ارایه خدمات آزمایشگاهی ایران به کشورهای همسایه

ارایه خدمات آزمایشگاهی ایران به کشورهای همسایه مدیر شبکه آزمایشگاهی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: این شبکه آزمایشگاهی به کشورهای همسایه از جمله عراق خدمات ارایه می‌کند. رضااسدی‌فرد در گفت‌و‌گو با مهر با بیان این‌که در حال حاضر آزمایشگاه‌های دانشگاه‌های ما در شهرهای مرزی به کشورهای همسایه خدمات ارایه می‌کنند، اظهار داشت: به […]

ارایه خدمات آزمایشگاهی ایران به کشورهای همسایه

مدیر شبکه آزمایشگاهی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: این شبکه آزمایشگاهی به کشورهای همسایه از جمله عراق خدمات ارایه می‌کند.

رضااسدی‌فرد در گفت‌و‌گو با مهر با بیان این‌که در حال حاضر آزمایشگاه‌های دانشگاه‌های ما در شهرهای مرزی به کشورهای همسایه خدمات ارایه می‌کنند، اظهار داشت: به دلیل این‌که عراق از کشورهایی است که دانشگاه‌های فعالی داشته و روابط فرهنگی خوبی با ما دارد در مقایسه با سایر کشورهای همسایه ایران همچون افغانستان، پاکستان و آذربایجان، خدمات آزمایشگاهی بیش‌تری را از ایران دریافت می‌کند.

وی با بیان این‌که در واقع بیش‌ترین حجم ارایه خدمات آزمایشگاهی به عراق است، افزود: افغانستان هنوز مشتری فعالی برای خدمات آزمایشگاهی ما نیست ولی در همان مقدار کم هم به آنها ارایه خدمات می‌دهیم.

به گفته وی، شهرهای مرزی ما در آذربایجان غربی و استان خوزستان به ترکیه و عراق خدمات آزمایشگاهی ارایه می‌کنند.

وی با بیان این‌که ارایه خدمات آزمایشگاهی به کشورهای همسایه توسط آزمایشگاه‌های عضو شبکه فناوری‌های راهبردی صورت می‌گیرد، عنوان کرد: همچنین آزمایشگاه‌های عضو شبکه در بوشهر و اهواز به دانشگاه‌های عراق و مراکز عضو شبکه در مشهد و بیرجند به مراکز دانشگاهی افغانستان خدمات آزمایشگاهی ارایه می‌کنند.

 

—————