رییس خانه معدن معافیتهای مالیاتی نباید در دورههای یک یا دوساله تعریف شود رییس خانه معدن با تأکید بر اینکه سرمایهگذاری برای حضور مؤثر در بازارهای جدید در بلندمدت معنا مییابد، گفت: در این استراتژیهای بلندمدت، یک صادرکننده مشوقها را در محاسباتش مفروض در نظر میگیرد، در نتیجه مشوقهایی مانند معافیتهای مالیاتی نباید در دورههای […]
رییس خانه معدن
معافیتهای مالیاتی نباید در دورههای یک یا دوساله تعریف شود
رییس خانه معدن با تأکید بر اینکه سرمایهگذاری برای حضور مؤثر در بازارهای جدید در بلندمدت معنا مییابد، گفت: در این استراتژیهای بلندمدت، یک صادرکننده مشوقها را در محاسباتش مفروض در نظر میگیرد، در نتیجه مشوقهایی مانند معافیتهای مالیاتی نباید در دورههای یک یا دوساله تعریف شود.
به گزارش مناقصهمزایده از پایگاه اطلاعرسانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، محمدرضابهرامن با تأکید بر اینکه توسعه بدون مشوق ممکن نیست، افزود: در شرایط کنونی که نیاز به حضور در بازارهای جدید و جذب سرمایه داریم باید نقش ابزارهای تشویقی را جدی بگیریم.
وی ادامه داد: معافیتهایی مالیاتی ازجمله مشوقهایی است که میتوان برای توسعه بخشهای مختلف اقتصاد از آن استفاده کرد.
رییس خانه معدن افزود: مهمترین مسأله مطرح شده درباره معافیتهای مالیاتی مطرح است این است که مشوقهایی ازایندست در برنامهها و استراتژیهای فعالان اقتصادی و واحدهای فعال صنعتی و معدنی گنجانده میشود. معافیت مالیاتی یک هدیه نیست. هیچ تولیدکنندهای از معافیت مالیاتی به نفع جیب خودش استفاده نمیکند بلکه این معافیتها به توسعه و پیشرفت کار منجر میشود که اولین نتیجه آنهم افزایش فرصتهای شغلی و کاهش نرخ بیکاری است.
بهرامن اضافه کرد: نکته حایز اهمیت این است که فعال اقتصادی بر مبنای معافیت مالیاتی و دیگر ابزارهای تشویقی بازارهایی را تعریف میکند. هیچ برنامهای برای مدتزمانی کوتاه تعریف نمیشود بلکه استراتژیها بلندمدت است.
وی با بیان اینکه سرمایهگذاری برای حضور مؤثر و پایدار در بازارهای داخلی و خارجی در مدتزمان کوتاه جواب نمیدهد، گفت: وقتی تصمیمسازان تصمیماتی در مورد مشوقها ازجمله معافیتهای مالیاتی میگیرند، روند سرمایهگذاری و محاسبات فعالان اقتصادی را دچار مشکل میکنند و به آن آسیب میزنند.
رییس خانه معدن اضافه کرد: در بخش معدن، بیتوجهی تصمیم گیران به همین مسأله مهم یعنی محاسبه مشوقها و معافیتها در استراتژی فعالان اقتصادی مشکلزا شد. وقتی از معافیتهای مالیاتی برای صادرات بخشی از مواد معدنی صحبت میکنیم اما این مشوق را اعمال نمیکنیم بهراحتی حاشیه سود خود را در بازارهای رقابتی که با هزینه بسیار و سرمایهگذاری بلندمدت در آن حضور پیدا کردیم، کاهش میدهیم.
وی افزود: اشتباه بزرگ تصمیمگیران این است که به برنامهریزیهای بلندمدت توجهی ندارند.
بهرامن اظهار کرد: کشورهای درحالتوسعهای مانند ما برای رونق تولید و افزایش سرمایهگذاری مشوقهای مختلف را بهکار میگیرند. تولید عامل اصلی اشتغال است و برای ایفای این نقش مهم باید چارچوبهای تشویقی را کامل کنیم؛ ضمن آنکه در برنامههای بلندمدت برای بخشهای مختلف اقتصاد مشوقهایی را در نظر بگیریم.
وی با تأکید بر اینکه کلید برنامه ششم توسعه امروز در دست ماست، گفت: اگر به دنبال تحقق رشد ۸ درصدی اقتصاد کشور و ایفای نقش ۹ درصدی صنعت و معدن در تحقق این میزان رشد اقتصادی هستیم باید به ابزارهای تشویقی برای رونق تولید جدیتر نگاه کنیم.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.