تدوین نقشه راه مدیریت IT کشور توسط بخش خصوصی

رییس سازمان نصر کشور عنوان کرد تدوین نقشه راه مدیریت IT کشور توسط بخش خصوصی رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور گفت: تدوین نقشه راه مدیریت و راهبری فناوری اطلاعات از سوی بخش خصوصی ضروری است. به گزارش تسنیم، ناصرعلی‌سعادت با اشاره به برگزاری این دوره از همایش اظهار کرد: امسال نیز همچون ۴ دوره […]

رییس سازمان نصر کشور عنوان کرد

تدوین نقشه راه مدیریت IT کشور توسط بخش خصوصی

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور گفت: تدوین نقشه راه مدیریت و راهبری فناوری اطلاعات از سوی بخش خصوصی ضروری است.

به گزارش تسنیم، ناصرعلی‌سعادت با اشاره به برگزاری این دوره از همایش اظهار کرد: امسال نیز همچون ۴ دوره گذشته سازمان در راستای ارتقای سطح آگاهی مدیران دولتی و خصوصی با موضوع مدیریت فناوری اطلاعات و به خدمت گرفتن آن در ارگان‌‌ها و سازمان‌ها، پنجمین دوره همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات را برگزار می‌کند.

رییس سازمان نصر کشور با اشاره به رویکرد سلسله همایش‌های راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات طی چهار دوره اخیر این همایش گفت: در دوره‌های گذشته، همایش بیش‌تر به تشریح مفاهیمی همچون «راهبری سازمانی IT» و «آموزش و آگاهی کارفرمایان فناوری اطلاعات»، «ممیزی فناوری اطلاعات»، «سازوکارهای سنجش، پایش در حوزه راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات» پرداخته است.

وی افزود: در این دوره مبحث «کنترل‏های داخلی و مدیریت ریسک» انتخاب شده است.

رییس پنجمین دوره این همایش با بیان این‌که کشور در ابتدای راه مدیریت فناوری اطلاعات است، گفت: برخلاف ایران، در کشورهای دیگر سال‌هاست که استانداردهای راهبری و مدیریتICT کاملاً تبیین و اجرایی شده و وظیفه سازمان نصر است که از طریق برگزاری این همایش‌ها، فضایی فراهم کند تا متخصصان، مدیران و دانشجویان بتوانند با چالش‌های مدیریت فناوری اطلاعات و استانداردهای روز دنیا آشنا شوند.

او خاطرنشان کرد: به دلیل ضرورت آشنایی تمام نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی با بحث مدیریت فناوری اطلاعات، مخاطبان این همایش همه مدیران بخش خصوصی، دولت و صاحبان صنایع و بانک‌ها هستند.

 

رییس سازمان نصر کشور با اشاره به ضرورت تدوین نقشه راه مدیریت و راهبری فناوری اطلاعات از سوی بخش خصوصی گفت: بخش خصوصی برای ترسیم نقشه راه مدیریت و راهبری فناوری اطلاعات نباید منتظر دولت شده و باید پیش قدم شود؛ قطعاً جلب مشارکت و حمایت دولت برای اجرای هدفمند و فراگیر این موضوع از سوی بخش خصوصی ضرورت دارد.