تدوین قانونی برای تجاری‌سازی علم در مجلس

تدوین قانونی برای تجاری‌سازی علم در مجلس رییس کمیسیون اقتصادی مجلس از تدوین قانونی در قالب یک طرح و یک بسته جامع برای به روز رسانی و تجاری‌سازی علم خبر داد. به گزارش مهر، محمدرضاپورابراهیمی اظهار داشت: بعد از گذشت ۴ دهه از انقلاب اسلامی، ایران رتبه پانزدهم تولید علم را به خود اختصاص داده […]

تدوین قانونی برای تجاری‌سازی علم در مجلس

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس از تدوین قانونی در قالب یک طرح و یک بسته جامع برای به روز رسانی و تجاری‌سازی علم خبر داد.

به گزارش مهر، محمدرضاپورابراهیمی اظهار داشت: بعد از گذشت ۴ دهه از انقلاب اسلامی، ایران رتبه پانزدهم تولید علم را به خود اختصاص داده است و اکنون به آن زمان رسیده‌ایم تا بتوانیم از این علم تولید شده برای تجاری‌سازی و خلق ثروت استفاده کنیم.

وی با بیان این‌که استفاده از این دانش برای افزایش رفاه جامعه است، تصریح کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکنون توانسته اقدامات خوبی برای تجاری‌سازی علم انجام دهد به‌طوری که رتبه کشور در دو سال گذشته ۲۵ واحد رشد کرده است.

به گفته پورابراهیمی موضوع بورس ایده آغازی برای رشد کشور به شمار می‌رود.

وی اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه ارتقای ظرفیت اقتصاد دانش‌بنیان پیش‌بینی شده تا به حداکثر ممکن برسد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که در حال حاضر کمیته تخصصی اقتصاد دانش‌بنیان در کمیسیون اقتصادی مجلس راه‌اندازی شده اظهار داشت: این کمیته نیازمند تدوین قانون و اصلاح آیین‌نامه است.

وی گفت: مجلس و کمیسیون اقتصادی برای ارتقا و توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه بازار سرمایه همکاری می‌کنند.

پورابراهیمی گفت: بنا است تا با همکاری معاونت عملی قانون کمیته تخصصی اقتصاد دانش‌بنیان در قالب طرح و یک بسته جامع برای به‌روزرسانی و تجاری‌سازی علم تدوین شود.

به گفته وی امیدوار هستیم که در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان خبرهای جدیدی بشنویم.

 

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جوایز صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان افزود: در سال جاری در کمیسیون اقتصادی مجلس جوایز صادراتی برای شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته شد. بنا داریم این موضوع را در سال ۹۶ نیز مطرح کنیم تا بودجه خوبی به این شرکت‌ها تعلق گیرد.