گروه خودرو- جلسه مشترک کمیسیون برنامه و بودجه و عمران و حملونقل شورای شهر تهران با معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران و سایر مسئولان این حوزه برای بررسی خریدهای صورت گرفته از چین برگزار شد. به گزارش مناقصهمزایده، جلسه مشترک کمیسیون برنامه و بودجه و عمران و حملونقل برای بررسی خریدهای صورت گرفته از […]
گروه خودرو- جلسه مشترک کمیسیون برنامه و بودجه و عمران و حملونقل شورای شهر تهران با معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران و سایر مسئولان این حوزه برای بررسی خریدهای صورت گرفته از چین برگزار شد. به گزارش مناقصهمزایده، جلسه مشترک کمیسیون برنامه و بودجه و عمران و حملونقل برای بررسی خریدهای صورت گرفته از چین با حضور مسئولان حوزه حملونقل تهران برگزار شد. در این جلسه گزارشی از وضعیت قراردادهای حملونقل عمومی با کشور چین بیان شد و سید جعفر تشکریهاشمی؛ رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای اسلامی شهر تهران، با بیان اینکه مشخصات فنی که برای اتوبوسهای خریداری شده بیان شده هنوز به صورت شفاف مشخص نیستند، گفت: باید گفته شود روش کشف قیمت که منجر به خرید از برخی خودروسازان چینی شده چگونه بوده است. وی ادامه داد: مشخصات فنی که مبنای قرارداد قرار گرفتهاند به همراه استعلام قیمت آنها باید به شورای شهر ارائه شود؛ همچنین دلنگرانیهایی در رابطه با نحوه خدمات بعد از فروش اتوبوسها وجود دارد که باید درخصوص آنها توضیح داده شود. تشکریهاشمی؛ با اشاره به خرید تاکسیهای برقی از کشور چین، اظهار کرد: یکی از مهمترین مواردی که باید به صورت شفاف بیان شود دلیل خرید یک برند خاص است و باید گفته شود کدام مرجع تخصصی کیفیت این خودرو را برای تاکسی تأیید کرده است؟ رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای اسلامی شهر تهران، تصریح کرد: براساس گفتههای معاون حملونقل و ترافیک و سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران، ۱۱ محصول برقی دیگر تأییدیه وزارت صمت را داشتهاند که از میان تمام آنها یک خودرو انتخاب شده؛ اما هنوز مشخص نیست و انتخاب این خودرو بر چه اساس و با کدام یک از شاخصهای فنی بوده است؛ باید یک مرجع صلاحیتدار فنی، این خودرو را تأیید کند. بهعنوان اعضای شورای شهر تهران باید اقناع شویم که دلایل انتخاب این خودرو برای استفاده در خطوط تاکسیرانی چه بوده است. وی گفت: در طول تاریخ تهران هیچگاه دامنه تصدیگری شهرداریها به این اندازه افزایش نیافته بوده و خود شهرداری به دنبال خرید خودرو، ایجاد بنگاههای تجاری و شرکتداری خودروسازی نبوده است؛ در ایرانخودروسازهای بسیار زیادی وجود دارند که هر کدام برای حضور در بازارها آماده هستند و شهرداری باید از انجام فعالیتهای تصدیگرایانه خودداری کند. در ادامه محسن هرمزی؛ معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران نیز، ضمن اشاره به تفاهمنامهها و قراردادهایی که با کشور چین به امضاء رسیده است، گفت: امیدواریم در سال آینده بتوانیم خودروهای برقی را دریافت کنیم؛ همچنین موتورهای برقی نیز در مرحله بررسی هستند تا آزمایشهای نهایی بر روی آنها انجام شود. وی در ادامه، یادآور شد: خریدهایی که شهرداری تهران انجام داده قطعاً ادامهدار خواهد بود و تعهدهایی برای مجموعه مدیریت شهری ایجاد شده است. معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران، با اشاره به چگونگی خرید تاکسیهای برقی توسط رانندگان، گفت: بخشی از هزینه این تاکسیها توسط تعهد دولت، بخشی از طریق اسقاط خودرو و مابقی توسط راننده پرداخت خواهد شد. در ادامه، شادی مالکی؛ سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران، ضمن اشاره به چرایی خرید خودروی مورد نظر بهعنوان تاکسی برقی، اظهار کرد: این خودرو در کشور چین نیز بهعنوان تاکسی به کار گرفته میشود و با یک مرتبه شارژ میتواند ۳۵۰ الی ۴۰۰ کیلومتر را پیمایش کند و متناسب با شرایط و جغرافیایی تهران است. همچنین خودروی خریداری شده به تأیید وزارت صمت رسیده است. وی ادامه داد: شهرداری ۱۲۰ نقطه از شهر تهران را بهعنوان ایستگاههای شارژ خودرو در نظر گرفته و باطری این خودروها در مدت هفت ساعت به صورت کُند و در مدت ۴۰ دقیقه به صورت سریع شارژ میشود. همچنین عبدالمطهر محمدخانی؛ سخنگوی شهرداری تهران، با تأیید گلایه شهروندان از وضعیت حملونقل عمومی، گفت: در این دوره از مدیریت شهری، اولویت اول توسعه حملونقل عمومی است تا رضایتمندی شهروندان بهدست آید. وی افزود: حدود ۳۰ ماه از ورود مدیریت شهری جدید میگذرد در حالی که به گفته معاون وقت حملونقل شهرداری تهران، انبارهای قطعات یدکی مترو خالی و ۱۰۰درصد ناوگان ون نیز فرسوده بود. سخنگوی شهردار تهران، ادامه داد: در زمینه توسعه ناوگان حملونقل عمومی و همچنین برقیسازی قرارداد بزرگی با طرف چینی منعقد شد امروز اولین نمونه از خریدهای جدید شامل اتوبوس، تاکسی و حتی موتورسیکلت برقی وارد تهران میشود تا مورد بازدید و بررسی مدیران شهری قرار گیرد. وی یادآور شد: نوسازی و برقیسازی ناوگان حملونقل عمومی کاری زمان بر است که با مذاکرات فشرده با طرف چینی قرار شد فاز اول ورود اتوبوس و تاکسیهای برقی از کشور چین حدود ۱۴ ماه زمان ببرد تا بتوانیم هر چه زودتر این ناوگان را نوسازی کرده و خدماترسانی به مردم ارتقاء پیدا کند.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران، ابعادی جدید از برنامه شهرداری تهران برای توسعه ناوگان حملونقل عمومی در سالجاری را تشریح کرد. به گزارش از ایسنا، محسن هرمزی؛ مدیریت شهری فعلی، بهخصوص در حوزه حملونقل عمومی را، میراثدار یک عقبماندگی جدی دانست و اظهار کرد: حجم عقبماندگیها به قدری بالا بود که شورا و شهرداری […]
دیدگاه بسته شده است.