دومین نشست تخصصی مدیران ستادی و استانی این سازمان از ابلاغ شیوه‌نامه بازصادرات کالاهای قاچاق خبر داد و گفت: سازمان اموال تملیکی به عنوان صادرکننده کالا عمل نمی‌کند بلکه خریداران با شرکت در مزایدات با شرط صادرات، نسبت به خرید اقدام می‌کنند.

وی افزود: وظیفه سازمان اموال تملیکی تعیین تکلیف به موقع و صحیح اموال به تملک رسیده دولت است و با استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان‌ها مانند اتاق‌های بازرگانی برای فروش به شرط صادرات این کالا‌‌ها اقدام می‌شود.

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی ادامه ‌داد: بدیهی است که سازمان اموال تملیکی در بحران تعیین تکلیف به موقع اموال و کالاهای قاچاق، با کندی در روند رسیدگی پرونده‌های موجود و کمبود نیروی انسانی، انبار و زیرساخت مناسب روبه‌روست.

به گفته دلیری، سازمان اموال تملیکی تعیین تکلیف بخشی از کالاهای قاچاق کشف شده، متروکه، ضبطی، املاک وثیقه‌ای و… را بر عهده دارد که می‌تواند از آنها به عنوان ابزاری مناسب برای گذر از بحران استفاده کند.

وی ادامه‌ داد: کشور با پدیده شوم قاچاق روبه‌روست و باید به دنبال حل ریشه‌ای این معضل باشیم و با قاچاق سازمان یافته به شدت برخورد شود.

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی گفت: اعضای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز باید از سیستم یکپارچه استفاده کنند تا فضایی برای تخلف، باقی نماند و رسیدگی‌‌‌ها در کم‌ترین زمان انجام شود.

 

وی گفت: کارکنان و مدیران باید ذهن خود را بر روی کارهای سازمان متمرکز کنند تا با توجه به ابلاغ شیوه نامه جدید بازصادرات کالاهای قاچاق بتوانیم تا پایان سال، انبارهای سازمان را با تعیین تکلیف دقیق و قانونی، از کالاهای دپو شده تخلیه و به وظیفه خود به عنوان امین اموال دولت و حافظ حقوق ملت عمل کنیم.