‌‌رشد ۷٫۴ درصدی اقتصاد با واقعیت همخوانی ندارد

رییس اتحادیه فروشندگان شوفاژ و تهویه مطبوع ‌‌رشد ۷٫۴ درصدی اقتصاد با واقعیت همخوانی ندارد  محمدباقر معتمد گفت: رشد اقتصادی ۷٫۴ درصدی کاملاً در راستای افزایش صادرات نفت خام بوده و رشد چندانی در واقعیت‌های اقتصادی ایران روی نداده است. به گزارش تراز رییس اتحادیه فروشندگان شوفاژ و تهویه مطبوع با اشاره به رشد اقتصادی […]

رییس اتحادیه فروشندگان شوفاژ و تهویه مطبوع

‌‌رشد ۷٫۴ درصدی اقتصاد با واقعیت همخوانی ندارد

 محمدباقر معتمد گفت: رشد اقتصادی ۷٫۴ درصدی کاملاً در راستای افزایش صادرات نفت خام بوده و رشد چندانی در واقعیت‌های اقتصادی ایران روی نداده است.

به گزارش تراز رییس اتحادیه فروشندگان شوفاژ و تهویه مطبوع با اشاره به رشد اقتصادی کشور در ماه‌های اخیر و آمار رشد ۷٫۴ درصدی اقتصاد از سوی رییس‌جمهور به تراز گفت: این رشد اقتصادی کاملاً در راستای افزایش صادرات نفت خام بوده و رشد چندانی در واقعیت‌های اقتصادی ایران روی نداده است.

وی تصریح ‌کرد: به لحاظ کلان اقتصاد ایران، ۳ محور و پایه اساسی تحت عنوان نفت، مسکن و گردشگری دارد؛ یعنی به رغم نقش صنعت یا کشوری در اقتصاد ایران اما ۳ محور تأثیر‌گذار در اقتصاد ایران این ۳ بخش هستند.

معتمد با اشاره به رکود شدید در بخش مسکن خاطرنشان ‌کرد: بخش مسکن در حال حاضر بیش از دو سال است که در رکود قرار دارد که همین موضوع به‌طور مستقیم بر کاهش تولید و مصرف تأُسیسات و لوازم شوفاژ تأثیر گذاشته است.

رییس اتحادیه فروشندگان شوفاژ و تهویه مطبوع با بیان این مسأله که رونق در بخش مسکن با تولید مسکن و افزایش ساخت‌وساز ایجاد می‌شود، اظهار ‌کرد: عده‌ای معتقدند با افزایش خرید و فروش مسکن این بخش از رکود خارج و رونق گرفته است که این نگاه تصور کاملاً اشتباهی است چرا که خرید و فروش چند باره یک مسکن رونق محسوب نشده و در صنعت ساختمان صرفاً افزایش تولید و ساخت واحدهای جدید باعث ایجاد رونق می‌شود.

وی در تشریح این موضوع بیان‌ کرد: با ساخت واحدهای جدید است که نیاز به آهن‌آلات‌، وسایل تهویه هوا و شوفاژ افزایش یافته و به تبع آن تولید آنها نیز افزایش می‌یابد.

 

این فعال صنفی در ادامه با تأکید بر تأثیر گذاری بخش مسکن در بسیاری از صنایع دیگر، خاطرنشان ‌کرد: در حال حاضر با وجود رکود کامل در بخش مسکن، این رکود بر صنف ما نیز مؤثر بوده و تا زمانی که بخش مسکن از رکود خارج نشود شاهد ایجاد رونق در بسیاری از بخش‌های اقتصادی نخواهیم بود.